dí a vypočujete si všeličo. Každý má nejaký problém a je presvedčený, ako by sa mal riešiť. Do plamenných debát zasiahne len sprievodca, ktorý požiada o cestovné lístky. Aj títo zamestnanci železníc sú neodmysliteľnou súčasťou vlakových súprav. A každý z nich je svojím spôsobom iný. Či už ide o ženu alebo muža. Nikomu dobre nepadne, keď vidí znudenú, otrávenú, nemú tvár. Žiaľ, takýchto sprievodcov je veľa. Postavia sa vedľa vás a nervózne čakajú, kedy im podáte lístok. Existujú však aj výnimky. Uplynulý týždeň takáto „výnimka„ pracovala na trase Žilina – Čadca. „Želám príjemný dobrý deň a prosím pripravte si cestovné lístky na kontrolu,„ zaznelo od dverí vagóna. Ľudia sa pousmiali a súhlasne prikyvovali. Nebolo sa čomu diviť. Dlho ich tak nikto neoslovil. Naozaj stačí tak málo. Vľúdne oslovenie a hneď sa vám deň začína lepšie. Keď som v Čadci vystupoval, dve ženy predo mnou komentovali veľmi pochvalne prístup sprievodcu. Malo by to byť tak stále. Nuž uvidíme, či to bola len prvá lastovička alebo to bude samozrejmosťou aj u ostatných sprievodcov.
VLADIMÍR KOLLÁR