bil značky Passat, ktorý patril mestu, nemôžem súhlasiť. Ak sa vedenie mesta rozhodlo auto predať a kúpiť nové, malo postupovať transparentnejšie,“ povedal poslanec mestského zastupiteľstva Štefan Holeščák a na protest odišiel z rokovania zastupiteľstva. To sa uskutočnilo vo štvrtok 29. apríla 2004 vo veľkej zasadačke Mestského úradu v Čadci. Proti spôsobu predaja mala výhrady aj poslankyňa Eva Bollová. “Keby som vedela, že suma je 270 000 korún, tak ho hneď kúpim,“ povedala poslankyňa Bollová. Mesto podľa vyjadrenia primátora Jozefa Pohančeníka a jeho zástupcu Jozefa Marca postupovalo štandardne. “Cenu sme konzultovali so spoločnosťou Galimex a dostali sme odpoveď, že za automobil, ktorý bol značne poruchový, nedostaneme viac ako 200 000 korún. Ide nám o bezpečnosť pracovníkov mestského úradu, ktorí ho používajú na služobné cesty. Aj z tohto dôvodu sme boli nútení tento stav riešiť. Telefonicky sme kontaktovali drvivú väčšinu poslancov, ktorí s predajom a kúpou nového auta súhlasili, ale možno sme sa pre krátkosť času správne nepochopili,“ vysvetľuje primátor. Iná vec je, že automobil kúpila obyvateľka mesta Krásno nad Kysucou...
V ďalších bodoch programu zastupiteľstva sa poslanci oboznámili o hospodárení príspevkových organizácií ako aj o hospodárení mesta za uplynulý rok. Poslanci sa pochvalne vyjadrili o práci príspevkovej organizácie, ktorá patrí mestu – údržba miestnych komunikácií. V tomto trende treba pokračovať.
V programe rokovania sa hovorilo aj o doplnku VZN o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady. Žetónový systém má možno medzery, ale určite viac výhod ako nevýhod. Na otázky poslancov odpovedal vedúci životného prostredia MsÚ v Čadci Ľubomír Vojár. Po pripomienkach návrh uznesenia poslanci mestského zastupiteľstva schválili. Rokovanie sa skončilo v popoludňajších hodinách. (vk)