Potom tieto posielali do úložných staníc v Bratislave a Košiciach. V súčasnosti, keď už železnice fungujú po novom, treba v prípade straty kontaktovať Železničnú spoločnosť, ktorá prevádzkuje zberňu stratených a zabudnutých vecí. Vlakový personál posiela tieto do centrálnej zberne v Košiciach.
Ak sa k nájdeným veciam majitelia neprihlásia, po dvoch až troch mesiacoch putujú do verejnej dražby. Tá sa pravidelne koná v hale košickej Železničnej stanice a cestujúci sa o nej dozvedia vopred z vývesiek. Aj veci stratené v čadčianskej Mestskej hromadnej doprave či prímestskej doprave, sa môžu nájsť. Väčšinou si ich zábudlivci vyzdvihnú u vodičov, ktorí už svojich stabilných cestujúcich dobre poznajú. Pokiaľ sa tak nestane, šoféri ich odovzdajú na dispečing. Ako nás informoval vedúci úseku obchodu a dopravy SAD Žilina, prevádzky Čadca Alojz Jurášek, ľudia si v autobusoch skôr zabúdajú ruksaky, tašky, len minimálne peňaženky, či mobilné telefóny. Zatiaľ nezaznamenávajú nejaké extrémne množstvo stratených vecí, ktoré by sa ocitli na dispečingu. Väčšinou sa totiž cestujúci o tieto zaujímajú priamo u vodičov.
Pokiaľ sa chce niekto informovať, či sa jeho vec nenašla, môže zavolať na dispečing, č.t. 041/4323487, v pracovných dňoch od 6. do 15. hodiny. Stáva sa, že ľudia im volajú aj ohľadom vecí, ktoré zabudli v autobusoch, ktoré prevádzkujú súkromní dopravcovia. Týchto upozorňuje, že u nich sústreďujú vecí jedine z MHD a prímestskej dopravy spadajúcej pod ich prevádzku.
Autor: I. Hažíková