KRÁSNO NAD KYSUCOU. Na stavbu diaľničného úseku Kysucké Nové Mesto - Oščadnica sa pripravujú projekty, vykupujú pozemky, robí geologický prieskum. Primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa nás informoval, že v minulých dňoch iniciovali rokovania s investorom, na ktorých riešili najzložitejší úsek v katastri Krásna nad Kysucou. „Viaceré časti projektu sa nám podarilo zmeniť, budú v ňom zakomponované naše požiadavky, čo je veľmi dôležité pre budúci rozvoj mesta," povedal.
Faktom je, že Krásno nad Kysucou je z jednej strany ohraničené riekou a železnicou, druhou povedie diaľnica. „Hľadali sme také riešenie, aby stavba nenarušila rozširovanie individuálnej bytovej výstavby. Zostane teda zachovaná pôvodná cesta I/11, nad ňou sa kaskadovite postavia ďalšie dva dvojpruhy, asanuje sa terajšia estakáda," povedal.
Súčasný most sa rozoberie, postaví sa nový s inými parametrami. Pod terajším vznikne päťramenná kruhová križovatka, ktorá bude riešiť bezpečný prístup do Bystrickej doliny, Oščadnice, mesta Krásna, a zo Žiliny a Čadce zasa zjazd z diaľnice.
Nový most postavia v iných šírkových a výškových pomeroch. Mesto totiž požadovalo, aby nákladná doprava neprechádzala po starej ceste cez mesto. Pôvodná cesta I/11 smerujúca z Čadce sa pred Krásnom odkloní do násypu a ponad rieku Bystrica sa napojí na terajšiu cestu vedúcu ponad Krásno.
Ako sme sa dozvedeli, v tejto fáze k žiadnej asanácii domov nedôjde. Jednou zo zmien bude premiestnenie autobusovej zastávky spod mosta k miestnej drevárskej škole. Je predpoklad, že so samotnou výstavbou diaľnice cez Krásno by sa mohlo najskôr začať v roku 2014.