predpoklad, že dnešný kontrolný deň určí presnejšie, kedy tunel v Horelici definitívne dáme do užívania. Bude to však v tomto roku,“ povedal Ing. Dušan Faktor, Csc., generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Bratislava. Ako ďalej uviedol, rozdelili osem a pol miliardy korún, ktoré boli vyčlenené v štátnom rozpočte. Výstavba bola zameraná najmä na trasu Bratislava - Žilina. Na úseku Ladce - Sverepec je určená jedna miliarda dvesto miliónov korún. Tu sa plánuje objem financií ešte zvýšiť, ak sa ukáže, že dodávatelia sú schopní prestavať ešte väčšiu čiastku. “Medzi hlavné priority, ktoré chceme dokončiť, patrí aj úsek Čadca - Horelica, prvú časť úseku Ladce - Sverepec až po Belušu, potom krátku spojku od Zvolena do súčasného “štvorpruhu“ smerom do Banskej Bystrice a privádzač Brodno. Čo sa týka počtu kilometrov, tento rok nebude taký “plodný“ ako vlani. Začať plánujeme úsek Mengusovce - Jánovce, potom časť Rudno - Žarnovica a Prešov západ, ktoré budú financované zo štrukturálnych fondov,“ povedal Dušan Faktor. Ako vníma budovanie tunela v Horelici a ostatných stavieb v tomto regióne minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ing. Pavol Prokopovič? “Táto cesta je súčasťou prepojenia severu a juhu Európy a spĺňa aj kritériá obchvatu mesta Čadca. Na výstavbu neboli použité peniaze z európskych fondov, ale len zo štátneho rozpočtu. Chcel by som ešte povedať, že veľkú prioritu dávame aj na dokončenie cestného ťahu smerom na Poľsko. Na nedávnom stretnutí ministrov V 4 sme s poľským kolegom požiadali listom komisárku pre dopravu Európskej únie, aby urobila všetko preto a do projektov zahrnula aj železničnú a cestnú trať koridoru číslo šesť. Dôležité bude, aké budú k dispozícii zdroje z EÚ a zo štátneho rozpočtu. Pochopiteľne, že očakávame aj väčšiu aktivitu z poľskej strany. Nerád by som bol, keby to v tomto úseku dopadlo tak ako na hranici s Rakúskom. My už diaľnicu máme a oni ju len začínajú budovať v najbližších troch rokoch,“ povedal pre Kysucké noviny minister Pavol Prokopovič. (vk)
a