komunikácií ako špeciálny stavebný úrad podľa §3a zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov a podľa § 62 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku preskúmal žiadosť v stavebnom konaní a rozhodol, že povoľuje preložku cesty II/520 Nová Bystrica – Oravská Lesná,„ informoval Kysucké noviny starosta obce Nová Bystrica Ján Šutiak. Začne sa už v tomto roku a plánované dokončenie je v roku 2007. Stavba bude realizovaná na pozemkoch Nová Bystrica, Harvelka a Oravská Lesná, ku ktorým preukázal stavebník vlastnícke práva alebo iné práva podľa §139 ods. 1 stavebného zákona. V rámci ústneho konania boli zo strany všetkých zúčastnených deklarované súhlasy s vydaním stavebného povolenia na predmetnú stavbu. Požiadavky obce Nová Bystrica, formulované v uzneseniach obecného zastupiteľstva ( v podstate išlo o to, aby sa vybudovala staveništná komunikácia mimo obec, ktorá by po výstavbe slúžila ako obchvat obce) nemohol stavebný úrad akceptovať, pretože takéto rozhodnutia podliehajú kompetencii orgánov územného rozhodovania. „Preložka cesty II/520 Nová bystrica – Oravská Lesná má slúžiť obnoveniu premávky medzi týmito lokalitami, ktorá bola prerušená výstavbou a prevádzkou vodnej nádrže Nová Bystrica. Trasa preložky je vedená v chránenej krajinnej oblasti Kysúc a Hornej Oravy. Muselo sa vybaviť množstvo výnimiek z noriem STN, ku ktorým vydalo súhlas Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, ale s odlišným technickým riešením. Som rád, že všetci účastníci ústneho konania pochopili výraznú potrebu predmetnej stavby pre celý región Kysúc a Oravy,„ povedal starosta Ján Šutiak. Zodpovedne sa k celému problému postavili aj na Krajskom úrade v Žiline. „S ohľadom na povahu stavby a podmienky dané nesmierne zložitou konfiguráciou terénu a požiadavkami na životné prostredie nedovolili zapracovať všetky požiadavky. Najnáročnejšie boli podmienky stanovené uzneseniami obecného zastupiteľstva v Novej Bystrici, ktoré v podstate požadovali vybudovanie obchvatu obce. Špeciálny stavebný úrad musel konštatovať, že jeho akceptovanie by bolo v rozpore s vydaným územným rozhodnutím na predmetnú stavbu,„ vysvetľuje Ing. Jozef Choluj, vedúci odboru dopravy a pozemných komunikácií na Krajskom úrade v Žiline. Je teda predpoklad, že dlho očakávaná cesta na horných Kysúc bude.
Vladimír Kollár