Strategický cieľ bol jasný. Riešiť voľný čas detí tak, aby sa ich aktivity neprejavovali v rôznych nežiaducich javoch súčasnej doby, ako je fajčenie, alkohol, drogy, krádeže a iné. Či sa dobrá myšlienka zriadiť aj v školách rôzne záujmové krúžky vydarila, ukáže čas a konkrétna prax. S maximálnou zodpovednosťou k tejto závažnej problematike, "čo s načatým dňom", pristúpila aj ZŠ Čadca - Rázusova.
Konkrétne čísla hovoria jasnou rečou. Z celkového počtu 914 žiakov sa do 53 krúžkov prihlásilo 672. Je to značné množstvo, ktoré treba zaktivizovať tak, aby ciele záujmových útvarov boli čo najlepšie zrealizované. Činnosť v jednotlivých krúžkoch zabezpečuje 53 najmä pedagogických pracovníkov tak, aby žiakom prinášala hru, zábavu a ponaučenie. Výber krúžkov s rôznym tematickým zameraním bol veľký. Žiaci môžu prejaviť svoj talent, tvorivosť a umenie v športových krúžkoch zameraných na futbal, volejbal, basketbal, karate a turistiku. Ďalej v krúžkoch, kde žiaci pracujú s počítačmi, v jazykových, matematických, tanečných, astronomických, dramatických, zdravotníckych, čitateľských, historických a krúžkoch šikovných rúk. Doterajšie poznatky z praxe dávajú za pravdu dobrej myšlienke, ako efektívne využívať voľný čas. Sú však aj prípady, keď žiaci strácajú svoj počiatočný elán, no našťastie je ich veľmi málo.
Ak som v úvode konštatoval, že štát finančne podporil záujmovú činnosť v školách, tak chcem zdôrazniť, že to nie je iba o peniazoch, ale v prvom rade o ľuďoch, ktorí túto náročnú prácu v prospech mladej generácie po vyučovaní vykonávajú. Rodičia sa môžu spoľahnúť, že ich deti sú v dobrých rukách a v prostredí, ktoré zabáva a zároveň vychováva. Žiadalo by sa vymenovať všetkých 53 zanietencov zo ZŠ Čadca - Rázusova, ktorí podporovaní vedením školy túto náročnú prácu robia. Je ich však veľa. Verím, že im postačí úprimné poďakovanie, radosť detí a uznanie rodičov.
Autor: Mgr. Jozef Rosina