ohančeníka na stále pretrvávajúci zlý stav v doprave. Obyvatelia mesta si všimli, že sa intenzívne pracuje na ceste pred AVC Čadca. Pýtajú sa, či je to diaľnica, alebo ide o nejakú rekonštrukciu.
„To, čo sa buduje, nie je diaľnica, ale len privádzač na diaľnicu, ktorý rozširujeme. Diaľnica by mala pokračovať smerom na Podzávoz, Svrčinovec a veríme, že bude pokračovať ďalej smerom na Poľsko. Viem, že tento stav spôsobuje aj mnohé dopravné kolízie v meste. Situácia je v doprave neudržateľná. Najmä z bočných ulíc majú motoristi problém vyjsť so svojím vozidlom na hlavnú cestu, čo spôsobuje zápchy. Chcel by som poprosiť vodičov, aby boli tolerantní a „pustili„ aj svojich kolegov na „hlavnú.„ Chápem ľudí, že sú nespokojní, lebo tento stav už dlho trvá. Súhlasím, ale chcem len pripomenúť, že privádzač mal byť hotový do roku 2002 aj vrátane tunela na Horelici. Pravdepodobne z nedostatku financií alebo iných okolností však bude tunel dokončený až v roku 2004. Musí sa dobudovať ešte úniková štôlňa. Privádzač bude štvorprúdový, má sa rozšíriť most na Májovú ulicu, aj most smerom do mesta. Celá doprava sa musí zmeniť. Prebiehajú rokovania na úrovni ministerstiev, kde máme eminentný záujem na rýchlej a pre motoristov prospešnej zmene. Som presvedčený, že sa nám to podarí a vylúčime nákladnú a osobnú dopravu z centra mesta a vybudujeme tu pešiu zónu,„ povedal primátor. Ako ďalej uviedol, osobne ho mrzí, že v roku 1999, keď nastúpili noví predstavitelia štátnej správy na úrovni mesta, okresu a kraja, sa znova otvorila trasa cez obec Oščadnica. „Pamätám si, že ešte v rokoch 1995 – 96, keď sme dávali dohromady všetky podklady pre smerovanie tejto diaľnice podľa štúdie EA, vplyvu na životné prostredie, nebol to dobrý projekt. Keď to poviem zjednodušene, stratili sme čas a peniaze,„ spomína primátor. V súčasnom období sa otvorili ďalšie alternatívy ( U Manči a U Ševca , červená, modrá a zelená).Tieto tri varianty narobili obrovské rozbroje medzi občanmi, ktoré prerástli až do emócií a vášní. Čo primátora mrzí, narušili sa tam medziľudské vzťahy, čo nie je dobré. S pokračovaním diaľnice je situácia taká, že Slovenská správa ciest, ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií má rozhodnúť na základe odborných kritérií, ktorý variant bude najlepší. „Keď to môžem tak povedať, do posledného kola sa dostali dve varianty, červená a modrá. Mám záujem, aby odborné záverečné stanovisko bolo skutočne „odborné“ a mesto sa malo o čo oprieť pri rozhodovaní. Nech sa však rozhodnú odborníci pre červený alebo modrý variant, chcel by som, aby ľudia, ktorí tam bývajú, boli patrične odškodnení. Bodový koeficient by mal byť čo najvyšší. Ide predsa o rodinné domčeky, pozemky a nebude to jednoduché. Občania, ktorí tam žijú a bývajú, musia jednoducho pochopiť, že každému sa vyhovieť nedá,„ uzavrel primátor mesta Čadca Ing. Jozef Pohančeník.
Vladimír Kollár
Foto: (jkk)