Jeho jediným bodom bola racionalizácia školských zariadení v meste. Rokovanie otvoril primátor Čadce Jozef Pohančeník, ktorý v úvode poslancom prečítal otvorený list od exprimátorky Čadce a prvej podpredsedníčky SNS Anny Belousovovej.
Primátor, ako i poslanci sa s obsahom listu nestotožnili. Deň predtým, v stredu 2. marca, zasadala mestská rada, ktorá pripravila tri varianty racionalizácie. Poslancom ich predniesol vedúci oddelenia školstva MsÚ Ján Polák. Prvý variant počítal so zrušení základnej školy (ZŠ) Milošová - Prívary a ZŠ Čadca - Horelica. V druhom variante bol návrh na zrušenie ZŠ Prívary a ZŠ A. Hlinku. Tretí variant uvažoval o nezrušení ani jednej zo spomínaných ZŠ. Nasledovala diskusia, v ktorej vystúpili riaditeľky dotknutých, ale aj riaditeľky ostatných škôl na území mesta a niektorí poslanci. Zo slov riaditeliek škôl, ktoré sú takzvane "za vodou", priamo nevyplynula požiadavka na zrušenie tej, či onej školy. Poslankyňa E. Bollová podotkla, že za súčasný stav poslanci MZ nemôžu, je to "maslo" terajšej vlády.
Poslanec J. Drobil sa priznal, že je autorom tretieho variantu a dodal: "Keď zrušíme niektorú zo škôl, bude to krokom naspäť." J. Marec podotkol, že školy sú v mínuse preto, lebo chýbajú žiaci. P. Glasnák podporil E. Bollovú a dodal, že treba počkať do nových volieb, po ktorých sa situácia musí zmeniť. P. Holeštiak uviedol, že počet prítomných hostí na rokovaní jasne dokazuje záujem rodičov a učiteľov o školstvo. Aj zo slov ďalších poslancov vyplynulo, že nie je medzi nimi vôľa zrušiť niektorú zo škôl. J Marec navrhol tajné hlasovanie, ktoré však poslanci nepodporili.
Vo verejnom hlasovaní prvý variant podporilo osem poslancov, hlasovania sa zdržali traja a proti bolo trinásť. Návrh neprešiel. Za druhý variant nezdvihol ruku žiadny z poslancov, nikto sa nezdržal a proti bolo všetkých 25 prítomných. Za tretí variant už nemalo zmysel hlasovať. Poslanci tak nezrušili ani jednu z navrhovaných škôl. Primátor J. Pohančeník oznámil, že zvolá ďalšie mimoriadne zastupiteľstvo, na ktorom sa otvorí mestský rozpočet a budú sa hľadať zdroje na financovanie školstva.