ČADCA. Prvé dva januárové týždne sa budú konať v slovenských, teda aj v kysuckých domácnostiach mimoriadne odpočty stavu plynomerov. „Vzhľadom na vysoký počet potrebných odpočtov, keď treba v krátkom časovom horizonte odčítať spotrebu zemného plynu, fyzické odpočty vykonávajú nielen interní ale tiež externí pracovníci SPP," informuje o odpočtoch špecialista externej komunikácie Ľubomír Tuchscher. Ďalej hovorí, že je potrebné aby odberatelia zemného plynu v domácnostiach a maloodberatelia umožnili počas prvých dvoch januárových týždňov odpočtárom prístup k plynomerom.
Zákazníkom, ktorí využívajú zemný plyn len na varenie, nebude urobený mimoriadny fyzický odpočet. Namiesto neho, urobí SPP odhad spotreby podľa platnej metodiky schválenej Úradom pre reguláciu sieťových odvetví. „V prípade, že ani pri opakovanej návšteve nezastihnú odpočtári nikoho v domácnosti, a nebudú môcť odčítať stav plynomeru, zanechajú korešpondenčný lístok, ktorý môže zákazník vyplniť a poslať poštou," pokračuje Tuchscher.
Tuchscher upozorňuje odberateľov zemného plynu na takzvaných falošných odpočtárov, ktorí sa zameriavajú najmä na starších a dôverčivých ľudí. „Odpočtári poverení výkonom odpočtov od SPP neinkasujú v žiadnom prípade žiadne platby. Úlohou odpočtára je len fyzické odčítanie stavu plynomera, nikdy nie vyberanie či preplácanie hotovosti," hovorí Tuchscher. Odpočtári podľa neho tiež nikdy nepožadujú predkladanie totožnosti od zákazníkov, pretože to nepotrebujú k výkonu svojej práce. Interní zamestnanci ako aj externí odpočtári, ktorí pracujú v mene SPP - distribúcia, sa na požiadanie odberateľa musia preukázať služobným preukazom.
„V prípade pochybností o konkrétnom odpočtárovi si zákazníci môžu overiť jeho totožnosť a oprávnenie na výkon odpočtu na Zákazníckej linke 0850 111 363, ktorá má celoslovenskú pôsobnosť a je k dispozícii v pracovných dňoch od 7. do 20. hodiny," dodáva Tuchscher.