Piatok, 23. apríl, 2021 | Meniny má VojtechKrížovkyKrížovky

Nie sme proti výstavbe spojovacej cesty, ale...

Nová Bystrica – V utorok 9. júla zvolal starosta N

ovej Bystrice Ján Šutiak pracovnú poradu, týkajúcu sa výstavby spojovacej komunikácie, štátnej cesty II. triedy 2/520, ktorá by mala spájať Kysuce s Oravou. Podnetom pre toto sedenie bola petícia občanov miestnej časti Vychylovka, ktorí sa rozhodli týmto spôsobom protestovať proti plánovanej výstavbe cesty. Petíciu podpísalo 220 občanov a na porade ich zastupovali niektorí členovia petičného výboru. Krajský úrad v Žiline zastupoval vedúci Odboru dopravy a miestneho hospodárstva Ing. Jozef Choluj. ďalej tu boli prítomní zástupcovia Okresného úradu v Čadci, Slovenskej správy ciest v Čadci, Vodohospodárskej výstavby, hlavný projektant a ďalší odborníci. Oravu zastupoval starosta Oravskej Lesnej Dominik Vrábel. Starosta J. Šutiak v úvode privítal všetkých prítomných a odovzdal slovo Ing. J. Cholujovi, ktorý hneď na začiatku svojho vystúpenia uviedol: „Petícia zaslaná na Krajský úrad, podľa vyjadrenia nášho Oddelenia kontroly, nespĺňa zákonom stanovené podmienky, no i napriek tomu sa jej obsahom budeme zaoberať„. Kameňom úrazu celého problému je nesúhlas občanov miestnej časti Vychylovka s tým, aby nová komunikácia bola pokračovaním súčasnej štátnej cesty III. triedy 3/520, ale aby bolo vybudované úplne nové cestné teleso, ktoré by viedlo mimo zastavanej časti dediny. Myšlienka a predovšetkým nutnosť spojovacej komunikácie uzrela svetlo sveta ešte v čase, keď sa mala začať výstavby vodného diela Nová Bystrica, ktoré má vtedajšiu cestu na dne svojho koryta. Bolo to niekedy okolo roku 1985. Vypracovalo sa niekoľko variantov budúcej cesty. V roku 1992 odborníci posúdili každý z nich a v roku 1993 bolo vydané územné rozhodnutie na ten, ktorý sa bude pravdepodobne realizovať. Starosta J. Šutiak poznamenal: „V tom čase občania v plnom rozsahu s výstavbou súhlasili a nemali výhrady ani k odkúpeniu súkromných majetkov. Teraz, keď je projekt výstavby v konečnej fáze, zo štátneho rozpočtu sú vyčlenené finančné a čaká sa iba na stavebné povolenie, zázračným spôsobom zmenili svoje stanovisko„. Je známou pravdou, že nikdy sa nedá urobiť také rozhodnutie, aby uspokojilo všetkých zainteresovaných. Myslíme si, že na Slovensku máme dostatok odborníkov, ktorí dokážu kvalitne a zodpovedne posúdiť, ktorý z variantov bude najoptimálnejší a poškodí záujmy čo najmenšieho počtu obyvateľov. Chabé argumenty členov petičného výboru o tom, že ľudia majú okolo cesty vystavané nové obytné domy, ktorých statika sa môže narušiť zvýšeným cestovným ruchom a pohybom ťažkých mechanizmov, nemôžu obstáť. Nová cesta by kopírovala iba časť, približne 2 kilometre stávajúcej komunikácie a potom by sa odklonila do neobývanej zóny. Doteraz nikomu nevadí, že po nej jazdia desiatky osobných aut i autobusov do Múzea kysuckej dediny, ktoré prechádzajú oveľa dlhšou trasou, priamo stredom obce. Ing. J. Choluj povedal: „Cesta bude slúžiť iba pre obyčajnú a turistickú, nie tranzitnú prepravu medzi Kysucami a Oravou. Jej výstavba nebude vyžadovať asanáciu ani jedného obytného domu„. Do diskusie sa zapojil aj starosta Oravskej Lesnej D. Vrábel, ktorý správne podotkol: „Rovnako ako Vychylovka, tak i naša dedina potrebuje život. Tento sa pomaly vytráca, nakoľko obe obce sú prakticky odrezané od sveta„. Ďalší neodškriepiteľný dôvod, prečo je cesta potrebná je ten, že žiaden podnikateľ ani investor nebude rozvíjať svoje aktivity v lokalitách, odkiaľ nemá kvalitné dopravné spojenie s okolitým svetom. Členovia petičného výboru si i napriek rukolapným dôkazom húdli svoju pesničku, a tak Ing. J. Choluj na záver povedal: „Dáme si ešte raz vypracovať odborné posudky od všetkých tu prítomných i nezávislých odborníkov a na Krajskom úrade rozhodneme o ďalšom postupe. Toto rozhodnutie bude konečné a nemenné“. Veríme, že sa nájde spoločná reč medzi zainteresovanými stranami a cesta z Kysúc na Oravu sa stane realitou, ktorej potrebu s odstupom času docenia aj jej momentálni nežičlivci.

Skryť Vypnúť reklamu

Text a snímka: (jkk)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  2. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  3. Niečo pečie: Junior pripravuje novú kuchársku show
  4. Seychely: Pláže, korytnačky aj unikátny prales
  5. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  6. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  7. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  8. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  9. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  10. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  1. Seychely: Pláže, korytnačky aj unikátny prales
  2. Niečo pečie: Junior pripravuje novú kuchársku show
  3. Svoj Dom snov nájdete pri OC Cassovia už tento víkend
  4. 7 najčastejších chýb pri zateplení fasády
  5. Riaditeľ Kositu: Odpad vyriešia technológie, skládky končia
  6. Nákupy zadarmo vo Forum Poprad
  7. AAA AUTO otvorilo pobočky s ponukou 4000 áut
  8. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  9. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  10. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 737
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 14 168
  3. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou 10 853
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 10 547
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 751
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 266
  7. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 114
  8. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 675
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 674
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov 6 527
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Už takmer 25 rokov trvá výstavba diaľnice D3 v náročných úsekoch severného Slovenska. Pripomína tak trochu nekonečný príbeh, o ktorom sa budeme rozprávať v pondelok v LIVE diskusii o 18:00 hod.

21. apr
Majster Miroslav Smažák (vľavo) so svojím kolegom Martinom Tkáčikom.

Pre deti bude najzaujímavejší a najlákavejší vyššie spomínaný detský náučný turistický chodník o lesných zvieratách.

10 h
Radovan Fujak, kapitán TJ Pokrok Stará Bystrica.

Dvadsaťtriročný kapitán TJ Pokrok Stará Bystrica verí, že výkony mužstva sa budú postupne zlepšovať.

21. apr
Jednou zo zapojených škôl je Gymnázium, Hlinská 29 v Žiline.

Jednou zo zapojených škôl je Gymnázium, Hlinská 29 v Žiline, ktorá svoju účasť v programe slávnostne zakončí konferenciou vysielanou online dňa 27. apríla.

21. apr

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?