"V kraji máme 23 prepravcov, najviac na Slovensku. Devätnásť z nich pôsobí na Orave, v priestore Dolný Kubín, Námestovo, Trstená, nejakí sú aj v okrese Čadca," povedal nám vedúci odboru dopravy a komunikácií ŽSK Daniel Škerda. Cieľom stretnutia bolo uzavretie návrhu cestovných poriadkov, ktoré začnú platiť od apríla alebo mája tohto roku.
Na základe podnetov jednotlivých dopravcov, i kvôli vlaňajším štrajkovým aktivitám vymenoval ŽSK odbornú komisiu, ktorá má posúdiť, aká je výška straty vo verejnom záujme. "Dopravcovia chceli, aby sa podstatne oklieštila verejná doprava, na čo by doplatili občania o odľahlých častí regiónu. Preto chceme posúdiť stratu. Dnes máme v tejto oblasti takmer všetky kompetencie, od vydávania licencií, cez tvorbu cestovných poriadkov, až po tarifnú politiku," pokračoval Daniel Škerda.
Po skončení práce komisie sa bude v zastupiteľstve ŽSK rozhodovať o jednotlivých alternatívach. Buď sa zvýši cestovné, alebo sa obmedzia spoje. Prípadne sa budú hľadať finančné prostriedky na dotáciu pre jednotlivé podniky. "Môže sa stať, že komisia príde k záveru, že prostriedky, ktoré máme sú dostačujúce, aby občania cestovali v takom režime ako doteraz, alebo ešte lepšie a kvalitnejšie," dodal Daniel Škerda. Najväčšie problémy sú podľa všetkého v cestovných poriadkoch, preto sa teraz navzájom zosúlaďujú tak, aby to bolo v prospech cestujúcej verejnosti. Práve jej záujmy hájil na stretnutí Žilinský samosprávny kraj. Preto dal spracovať štúdie na obslužnosť územia a integrovaný systém dopravy. Do úvahy zobrali aj pripomienky starostov obcí, ktorým však zatiaľ nemohli v plnej miere vyhovieť.