Oprava železnice je najväčším projektom z eurofondov

Z operačného programu Doprava financujú aj rekonštrukciu železnice zo Žiliny na Kysuce. Okrem toho ešte diaľnicu.

Do krásňanskej železničnej stanice pribudol aj nový informačný systém - svetelný aj zvukový.Do krásňanskej železničnej stanice pribudol aj nový informačný systém - svetelný aj zvukový.

BRATISLAVA. V Operačnom programe Doprava v súčasnom programovom období doteraz vyčerpali 93,398 mil. eur, čo predstavuje 2,43 % z rozpočtu operačného programu. Ako agentúru SITA informoval hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič, v súčasnosti je schválených 11 projektov, bez projektov Technickej pomoci. Ďalšie tri projekty sú predložené Európskej komisii a sú v procese schvaľovania. "Celkovo je s prijímateľmi pomoci zazmluvnených 757,338 mil. eur, čo predstavuje 19,69 % prostriedkov z alokácie na Operačný program Doprava," dodal Jurikovič.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Použité prostriedky z európskych fondov smerovali najmä na financovanie výstavby diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer, modernizáciu železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou a obnovu vozňov pre prímestskú a medziregionálnu železničnú osobnú dopravu. Ministerstvo dopravy, ako riadiaci orgán pre Operačný program Doprava, plánuje do konca tohto roka vyčerpať na ďalšie projekty približne 162 mil. eur. Čerpanie prostriedkov na konci roka by malo dosiahnuť 6,65 %.

Operačný program Doprava bol schválený Európskou komisiou v septembri 2007. Následne ministerstvo dopravy okolo trištvrte roka pracovalo na príprave manuálov, metodických procedúr, komunikačných príručiek, kontrolných a monitorovacích mechanizmov. Tie museli potom ešte schváliť ministerstvo výstavby ako centrálny koordinačný orgán pre eurofondy a ministerstvo financií ako platobný orgán. Finančný plán programu Doprava pre Slovensko na roky 2007 až 2013 počíta s celkovými prostriedkami na rozvoj a modernizáciu dopravnej infraštruktúry vo výške takmer 3,846 mld. eur. Zdroje z Európskej únie pritom predstavujú 3,207 mld. eur a národné verejné zdroje zvyšných 638,8 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu

Projekty s podporou Kohézneho fondu sa budú v sedemročnom období financovať v rámci štyroch prioritných osí, a to železničná a cestná infraštruktúra, ako aj infraštruktúra intermodálnej prepravy a integrovaných dopravných systémov. Na tieto účely má byť z Kohézneho fondu použitých spolu vyše 2,740 mld. eur, z toho z európskych zdrojov 2,329 mld. eur a z národných verejných zdrojov 411,1 mil. eur. Na projekty s podporou Európskeho fondu regionálneho rozvoja je vyčlenených celkovo 1,105 mld. eur, z toho na európske zdroje pripadá 877,4 mil. eur a na domáce verejné zdroje 227,7 mil. eur. Tieto prostriedky majú byť použité na ďalšie tri prioritné osi - na cestnú infraštruktúru (rýchlostné cesty a cesty prvej triedy), železničnú verejnú osobnú dopravu a technickú pomoc.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  3. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  4. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 116
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 174
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 382
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 945
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 764
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 570
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 010
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 1 943
  1. Vladimír Čuchran: Svätec - fejk-fejtonový pohľad
  2. Jaroslav Truchly: Arabské dobrodružstvo
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Jozef Varga: Vojna SMERU voči médiam sa stupňuje
  5. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  6. Tomas Hlavaty: "Pellegriniho som spravil ja. Dufam, ze si to uvedomuje".
  7. Martin Sústrik: Tarify a európsky Spoločný Trh
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (16. - 22.5.1925)
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 222
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 10 488
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 781
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 612
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 115
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 5 464
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 261
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 984
  1. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  2. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  3. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  5. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  6. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  7. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  8. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Čuchran: Svätec - fejk-fejtonový pohľad
  2. Jaroslav Truchly: Arabské dobrodružstvo
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Jozef Varga: Vojna SMERU voči médiam sa stupňuje
  5. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  6. Tomas Hlavaty: "Pellegriniho som spravil ja. Dufam, ze si to uvedomuje".
  7. Martin Sústrik: Tarify a európsky Spoločný Trh
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (16. - 22.5.1925)
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 222
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 10 488
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 781
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 612
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 115
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 5 464
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 261
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 984
  1. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  2. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  3. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  5. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  6. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  7. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  8. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu