Štvrtok, 21. február, 2019 | Meniny má Eleonóra

Problémy s kruhovým objazdom vyrieši iba diaľnica

Kruhový objazd v Radoli je už od samého začiatku terčom nespokojnosti. Kolóny áut sa na hlavnom kysuckom ťahu začali tvoriť hneď po tom, ako ho v júli 2008 otvorili.

Kruhová križovatka v Radoli. Problémy s ňou však vyrieši až diaľnica.Kruhová križovatka v Radoli. Problémy s ňou však vyrieši až diaľnica.(Zdroj: MIROSLAVA MURČOVÁ)

Kruhový objazd v Radoli je už od samého začiatku terčom nespokojnosti. Kolóny áut sa na hlavnom kysuckom ťahu začali tvoriť hneď po tom, ako ho medzi Radoľou a Kysuckým Novým Mestom v júli 2008 otvorili.

RADOĽA. Kruhový objazd v Radoli je neustále opakujúci sa problém. Päť-šesťkilometrové kolóny na hlavnom kysuckom ťahu nie sú od jeho vybudovania v roku 2008 žiadnym nezvyčajným úkazom. Motoristi sa sťažujú, kde sa dá.

Dokonca aj na jednej z internetových sociálnych sietí vznikla skupinka Som za zrušenie kruhového objazdu v Radoli, ktorá má k dnešnému dňu takmer tisíc členov a noví neustále pribúdajú. V diskusiách rozoberajú problémy, ktoré križovatka zapríčiňuje, ale aj neochotu úradníkov, ktorí si spomínaný problém prehadzujú ako horúci zemiak.

Kysučania sú vynaliezaví

Kruhová križovatka však okamžite uľavila miestnym motoristom, pre ktorých bolo najmä v čase dopravnej špičky takmer nemožné dostať sa na hlavnú cestu. Na druhej strane, na hlavnom ťahu sa v spomínanom čase vlečie kolóna niekoľkých desiatok áut. Trasa Žilina-Čadca sa predĺžila na dobrú hodinovú záležitosť ak nie viac. Kysučania sú však vynaliezavý národ.

Zistili, že cez obec Vranie sa dostanú do Kysuckého Nového Mesta z druhej strany. Ak idú smerom na Čadcu, napoja sa na okružnú križovatku rýchlejšie. To sa však zasa nepáči obyvateľom Vrania, v ktorých obci sa rapídne zvýšila frekvencia prechádzajúcich automobilov. Kolotoč, ktorý nie a nie zastaviť.

Na Mestskom úrade v Kysuckom Novom Meste sme sa dozvedeli, že im denne prichádza niekoľko sťažností na kruhovú križovatku. „Chápem nespokojnosť spôsobenú čakaním v kolóne. Aj ja v nej často po návratoch z pracovných stretnutí stojím. Nepoznám však iné riešenie na odstránenie tohto problému, ako vybudovanie diaľnice D3," hovorí primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel.

Dopravné zaťaženie cesty I/11 je podľa jeho slov také vysoké, že okrem vybudovania už toľko spomínanej D3 neexistuje žiadne riešenie, ktoré by riešilo bezpečnosť a zároveň uspokojilo všetkých účastníkov cestnej premávky. „Som si vedomý, že realizované riešenie čiastočne obmedzilo priechodnosť v smere Čadca Žilina a naopak. Na druhej strane prinieslo odstránenie smrteľných nehôd na tejto križovatke, čo je pre mňa rozhodujúci faktor pre zachovanie kruhového objazdu," pokračuje Hartel.

Jediným riešením je dobudovanie D3

Podobný názor ako Hartel majú aj správcovia spomínanej cesty I/11 Slovenská správa ciest. Vedúca organizačno-správneho odboru Iveta Fedorová povedala, že SSC neiniciovala zmenu priesečnej križovatky na kruhovú, ani nezabezpečovali projektovú dokumentáciu na prestavbu križovatky. „Zabezpečovali sme len úpravu dopravného značenia kruhovej križovatky v zmysle určenia osadenia dopravného značenia a dopravných zariadení na ceste I/11," hovorí Fedorová.

Vybudovanie kruhovej križovatky podľa nej síce čiastočne obmedzilo priechodnosť v smere Čadca - Žilina, ale na druhej strane prinieslo odstránenie smrteľných nehôd na tejto križovatke, čo je rozhodujúci faktor. Tiež umožnilo výjazd áut z bočných ciest na cestu I. triedy. „Dopravné zaťaženie cesty I/11 je také vysoké, že okrem vybudovania D3 neexistuje riešenie, ktoré by riešilo bezpečnosť a zároveň uspokojilo všetkých účastníkov premávky," zopakovala Fedorová.

Toľko očakávaný úsek D3 začnú podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka stavať na prelome rokov 2010-2011 s plánovaným ukončením asi o 4 roky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  4. Konferencia - EU support for research
  5. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  6. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  8. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  9. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  10. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 17 887
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 195
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 13 149
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 9 956
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 339
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 889
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 122
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 082
  9. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 3 825
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 405

Hlavné správy z My Kysuce

Práce sa budú týkať aj technologickej časti horelického tunela

Diaľničiari vyhlásili verejnú súťaž, celková odhadovaná hodnota zákazky na štyri roky predstavuje 1,37 milióna € bez DPH.

Služby sa budú robiť v dvoch etapách. Prvá sa týka technologickej časti tunela Horelica.

Kysučan neplatí výživné, hľadá ho polícia

Polícia pátra po 44-ročnom Milanovi Hudákovi z Podvysokej.

Hľadaný muž ma nastúpiť do výkonu trestu.

Horskí záchranári pomáhali bežkárovi

Šesťdesiatjedenročnému zranenému bežkárovi pomohli horskí záchranári.

Zraneného bežkára transportovali s pomocou terénnej štvorkolky.

Plavecká 24-hodinovka: Rekord odolal, zaujal výkon rodiny Balamuckých

Plávali, plávali a plávali. Každý, kto od piatka 8.00 h do soboty 8.00 h zavítal na Mestskú plaváreň v Čadci, dostal rovnakú otázku: Koľko ideš dať?

O polnoci bola naplávaných 475 750 metrov.

Prezidentskí kandidáti vyrazili vlakom, aby spolu diskutovali

Diskusia prezidentských kandidátov vo vlaku.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 20. 2. o 9.14

V centre Nitry bude problém nakúpiť potraviny

Predajňu Billy v Mlynoch na čas zatvoria, aby ju zrekonštruovali.

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

Uplynul rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej.

Historický počin? Žilina bude mať v základnej zostave iba odchovancov

Netradičné rozhodnutie vysvetlil šéf klubu Jozef Antošík.

Vybrali SME

Už ste čítali?