Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Oprava železnice je najväčším projektom z eurofondov

Z operačného programu Doprava financujú aj rekonštrukciu železnice zo Žiliny na Kysuce. Okrem toho ešte diaľnicu.

Do krásňanskej železničnej stanice pribudol aj nový informačný systém - svetelný aj zvukový.Do krásňanskej železničnej stanice pribudol aj nový informačný systém - svetelný aj zvukový.

BRATISLAVA. V Operačnom programe Doprava v súčasnom programovom období doteraz vyčerpali 93,398 mil. eur, čo predstavuje 2,43 % z rozpočtu operačného programu. Ako agentúru SITA informoval hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič, v súčasnosti je schválených 11 projektov, bez projektov Technickej pomoci. Ďalšie tri projekty sú predložené Európskej komisii a sú v procese schvaľovania. "Celkovo je s prijímateľmi pomoci zazmluvnených 757,338 mil. eur, čo predstavuje 19,69 % prostriedkov z alokácie na Operačný program Doprava," dodal Jurikovič.

Skryť Vypnúť reklamu

Použité prostriedky z európskych fondov smerovali najmä na financovanie výstavby diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer, modernizáciu železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou a obnovu vozňov pre prímestskú a medziregionálnu železničnú osobnú dopravu. Ministerstvo dopravy, ako riadiaci orgán pre Operačný program Doprava, plánuje do konca tohto roka vyčerpať na ďalšie projekty približne 162 mil. eur. Čerpanie prostriedkov na konci roka by malo dosiahnuť 6,65 %.

Operačný program Doprava bol schválený Európskou komisiou v septembri 2007. Následne ministerstvo dopravy okolo trištvrte roka pracovalo na príprave manuálov, metodických procedúr, komunikačných príručiek, kontrolných a monitorovacích mechanizmov. Tie museli potom ešte schváliť ministerstvo výstavby ako centrálny koordinačný orgán pre eurofondy a ministerstvo financií ako platobný orgán. Finančný plán programu Doprava pre Slovensko na roky 2007 až 2013 počíta s celkovými prostriedkami na rozvoj a modernizáciu dopravnej infraštruktúry vo výške takmer 3,846 mld. eur. Zdroje z Európskej únie pritom predstavujú 3,207 mld. eur a národné verejné zdroje zvyšných 638,8 mil. eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Projekty s podporou Kohézneho fondu sa budú v sedemročnom období financovať v rámci štyroch prioritných osí, a to železničná a cestná infraštruktúra, ako aj infraštruktúra intermodálnej prepravy a integrovaných dopravných systémov. Na tieto účely má byť z Kohézneho fondu použitých spolu vyše 2,740 mld. eur, z toho z európskych zdrojov 2,329 mld. eur a z národných verejných zdrojov 411,1 mil. eur. Na projekty s podporou Európskeho fondu regionálneho rozvoja je vyčlenených celkovo 1,105 mld. eur, z toho na európske zdroje pripadá 877,4 mil. eur a na domáce verejné zdroje 227,7 mil. eur. Tieto prostriedky majú byť použité na ďalšie tri prioritné osi - na cestnú infraštruktúru (rýchlostné cesty a cesty prvej triedy), železničnú verejnú osobnú dopravu a technickú pomoc.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  2. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  3. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  4. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  5. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  6. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  7. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  8. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  9. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  10. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  3. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  8. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  9. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  10. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 394
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 210
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 337
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 380
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 050
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 8 369
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 673
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 554
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 952
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 204
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Ponuku môžete využiť aj vtedy, ak v súčasnosti máte aktívne predplatné - nové predplatné vám začne platiť automaticky po skončení vášho súčasného.

23. apr
Na Okružnej už dva mesiace nefunguje verejné osvetlenie.

K náprave dôjde podľa mesta v najbližších dňoch.

8 h
S rekonštrukciou začali v úvode mája.

Od postavenia kultúrneho domu v Kysuckom Novom Meste prešli už desiatky rokov. Jeho interiér si zaslúži obnovu.

9 h
Exkluzívnym hosťom v relácii MYšportujeme bude Samuel Slovák, asistent trénera slovenskej futbalovej reprezentácie

Opýtali sme aj to, prečo sa nám darí vyhrať nad Ruskom, ale nedokážeme vyhrať nad Cyprom či Maltou.

18 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Dvaja malí chlapci zrazení na priechode pre chodcov, 14-ročný nevodič za volantom a prirýchly mladík zamestnali policajtov aj záchranárov.

17 h

Možno vás prekvapí, kde vznikol príbeh úspešnej La Donuterie.

12. máj

Tradičný zvyk stavania májov zachovávajú aj v Liptovských Sliačoch. Slobodní mládenci ich postavili sedemnásť. Niektorí si pritom odniesli neželaný darček.

12. máj

Uzávierka potrvá niekoľko dní. Známa je už obchádzková trasa.

12 h

Už ste čítali?