tý rok pracuje bilingválna sekcia, ktorá nesie názov Višegrátskej štvorky. V súčasnosti na ňom, v štyroch triedach, študuje 123 študentov. Z tohto počtu je desať z Českej republiky. Poľskí a maďarskí študenti participujú na spoločnom projekte formou mesačných študijných pobytov. Škola má bohaté medzinárodné partnerské vzťahy. V Čechách spolupracuje s gymnáziom v Českom Těšíne, v Maďarsku s Gymnaziom Kruda Gyula v Győri a v Poľsku so školou Gimnazjum i Liceum Akademickie v Toruni a Liceum Ogolnoksztakcace v Skwierzyne. V piatok 26. marca sa v priestoroch Čadčianskeho gymnázia stretli študenti všetkých spomínaných škôl, aby predstavili spoločné projekty, realizované v spolupráci s medzinárodnou organizáciou Science Across the World. Túto spoločnosť, ktorá spája viac ako tisíc škôl na celom svete, zastupoval jej riaditeľ Nigel Heslop z Veľkej Británie. Miesto medzi čestnými hosťami zaujali: Prednosta Krajského školského úradu v Žiline Peter Weber, primátor Čadce Jozef Pohančeník, primátor Turzovky Miroslav Rejda. Prítomní boli aj riaditelia partnerských zahraničných škôl: Petr Šarec (ČR), Ferdinand Saňko (PL) a Kalman Baksa (Maď.). Stretnutie otvorila riaditeľka Gymnázia J. M. Hurbana Anna Čerchlová. Potom sa k slovu dostali študenti, aby početnému auditóriu prezentovali výsledky svojej práce. Prioritou projektov je, že študenti sa v anglickom jazyku učia nielen o prírodných vedách, ale rozvíjajú si predovšetkým jazykové a komunikatívne zručnosti. Študenti z Čadce a Českého Těšína sa venovali téme „Chémia v našom živote“ a študenti z Györu prezentovali tému „Genetika,“ zameranú na otázky geneticky modifikovaných potravín. Poliaci sa v tomto roku na projektoch zúčastnili iba ako pozorovatelia. Po študentoch sa dostal k slovu Nigel Heslop, aby z odborného hľadiska zhodnotil jednotlivé projekty. Podľa jeho slov, popri kvalitne pripravených prácac, ho veľmi potešila vysoká úroveň anglického jazyka u všetkých referujúcich. Rovnako pochvalne sa k prácam vyjadrili aj riaditelia všetkých zastúpených škôl. Pri tomto stretnutí sa v praxi ukázala skutočnosť, že ovládanie niektorého zo svetových jazykov dokáže národy spájať a nie ich rozdeľovať. (jkk) Foto: autor