Prvá dokončená časť obchvatu zahŕňa aj dva mosty a príjazdové komunikácie. Čo sa týka materiálu, cement na výstavbu tunela a príjazdových estakád dodávala spoločnosť Holcim (Slovensko) a.s. prostredníctvom svojich partnerov - spoločnosti Cementárne Lietavská Lúčka a betonárne K&T, s.r.o.
Medzi dominantné objekty stavby patria nadväzujúce mostné objekty, ktoré spolu vytvárajú mostnú estakádu s dĺžkou 1274 metrov, čo je rozsahom jedna z najväčších súčasne realizovaných mostných stavieb na Slovensku. Mosty sú postavené na monolitických betónových podstavcoch a pilieroch. Technicky a realizačne najnáročnejšou časťou obchvatu bola stavba 600 metrového tunela. Je vybudovaný ako dvojpruhový s obojsmernou prevádzkou. Celková šírka je 12 metrov, vozovka medzi obrubníkmi má šírku 9 metrov, s výškou klenby od vozovky 7 metrov a výškou prechodného prierezu 4,8 metra. Spĺňa všetky bezpečnostné kritériá podľa európskych parametrov. Na výstavbe celého obchvatu sa podieľalo takmer 250 pracovníkov, z toho na stavbe tunela pracovalo približne 60 ľudí.
Cementovo-betónový povrch vozovky v tuneli Horelica má hrúbku 260 milimetrov. Celkovo bolo na ostenie - spevnenie tunela použitých 12 000 kubických metrov betónu a na cestný povrch 3 500 kubíkov.
Bezpečnú prevádzku tunela v súčasnosti kontrolujú dvaja operátori pomocou centrálneho systému riadenia a bezpečnostných kamier. Centrálny systém v prípade dopravnej nehody alebo iného nebezpečenstva automaticky uzavrie príjazdovú križovatku, presmeruje dopravu a zapne ventiláciu, ktorá zabezpečí dostatok čerstvého vzduchu v tuneli. Monitorovací systém je priamo pripojený na hasičsky zbor v Čadci. V prípade požiaru majú hasiči k dispozícii podzemné nádrže s vodou, ktoré majú zabezpečené automatické dočerpávanie. Pre rýchly prístup na miesto požiaru sú vybudované pre požiarnikov špeciálne prístupové cesty. Všetky technologické zariadenia, ktoré požadujú pripojenie na elektrický zdroj, sú zabezpečené aj záložnými zdrojmi UPC a diesel -agregátom pre prípad dlhodobejšieho výpadku elektrickej energie.