V septembri sa uskutoční rokovanie Železníc SR s mestom Krásno nad Kysucou. Najvážnejším problémom je odvodňovací kanál v Zákysučí.
KRÁSNO NAD KYSUCOU. Odvodňovací kanál, ktorý je súčasťou modernizácie železničnej trate, sa stal problémom pre obyvateľov mestskej časti Zákysučie. Tvrdia, že rigol, ktorý je na niektorých miestach odkrytý, sa stane pascou. Poukazujú na životné prostredie i to, že sa z neho časom stane stoka. Obávajú sa, že ho nebude mať kto čistiť. Pri rigole nie je zábradlie, zúžila sa už i tak úzka cesta a niektorí nemôžu vojsť s autom k svojim domom. Investor - Železnice SR nás predčasom informovali, že posúdia, či je postavený v súlade s normami.
Obyvatelia spísali svoje požiadavky
„Požiadali sme obyvateľov, ktorí žijú v dotknutej časti, aby spísali svoje požiadavky. Najväčším problémom je spomínaný odvodňovací kanál, ktorý skutočne neprimerane zúžil miestnu komunikáciu. Niektorí majú veľké problémy pri vchádzaní do dvora. So Železnicami SR rokujeme, aby sa kanál v týchto úsekoch zakryl. Máme aj ďalšie pripomienky týkajúce sa obrubníkov, opravy miestnych komunikácií. Nerokujeme však len so Železnicami ako investorom, ale aj dodávateľom stavby. Ten je zodpovedný za škody, ktoré pri výstavbe spôsobil. Musí ich uhradiť, alebo opraviť to, čo poškodil. Komunikácie treba dať do pôvodného stavu. Nemôže z nich zatekať voda do dvorov, chceme, aby sa majiteľom opravili poškodené ploty. Obyvatelia požiadavky spísali, po 1. septembri by sa malo uskutočniť rokovanie s investorom a dodávateľom stavby," povedal nám zástupca primátora v Krásne nad Kysucou Jozef Grapa. Dodal, že s investorom chcú rokovať aj o predĺžení protihlukovej zóny.
Železnice posúdia, či je podľa noriem
Hovorkyňa Generálneho riaditeľstva Železníc SR Martina Pavliková sa predčasom, keď sme o probléme obyvateľov Zákysučia informovali, vyjadrila, že projekt v Krásne nad Kysucou prešiel verejným prerokovaním. Požiadavku na stavbu iného typu odvodňovacieho kanála vraj vtedy obyvatelia nevzniesli. „Osadenie sa robí presne podľa schválenej projektovej dokumentácie. Projekt nie je možné svojvoľne meniť," povedala.
Projekt je financovaný z fondov EÚ, ktoré majú presné pravidlá. ŽSR ako investor prisľúbil cestou stavebného dozoru zabezpečiť posúdenie a kontrolu, či je odvodňovací kanál vybudovaný v súlade s normami. „Ak sa ukáže, že nie, zabezpečíme, aby sa stav zmenil v zmysle platných noriem. Ak bude verdikt taký, že je postavený v súlade s normami, nič sa meniť nebude," informovala Pavlikova. Dodala, že obyvateľom uvedenej časti Krásna vyšli pri výstavbe koridoru v ústrety napríklad vybudovaním protihlukovej steny s krajším vzhľadom. Po skončení prác položia aj nový asfaltový koberec na cestu vedúcu popred domy. O tom, ako to s rigolom v Zákysučí a nápravou škôd dopadne, sa možno rozhodne na spomínanom septembrovom stretnutí so zástupcami Železníc.