ateľov Oravy a Kysúc vskutku historickým dňom. Predstavitelia slovenskej vlády na čele s jej predsedom Mikulášom Dzurindom a ministrom dopravy pôšt a telekomunikácií Pavlom Prokopovičon poklopali základný kameň preložky cesty II/520, ktorá po dvadsiatich rokoch opäť spojí spomínané dva regióny. Na slávnostnom akte sa ďalej zúčastnil predseda Žilinského samosprávneho kraja Jozef Tarčák, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Dušan Faktor, starostovia obcí Nová Bystrica a Oravská Lesná Ján Šutiak a Albín Viater, zástupcovia zainteresovaných dodávateľských a stavebných firiem a ďalší pozvaní hostia. Prítomných svojím vystúpením rozveselila ľudová hudba bratov Kováčovcov z Novej Bystrice a mažoretky zo Základnej školy v Oravskej Lesnej. Je tomu už šestnásť rokov, čo začala fungovať vodárenská nádrž v Novej Bystrici, výstavba ktorej zahatala niekdajšie cestné spojenie. Práve začatá stavba bude najdrahšou stavbou cesty mimodiaľničného typu. Pohltí sumu takmer miliardu 200 miliónov korún. V sume je započítaný aj výkup pozemkov a ostatné súvisiace práce. Samotná cesta, ktorá po dokončení bude dlhá 9,2 kilometra, bude stáť skoro 950 miliónov. Stavbári ústami generálneho riaditeľa SSC Dušana Faktora potvrdili, že v ich silách je stavbu dokončiť a odovzdať do prevádzky za tri roky. Je to tvrdý, no dúfajme že splniteľný termín. V súčasnosti existuje spojenie medzi Oravou a Kysucami po provizórnej lesnej ceste, po ktorej môžu prechádzať, aj to s ťažkosťami, iba osobné autá. Výstavbou spomínanej preložky cesty II/520 sa trasa z Kysúc na Oravu pre autobusy a nákladnú dopravu skráti o 32 kilometrov a výrazne prispeje k rozvoju obchodného i turistického ruchu. (jkk) Foto: autor