KRÁSNO NAD KYSUCOU. Železnice ku koncu minulého roka zmodernizovali 9,2 kilometrový úsek dvojkoľajovej trate, zriadili nové koľaje, trakčné vedenie, vybudovali zabezpečovacie zariadenie.
Pribudli protihlukové steny, nové nástupištia s automatizovaným informačným systémom a podchod pre cestujúcich s bezbariérovým prístupom. Po zimnej prestávke v modernizácii opäť pokračujú. Do 8. októbra budú pracovať na stavebných úsekoch od Kysuckého Nového Mesta do Žiliny.
Na trati Žilina - Kysucké Nové Mesto sú výluky
„Aktuálne prebieha výluka koľaje č. 1 v traťovom úseku Žilina - Kysucké Nové Mesto a nepárnej skupiny koľají v železničnej stanici Kysucké Nové Mesto. V týchto dňoch sa zhotoviteľ stavby po demontáži starých koľají v stanici zameriava na výstavbu podchodu pre cestujúcich, nasledovať bude konštrukcia železničného spodku," informovala Dana Hurtová z odboru komunikácie ŽSR. V júni začne technicky náročná modernizácia trakčnej napájacej stanice v Kysuckom Novom Meste, ktorá potrvá do roku 2011.
Modernizáciu chcú ukončiť budúci rok v júni
V rámci modernizácie dôjde ku kompletnej obnove infraštruktúry, od zriadenia nových koľají, vybudovania trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia až po protihlukové bariéry. V stanici Kysucké Nové Mesto pribudnú nové nástupiská s bezbariérovým prístupom, cestujúcim bude slúžiť nový informačný systém.
„Na budúci rok sme naplánovali ukončenie prác, bez požiadaviek na nepretržité výluky koľají. Termín ukončenia je 30. jún 2011. Práce doteraz prebiehajú podľa harmonogramu," informovala Hurtová.
Práce na stavbe „ŽSR, Modernizácia trate Žilina - Krásno nad Kysucou" spolufinancuje Európska únia. Náklady predstavujú 154 mil. eur bez DPH, doposiaľ preinvestovali približne 63,2 mil. eur.