ich zmyslov pre krásu kysuckej prírody, ktorá umožňuje nám všetkým dychtivo využívať jej krásu a nekonečné možnosti relaxu a oddychu jednak pre naše vlastné bytie a jednak pre náš ekonomický rast. Opäť sa teda dotýkame problematiky, aký dôležitý článok v našom podnikateľskom živote je naša kysucká príroda a akú dôležitú úlohu zohráva pri rozvoji cestovného ruchu. Nič nové pod slnkom. Pokiaľ však tieto dotyky nebudeme skladať ako mozaiku, z ktorej spoločne malí, väčší i najväčší podnikatelia vybudujeme komplexne zabezpečené atribúty pre maximálne využitie toho, čo nám príroda ponúka, nemôžme hovoriť o cestovnom ruchu. Nazveme to len akýsi podnikateľský „ruch„. Otvorili sme „OKNÁ DOKORÁN„. Chceme, aby bolo cez ne nielen vidieť, ale aj dosiahnuť na EURÓPU. Musíme teda byť blízko, hľadať a spoznávať potreby potencionálnych klientov a tomu prispôsobovať a skladať už spomínanú mozaiku služieb a vzťahov tvoriacich cestovný ruch. Jedným z takýchto nahliadnutí a dotykov sú aj veľtrhy a výstavy, ktoré sa špecializujú na cestovný ruch. Je len samozrejmosťou, že tieto podujatia odkrývajú potreby potencionálnych klientov. Preto je nutnosťou byť pri tom, počúvať, vidieť, komunikovať a zberať informácie. A opäť nepovieme nič nové, keď povieme, že kvalita informácie je základom úspechu.
Milí priatelia. Takto by to malo byť. Ale na vlastnej koži sme zistili, že súčasná realita je niekde inde. Prečo? Nuž v minulých dňoch od 16. do 18. 05. 2003 sa uskutočnili u našich severných susedov v Bialsko-Biala Medzinárodné turistické trhy MTT BESKYDY. Slovenská účasť spočívala v účasti EUROREGIÓNU BESKYDY. V tomto výstavnom stánku sa zúčastnili aj niektoré združenia podnikateľov a obcí, kde cestovný ruch je dominantou ekonomického života a teda aj životnej úrovne. Nebudeme menovať, aby sme neodradili tých, ktorí boli a neubližovali tým, ktorí sa nezúčastnili napríklad propagačným materiálom svojho zariadenia, malým prezentačným suvenírom svojej výroby, obchodným letáčikom svojej výroby, fotografiou svojej obce alebo iným svojským atraktívnym spôsobom. Euroregión Beskydy nám dal priestor vo svojom stánku, my sme ho však využili veľmi málo. Naša účasť nemala ten správny ťah na bránu, pretože množstvo, rozmanitosť a účelnosť vystavovaných materiálov nemala ten správny rozmer, nemala ten správny obsah a rozsah. Čo bolo a je príčinou takýchto hodnotení a záverov? Malá informovanosť podnikateľských subjektov, malá propagácia takýchto významných akcií, ktoré majú veľký vplyv na ďalší rozvoj odvetvia cestovného ruchu a v neposlednom rade aj malý záujem podnikateľov v oblasti CR prezentovať svoje aktivity, svoje zariadenia, svoje výrobky. Hanbíme sa za svoju prácu a svoje schopnosti? O to dôležitejšia je teraz úloha tejto pravidelnej rubriky. O to vážnejšie a cieľavedomejšie sa chceme zaoberať vzťahom združenia a podnikateľov, starostov a občanov nášho kraja. Cieľ je daný a je jasný. Rast životnej úrovne na báze rozvoja cestovného ruchu. Všetci si myslíme, že vieme, čo k tomu treba. Nájdime teda spoločnú reč na stretnutiach, ktoré boli avizované už v minulej časti „OKNÁ DOKORÁN„. Príďte na tieto stretnutia a predostrite svoje plány, myšlienky, možnosti, ale i potreby a žiadosti o pomoc.
PRIPOMÍNAME:
29. 05. 2003 - štvrtok o 16.00 hod. Kysucké Nové Mesto,
Hotel Kriváň
05. 06. 2003 - štvrtok o 16.00 hod. Makov, penzión Makov
12. 06. 2003 - štvrtok o 16.00 hod. pre Svrčinovec, Skalité a Čierne
19. 06. 2003 - štvrtok o 16.00 hod. pre bystrickú dolinu
26. 06. 2003 - štvrtok o 16.00 hod. Oščadnica
03. 07. 2003 - štvrtok o 16.00 hod. Čadca