NOVÁ BYSTRICA. Nová cesta z Kysúc na Oravu bola miestom, kde účastníci KW Berg-Trophy tento víkend pretekali o každý bod do celkového hodnotenia Majstrovstiev Európy 2009. Pretekalo sa na zaujímavej 5200 metrov dlhej trati, kde rýchlostný priemer tých najlepších bol 150 km za hodinu.
V sobotu si pohár za prvné miesto v absolutnom poradí odviezol Marek Rybníček. Ten štartuje so špičkovým vozom Mitsubishi Colt Evo 550: „Som maximálne spokojný. Nečakal som, že budem vo výsledkoch takto vysoko. Rozhodoval tu výkon motora". So stratou viac ako tri sekundy bol druhý Aleš Mlejnek s formulou Opel Lotus. V nedeľu sa poradie obrátilo a vynikajúcou jazdou sa na prvé miesto dostal Mlejnek, jezdec Berg-Trophy Teamu a to len o 0,26 sekundy: „Adrenalinový víkend, konkrétne dnešný deň bol šialený. Rýchlejšie sa to už hádam ani nedá . Vyšlo to. Mám na tento závod len samé dobré spomienky.".
V sobotu sa na treťom mieste umiestnil Miloš Zmeškal s Reynardom 97D F3000, ale v nedeľu mu miesto na „stupni" vyfúkol Michal Novický, ktorý štartoval s ďalším formulovým vozom Reynard 032 F3 a náskok na Zmeškala mal len 0,47 sekundy. Takže si obidvaja jazdci vymenili sobotné umiestnenie.
Už dlho si trieda S-1600 nepamätá také súboje, aké prebehli v Novej Bystrici. V sobotu si ešte svoju suverenitu držal favorit pretekov Martin Zimák, ktorý o viac ako päť sekúnd porazil Ladislava Ázsótha. Obidvaja jazdci štartujúci s autom Citroen Saxo VTS si v nedeľu poradie vymenili a po veľkej bitke zvíťazil o 1,5 sekundy Ázsóth. V sobotu tretie miesto obsadil Ladislav Gáborík s vozom Honda Civic, ale v nedeľu už toto miesto zobral Martin Jemelka s autom Honda CRX. Jemelka sa zapojil do nedeľnej bitky o víťazstvo v tejto kategórií a za víťazným Ázsóthem zaostal o 2,7 sekundy.
Najviac obsadenou triedou bola S-2000, kde štartovalo 18 jazdcov. Zo sobotného víťazstva sa radoval Jan Čermák s vozom VW Golf III, ktorý porazil druhého Aleša Ryša na aute Opel Kadett o 3,2 sekundy. Tretie miesto obsadil Tomáš Bek s Renaultom Clio. Poruchy a odstúpenie jazdcov zapríčinilo úplný obrat v nedeľnej výsledkovej listine. Z víťazstva sa premiérovo radoval Slovák Vladimír Okáli, ktorý štartoval s Renaultom Clio Sport RS. Po dlhšej dobe sa na stupne víťazov postavil druhý Jakub Kohn s Oplom Kadett, ktorý na treťom mieste nechal o 2,3 sekundy Jaromíra Maslančíka. Ten štartoval s Renaultom Clio a bola to jeho premiéra v KW Berg-Trophy.
Obrovská konkurencia sa zišla aj v triede S+2000. Napriek tomu najväčší favorit náporu súperov odolal. David Komárek obidva víkendové závody vyhral: „Som maximálne spokojný. Po minimálnom náskoku po prvej jazde som musel v druhej jazde extrémne zatiahnuť. Najväčšia bitka v tohoročnej sezóne.". V sobotu porazil druhého Jiřího Špalka o 1,4 sekundy, v nedeľu pre zmenu Drahoslava Šuberta o 1,3 sekundy. Šubert bol na stupni aj v sobotu, kedy obsadil tretie miesto. V nedeľu bral toto miesto Špalek. Všetci traja jazdci štartovali so strojmi Mitsubishi Lancer.
V triede E1-1400 sa stal víťazom obidvoch závodov Jakub Trnka: „Snažil som sa zoznámiť s novým motorom. Trať je rýchla, na srdiečko.". Jazdec štartujúci s autom Suzuki Swift GTi si užíval takmer 200 „koňový" nový motor. V sobotu porazil Jiřího Pražáka, ktorý štartuje rovnako so Suzuki Swift GTi len o 0,6 sekundy. A tretieho Rakúšana Ronalda Lacknera o 2,1 sekundy, ktorý obsadil toto miesto aj v nedeľnom závode, ako inak so „swiftom". Nedeľné druhé miesto obsadil Radim Firtl, štartujúci s autom Škoda Felicia Kit Car.
Niekoľko ďalších fotografií si pozrite tu.
Trieda E1+2000 mala veľkého favorita Marka Rybníčka. Ten svoju suverenitu potvrdil. Jeho „colt" si so súpermi pohrával, im zostával iba boj o ďalšie priečky. V sobotu a v nedeľu bol za Rybníčkom druhý stále se zlepšujúci Roman Bubla, ktorý štartuje s autom Mitsubishi Lancer Evo IV. Prvý závodný deň nechal Bubla za sebou na treťom mieste svojho dabléra Martina Zemana, druhý deň zase Slováka Martina Rondíka. Rondík mal na stupeň víťazov našliapnuté aj v sobotu, ale so svojim Mitsubishi Lancerem Evo IX mal malú kolíziu so zvodidlami v prvej zákrute tejto náročnej trate.
Autor: Dominik Kianička