KRÁSNO NAD KYSUCOU. Postupom času sa objavujú viaceré prípady nie celkom vhodne navrhnutých riešení, a vykonaných prác pri modernizácii železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou. Týka sa to najmä odvodnenia trate a okolia železnice.
Napríklad v úseku Kysucké Nové Mesto - Ochodnica vybudovali železnice viaceré priepusty popod trať. No problém je v tom, že sa voda k nim nedostane, pretože nemá ako. Chýba totiž žľab, ktorým by odtekala. A tak asi tri metre od vybudovaného priepustu sa vytvára vodná plocha.
Železnice ku koncu minulého roka zmodernizovali 9,2 kilometrový úsek dvojkoľajovej trate, zriadili nové koľaje, trakčné vedenie, vybudovali zabezpečovacie zariadenie. Pribudli protihlukové steny, nové nástupištia s automatizovaným informačným systémom a podchod pre cestujúcich s bezbariérovým prístupom. Do 8. októbra budú pracovať na stavebných úsekoch od Kysuckého Nového Mesta do Žiliny.
Modernizáciu chcú ukončiť na budúci rok v júni V rámci nej dôjde ku kompletnej obnove infraštruktúry, od zriadenia nových koľají, vybudovania trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia až po protihlukové bariéry. V stanici Kysucké Nové Mesto pribudnú nové nástupištia s bezbariérovým prístupom, cestujúcim bude slúžiť nový informačný systém. Termín ukončenia je 30. jún 2011.
Ukazuje sa však, že zmodernizovaná trať má aj svoje nedostatky. Najmä pri prívalových dažďoch sa voda hromadí v blízkosti trate. V Kysuckom Novom Meste napríklad pravidelne zatápa tamojšiu záhradkársku oblasť.
Železnice pochybili aj pri stavbe rigolu v Krásne nad Kysucou - Zákysučí. Kanál, ktorý tam vlani urobili, teraz rekonštruujú.
Práce na stavbe „ŽSR, Modernizácia trate Žilina - Krásno nad Kysucou" spolufinancuje Európska únia. Náklady predstavujú 154 mil. eur bez DPH, doposiaľ preinvestovali približne 63,2 mil. eur. Železnice chcú rekonštrukciu ukončiť v júni budúceho roku. Doposiaľ si vyžiadala náklady 63,2 milióna eur.