edlo železničné spojenie, sa obávajú zrušenia železničných tratí. Do uší sa im dostalo, že viacero ich je nerentabilných, a tak by vlakovú mala nahradiť autobusová doprava. Napomohla tomu aj informácia v masmédiách, že minister dopravy Pavol Prokopovič sa rozhodol zrušiť na Slovensku 32 tratí. Malo by ísť o koľajnice, ktoré vedú do malých obcí. Týchto úprav sa boja najmä obyvatelia „makovskej doliny„. S otázkou, či ide len o plané chýry, alebo je už rozhodnuté, sme sa obrátili na Rastislava Čerňanského, technického námestníka Železničnej stanice v Čadci. „V súčasnosti je táto otázka v štádiu rokovania. Nebudem robiť nejaké oficiálne vyhlásenia. Rokuje sa s VÚC Žilina, ako sa bude vlaková doprava do niektorých lokalít riešiť. Zatiaľ nie je nič rozhodnuté,„ uviedol. Jednou z možných alternatív je aj to, že financovanie takýchto tratí by prešlo pod obce. Skutočnosťou je, že od 15. decembra vstúpi do platnosti nový cestovný poriadok, v ktorom zatiaľ nie sú žiadne takéto zmeny. Do tlače ho totiž dali ešte l. októbra. „Predpokladám, že do konca roka nedôjde k žiadnym úpravám v súvislosti s rušením tratí,„ povedal R. Čerňanský. Ako to bude na budúci rok, zatiaľ nevedno. Iveta Hažíková