Mestský úrad zriadi oddelenie školstva
Čadca – V stredu 3. júla 2002 sa uskutočnilo mimoriadne zasadnutie poslancov mestského zastupiteľstva Čadca, ktoré zvolal primátor mesta Ing. Jozef Pohančeník. Na programe rokovania bol jediný bod. Predložil ho vedúci oddelenia kultúry na MsÚ Mgr. Pavol Pánis. Informoval prítomných poslancov o súčasnom stave a presune kompetencií v oblasti školstva zo štátnych orgánov na orgány územnej samosprávy k 1. júlu 2002. Podľa jeho vyjadrenia sa tento termín ukazuje ako nevhodný. „Nehovoriac o tom, že celý proces prechodu kompetencií je nedostatočne pripravený. Musíme sa však vyrovnať s tým, aký je súčasný stav a čo tento prechod bude znamenať pre mesto,“ povedal Pavol Pánis. Na rokovaní boli prítomní aj pracovníci odboru školstva na čele s vedúcim Mgr. Jozefom Králom. Na otázky poslancov, ako to bude s vyplácaním miezd pre učiteľov, Jozef Král povedal, že túto položku garantuje štát a mesto nebude mať problémy. Aspoň do konca roka 2002 určite. Mesto preberá 36 škôl a 560 zamestnacov. Zriadi sa nové oddelenie na MsÚ v Čadci, čo je nevyhnutné a pochopiteľné, vzhľadom na rozsah prác, ktoré sú spojené s problematikou školstva. Nie sú síce podpísané všetky delimitačné protokoly, ale je predpoklad, že sa tak stane do začiatku školského roku 2002/2003. Hovorilo sa aj o katastrofálnom stave budov jednotlivých škôl, čo môže v budúcnosti robiť mestu problémy. Nikto dnes nevie povedať, ako to bude s financovaním... Vedúci odboru školstva na OÚ v Čadci Jozef Král povedal, že školy sú staršie, ale životaschopné. „Nevyzerajú síce ako bavoráky, ale sú to pojazdné a dobré staré škodovky. Nič nebráni tomu, aby deti spokojne mohli nastúpiť 1. septembra 2002 do škôl,“ dodal Jozef Král. Uvidíme, ako sa mestá a obce vysporiadajú s tým, že školy a predškolské zariadenie budú „patriť im“. VLADIMÍR KOLLÁR