Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Nie sme proti výstavbe spojovacej cesty, ale...

Nová Bystrica – V utorok 9. júla zvolal starosta N

ovej Bystrice Ján Šutiak pracovnú poradu, týkajúcu sa výstavby spojovacej komunikácie, štátnej cesty II. triedy 2/520, ktorá by mala spájať Kysuce s Oravou. Podnetom pre toto sedenie bola petícia občanov miestnej časti Vychylovka, ktorí sa rozhodli týmto spôsobom protestovať proti plánovanej výstavbe cesty. Petíciu podpísalo 220 občanov a na porade ich zastupovali niektorí členovia petičného výboru. Krajský úrad v Žiline zastupoval vedúci Odboru dopravy a miestneho hospodárstva Ing. Jozef Choluj. ďalej tu boli prítomní zástupcovia Okresného úradu v Čadci, Slovenskej správy ciest v Čadci, Vodohospodárskej výstavby, hlavný projektant a ďalší odborníci. Oravu zastupoval starosta Oravskej Lesnej Dominik Vrábel. Starosta J. Šutiak v úvode privítal všetkých prítomných a odovzdal slovo Ing. J. Cholujovi, ktorý hneď na začiatku svojho vystúpenia uviedol: „Petícia zaslaná na Krajský úrad, podľa vyjadrenia nášho Oddelenia kontroly, nespĺňa zákonom stanovené podmienky, no i napriek tomu sa jej obsahom budeme zaoberať„. Kameňom úrazu celého problému je nesúhlas občanov miestnej časti Vychylovka s tým, aby nová komunikácia bola pokračovaním súčasnej štátnej cesty III. triedy 3/520, ale aby bolo vybudované úplne nové cestné teleso, ktoré by viedlo mimo zastavanej časti dediny. Myšlienka a predovšetkým nutnosť spojovacej komunikácie uzrela svetlo sveta ešte v čase, keď sa mala začať výstavby vodného diela Nová Bystrica, ktoré má vtedajšiu cestu na dne svojho koryta. Bolo to niekedy okolo roku 1985. Vypracovalo sa niekoľko variantov budúcej cesty. V roku 1992 odborníci posúdili každý z nich a v roku 1993 bolo vydané územné rozhodnutie na ten, ktorý sa bude pravdepodobne realizovať. Starosta J. Šutiak poznamenal: „V tom čase občania v plnom rozsahu s výstavbou súhlasili a nemali výhrady ani k odkúpeniu súkromných majetkov. Teraz, keď je projekt výstavby v konečnej fáze, zo štátneho rozpočtu sú vyčlenené finančné a čaká sa iba na stavebné povolenie, zázračným spôsobom zmenili svoje stanovisko„. Je známou pravdou, že nikdy sa nedá urobiť také rozhodnutie, aby uspokojilo všetkých zainteresovaných. Myslíme si, že na Slovensku máme dostatok odborníkov, ktorí dokážu kvalitne a zodpovedne posúdiť, ktorý z variantov bude najoptimálnejší a poškodí záujmy čo najmenšieho počtu obyvateľov. Chabé argumenty členov petičného výboru o tom, že ľudia majú okolo cesty vystavané nové obytné domy, ktorých statika sa môže narušiť zvýšeným cestovným ruchom a pohybom ťažkých mechanizmov, nemôžu obstáť. Nová cesta by kopírovala iba časť, približne 2 kilometre stávajúcej komunikácie a potom by sa odklonila do neobývanej zóny. Doteraz nikomu nevadí, že po nej jazdia desiatky osobných aut i autobusov do Múzea kysuckej dediny, ktoré prechádzajú oveľa dlhšou trasou, priamo stredom obce. Ing. J. Choluj povedal: „Cesta bude slúžiť iba pre obyčajnú a turistickú, nie tranzitnú prepravu medzi Kysucami a Oravou. Jej výstavba nebude vyžadovať asanáciu ani jedného obytného domu„. Do diskusie sa zapojil aj starosta Oravskej Lesnej D. Vrábel, ktorý správne podotkol: „Rovnako ako Vychylovka, tak i naša dedina potrebuje život. Tento sa pomaly vytráca, nakoľko obe obce sú prakticky odrezané od sveta„. Ďalší neodškriepiteľný dôvod, prečo je cesta potrebná je ten, že žiaden podnikateľ ani investor nebude rozvíjať svoje aktivity v lokalitách, odkiaľ nemá kvalitné dopravné spojenie s okolitým svetom. Členovia petičného výboru si i napriek rukolapným dôkazom húdli svoju pesničku, a tak Ing. J. Choluj na záver povedal: „Dáme si ešte raz vypracovať odborné posudky od všetkých tu prítomných i nezávislých odborníkov a na Krajskom úrade rozhodneme o ďalšom postupe. Toto rozhodnutie bude konečné a nemenné“. Veríme, že sa nájde spoločná reč medzi zainteresovanými stranami a cesta z Kysúc na Oravu sa stane realitou, ktorej potrebu s odstupom času docenia aj jej momentálni nežičlivci.

Skryť Vypnúť reklamu

Text a snímka: (jkk)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 577
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 705
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 495
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 753
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 095
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 732
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 936
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 506
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 233
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 007
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

CELOPLOŠNÉ TESTOVANIE

V Čadci sa pred odbernými miestnosťami tvoria dlhé rady

Primátor vyzýva na ohľaduplnosť.

Dlhý rad pred športovou halou na Ulici športovcov v Čadci.

Koronavírus Žilinský kraj: Pred odbernými miestami sa tvoria rady (minúta po minúte)

Sledujeme celoplošné testovanie na Covid-19 a monitorujeme odberné miesta v okresoch Žilina, Martin, Čadca, Tvrdošín, Liptovský Mikuláš a ostatných okresoch ZA kraja.

Ilustračné foto.

Podcast je náhrada miestneho rozhlasu

Správy z miestneho rozhlasu patria roky ku koloritu slovenských miest a obcí.

Jednou z hlavných výhod podcastov je, že ich môžete počúvať, keď vám to vyhovuje,“ povedal Jaroslav Kizek z agentúry M KREO.

Prehovárali ju, no súťažiť odmietala. Teraz je vicemajsterkou sveta

Cestou na šampionát sa cítila ako vystrašené kuriatko.

Aneta Tichá, vicemajsterka sveta v bikini fitness.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na nitrianskom letisku núdzovo pristál vrtuľník americkej armády

Dôvodom neplánovaného pristátia bolo zlé počasie.

Pozitívne testovaný starosta: Najhoršia bola bolesť chrbta

Určite nepodceňujte situáciu. Toto nie je chrípka, odkazuje starosta kysuckej obce.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Primátor Kysuckého Nového Mesta čaká odpoveď od armády

V liste upozornil na to, že celoplošné testovanie nemôžu za takýchto podmienok zvládnuť.Problémom je aj firma Schaeffler s tisíckami zamestnancov.

Už ste čítali?