Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Nie sme proti výstavbe spojovacej cesty, ale...

Nová Bystrica – V utorok 9. júla zvolal starosta N

ovej Bystrice Ján Šutiak pracovnú poradu, týkajúcu sa výstavby spojovacej komunikácie, štátnej cesty II. triedy 2/520, ktorá by mala spájať Kysuce s Oravou. Podnetom pre toto sedenie bola petícia občanov miestnej časti Vychylovka, ktorí sa rozhodli týmto spôsobom protestovať proti plánovanej výstavbe cesty. Petíciu podpísalo 220 občanov a na porade ich zastupovali niektorí členovia petičného výboru. Krajský úrad v Žiline zastupoval vedúci Odboru dopravy a miestneho hospodárstva Ing. Jozef Choluj. ďalej tu boli prítomní zástupcovia Okresného úradu v Čadci, Slovenskej správy ciest v Čadci, Vodohospodárskej výstavby, hlavný projektant a ďalší odborníci. Oravu zastupoval starosta Oravskej Lesnej Dominik Vrábel. Starosta J. Šutiak v úvode privítal všetkých prítomných a odovzdal slovo Ing. J. Cholujovi, ktorý hneď na začiatku svojho vystúpenia uviedol: „Petícia zaslaná na Krajský úrad, podľa vyjadrenia nášho Oddelenia kontroly, nespĺňa zákonom stanovené podmienky, no i napriek tomu sa jej obsahom budeme zaoberať„. Kameňom úrazu celého problému je nesúhlas občanov miestnej časti Vychylovka s tým, aby nová komunikácia bola pokračovaním súčasnej štátnej cesty III. triedy 3/520, ale aby bolo vybudované úplne nové cestné teleso, ktoré by viedlo mimo zastavanej časti dediny. Myšlienka a predovšetkým nutnosť spojovacej komunikácie uzrela svetlo sveta ešte v čase, keď sa mala začať výstavby vodného diela Nová Bystrica, ktoré má vtedajšiu cestu na dne svojho koryta. Bolo to niekedy okolo roku 1985. Vypracovalo sa niekoľko variantov budúcej cesty. V roku 1992 odborníci posúdili každý z nich a v roku 1993 bolo vydané územné rozhodnutie na ten, ktorý sa bude pravdepodobne realizovať. Starosta J. Šutiak poznamenal: „V tom čase občania v plnom rozsahu s výstavbou súhlasili a nemali výhrady ani k odkúpeniu súkromných majetkov. Teraz, keď je projekt výstavby v konečnej fáze, zo štátneho rozpočtu sú vyčlenené finančné a čaká sa iba na stavebné povolenie, zázračným spôsobom zmenili svoje stanovisko„. Je známou pravdou, že nikdy sa nedá urobiť také rozhodnutie, aby uspokojilo všetkých zainteresovaných. Myslíme si, že na Slovensku máme dostatok odborníkov, ktorí dokážu kvalitne a zodpovedne posúdiť, ktorý z variantov bude najoptimálnejší a poškodí záujmy čo najmenšieho počtu obyvateľov. Chabé argumenty členov petičného výboru o tom, že ľudia majú okolo cesty vystavané nové obytné domy, ktorých statika sa môže narušiť zvýšeným cestovným ruchom a pohybom ťažkých mechanizmov, nemôžu obstáť. Nová cesta by kopírovala iba časť, približne 2 kilometre stávajúcej komunikácie a potom by sa odklonila do neobývanej zóny. Doteraz nikomu nevadí, že po nej jazdia desiatky osobných aut i autobusov do Múzea kysuckej dediny, ktoré prechádzajú oveľa dlhšou trasou, priamo stredom obce. Ing. J. Choluj povedal: „Cesta bude slúžiť iba pre obyčajnú a turistickú, nie tranzitnú prepravu medzi Kysucami a Oravou. Jej výstavba nebude vyžadovať asanáciu ani jedného obytného domu„. Do diskusie sa zapojil aj starosta Oravskej Lesnej D. Vrábel, ktorý správne podotkol: „Rovnako ako Vychylovka, tak i naša dedina potrebuje život. Tento sa pomaly vytráca, nakoľko obe obce sú prakticky odrezané od sveta„. Ďalší neodškriepiteľný dôvod, prečo je cesta potrebná je ten, že žiaden podnikateľ ani investor nebude rozvíjať svoje aktivity v lokalitách, odkiaľ nemá kvalitné dopravné spojenie s okolitým svetom. Členovia petičného výboru si i napriek rukolapným dôkazom húdli svoju pesničku, a tak Ing. J. Choluj na záver povedal: „Dáme si ešte raz vypracovať odborné posudky od všetkých tu prítomných i nezávislých odborníkov a na Krajskom úrade rozhodneme o ďalšom postupe. Toto rozhodnutie bude konečné a nemenné“. Veríme, že sa nájde spoločná reč medzi zainteresovanými stranami a cesta z Kysúc na Oravu sa stane realitou, ktorej potrebu s odstupom času docenia aj jej momentálni nežičlivci.

SkryťVypnúť reklamu

Text a snímka: (jkk)

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 763
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 710
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 908
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 368
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 116
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 479
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 413
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 015

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Nulová daň na dámske hygienické sanitárne vložky a tampóny.
  2. Adam Sedláček: Únava a stres z odpočinku.
  3. Eva Gallova: Puškina ženy milovali
  4. Anna Miľanová: Záchvevy kvetov Jari 1,2... 2022
  5. Matúš Lazúr: Viac matematiky na vás, nie ďalšiu hodinu skákania cez kozu
  6. Věra Tepličková: Konečne poriadok alebo Ako sa bude krúžkovať po novom
  7. Soňa Bulbeck: Na Východe, kde nič nie je...
  8. Jaroslav Polaček: Investujeme do ciest, opravujeme zastávky MHD
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 268
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 467
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 939
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 649
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 769
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 447
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 037
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 084
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

O Zimkovi (vpravo v bielom) mohli písať aj svetové médiá!

"Ak z dvanástich bodov nezískame trinásť, nech sa mi hráči do septembra neukazujú na oči," smial sa Pavlík po výhre Makova.


30m
"Modrí" nevyhrali osem zápasov v rade a na jar i v sezóne len raz.

Tatran stavil karty na brejky a Ševčík ako zelený dolník.


2 h
Miesto určené pre vybudovanie nového železničného terminálu je za korytom rieky Kysuca.

Na ťahu je ministerstvo dopravy.


11 h
Čarovná lúka bude ďalšou z atraktivít v obci Oščadnica na Kysuciach.

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


21. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


21. máj

Prinášame tipy na výlety v Turci.


21. máj

Máme k dispozícii obžalobný návrh.


20. máj

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Nulová daň na dámske hygienické sanitárne vložky a tampóny.
  2. Adam Sedláček: Únava a stres z odpočinku.
  3. Eva Gallova: Puškina ženy milovali
  4. Anna Miľanová: Záchvevy kvetov Jari 1,2... 2022
  5. Matúš Lazúr: Viac matematiky na vás, nie ďalšiu hodinu skákania cez kozu
  6. Věra Tepličková: Konečne poriadok alebo Ako sa bude krúžkovať po novom
  7. Soňa Bulbeck: Na Východe, kde nič nie je...
  8. Jaroslav Polaček: Investujeme do ciest, opravujeme zastávky MHD
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 268
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 467
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 939
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 649
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 769
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 447
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 037
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 084
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu