Kysučania prišli v apríli o medzinárodnú autobusovú linku zo Žiliny do Ostravy, ktorá fungovala dlhé roky. Využívali ju aj robotníci dochádzajúci za prácou.
ČADCA. Žilinská SAD-ka zaznamenala výrazný úbytok cestujúcich a tak linku zo Žiliny do Ostravy pre stratovosť zrušila. Starostovia prihraničných kysuckých obcí sa obávali zvýšenia nezamestnanosti, keďže robotníci sa nebudú mať ako dostať do práce.
Uvítali preto pomoc spoločnosti Kysučan express, ktorá zrušené spoje vykryla a začala na spomínanej linke premávať. „Snažíme sa zabezpečiť prepravu na linkách premávajúcich do oblasti, kde dochádzajú Kysučania za prácou. A to aj za cenu nižších výnosov, aké je možné dosiahnuť, pretože kríza spôsobila hromadné prepúšťanie v mnohých firmách a tým sa znížila migrácia obyvateľstva. Zachovali sme linky a spoje, aby za prácou mohol cestovať aj nižší počet zamestnancov za cenu straty na spojoch," povedala nám konateľka spoločnosti Viera Dorociaková.
Ako príklad zlého ekonomického vývoja na trhu uviedla kalkuláciu na spoji z Turzovky do Ostravy a späť, kde priemerný denný výnos je 97,54 eur a náklad 159,84 eur, čím vzniká firme nemalá strata.
Napriek tomu chcú spoje zabezpečujúce prepravu robotníkov zachovať. V minulých dňoch sa s autobusovými prepravcami, ktorí zabezpečujú cezhraničnú prepravu osôb stretli aj starostovia Korne, Klokočova, Starých Hamrov a Bílej. Aj keď sa zatiaľ podarilo spojenie na Ostravsko obnoviť, otázkou zostáva, dokedy to prepravcovia dokážu ekonomicky utiahnuť.
Pred rokmi dochádzali stovky ľudí z oblasti Kysúc do veľkých fabrík a baní na Ostravsku a Karvinsku. Boli doby, kedy prepravovalo Kysučanov na zmeny za hranice denne až 7 autobusov.