ná nehoda na diaľnici pri Ilave. Po zrážke s kamiónom zhorelo osobné auto aj s vodičom. Došlo k nej 4. novembra o 21.15 hodine na diaľnici D1 pri Ilave. Diaľnicu v smere z Dubnice nad Váhom do Ilavy uzavreli na viac ako sedem hodín. Krátko po nehode polícia nevedela uviesť značku, ani totožnosť mŕtveho vodiča. Neznáma bola aj príčina nehody. Ukrajinský šofér utrpel ľahký otras mozgu a rezné rany na rukách. Hospitalizovali ho v ilavskej nemocnici. Liečiť by sa mal 21 dní. V prvej tlačovej správe sa uvádzalo, že kamionista nebol pod vplyvom alkoholu. Na kamióne a prevážanom náklade vznikla škoda asi za 400 tisíc. Škodu na osobnom aute odhadovali na pol milióna korún. Premávku na diaľnici opäť obnovili v stredu okolo piatej hodiny ráno. Z vyšetrovania nehody, pri ktorej mali rušné chvíle policajti aj hasiči vysvitlo, že ju spôsobil ukrajinský vodič nákladného auta, ktorý začal prechádzať cez stredný deliaci prejazd v smere na Žilinu a následne vošiel do jazdnej dráhy osobného auta. Jeho vodič už nestihol nehode zabrániť. Keď prišli na miesto hasiči z Dubnice nad Váhom, našli zaklinené osobné auto pod nákladným. „K vodičovi osobného auta sa nebolo možné dostať, pretože bolo v plameňoch. Horela aj z neho vytekajúca pohonná látka, ktorá ohrozovala nádrž nákladného auta,„ uviedol náčelník hasičskej stanice z Dubnice nad Váhom Jozef Trnka. Bleskové zhodnotenie situácie hasičom napovedalo, že nebezpečenstvo možného výbuchu sa stále zväčšuje. Pokiaľ by oheň skutočne zachvátil aj nádrž, zásah by sa riadne skomplikoval. Riziko rástlo každým okamihom. Ihneď začali s hasením. Na likvidáciu ohňa použili ťažkú hasiacu penu a zmáčadlo Pirocool, ktoré má vyššie účinky na vytvorenie hladiny a zabránenie prístupu vzduchu. Šanca na záchranu života vodiča v osobnom aute však bola nulová. K jeho telu sa mohli dostať až keď sa podarilo odtiahnuť kamión. Z osobného auta zostal len vrak, podľa ktorého sa dalo len veľmi ťažko identifikovať, o aký typ ide. Počiatočné predpoklady, že je to pravdepodobne BMW, sa neskôr potvrdili. Totožnosť vodiča bola známa až na druhý deň. Išlo o 36- ročného I. D. Jonesa, občana Veľkej Británie. Poznali ho najmä v Kysuckom Novom Meste, kde pracoval vo firme INA, a.s. Kysuca v rôznych vedúcich funkciách. Od apríla tohto roku ako riaditeľ závodu INA – Schaeffler KG Kysuce. S touto funkciou boli spojené aj časté služobné cesty. Utorková bola pre neho posledná... (ih, vk, vž)