Starostovia považujú zastavenie diaľnice za tragédiu

Starostovia kysuckých obcí, v ktorých sa mala už tento rok budovať diaľnica, sú rozhorčení z rozhodnutia ministerstva.

Nespokojní starostovia. Predstavitelia troch obcí - zľava Andrea Šimurdová, Juraj Strýček a Pavol Gomola. Trápi ich diaľnica.Nespokojní starostovia. Predstavitelia troch obcí - zľava Andrea Šimurdová, Juraj Strýček a Pavol Gomola. Trápi ich diaľnica. (Zdroj: IVETA HAŽÍKOVÁ)

V Skalitom sú nedokončené dva mosty, trojkilometrový úsek diaľnice, ktorú tam začali stavať už pred desiatimi rokmi, končí v poli.

ČADCA. V tomto roku sa malo pokračovať vo výstavbe diaľnice D3, ktorá by odbremenila obce Svrčinovec, Skalité a Čierne od preťaženej premávky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starostovia sú rozhorčení z rozhodnutia ministerstva pozastaviť výstavbu diaľnic na severe Slovenska. Vo Svrčinovci je kamiónová doprava nočnou morou obyvateľov.

Keďže stavba sa znovu oddiali, podľa slov ministra dopravy Jána Figeľa najskôr začne až v druhej polovici roku 2012, uvažujú aj o zablokovaní dopravy. Obce sú nespokojné, že diaľnica sa stavať nebude, aj keď v minulosti na nej už niektoré práce začali.

SkryťVypnúť reklamu

„Boli sme presvedčení, že termíny, ktoré boli jasne stanovené, kompetentní dodržia," sťažuje si starosta Svrčinovca Juraj Strýček.

Myslí tým aj dohodu medzi ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií a ministrom dopravy a morského hospodárstva Poľskej republiky, v ktorej sa jasne píše, že zmluvné strany sa zaväzujú zorganizovať výstavbu tak, aby sa vytvorili podmienky pre nákladnú dopravu bez obmedzenia cez cestný hraničný priechod Skalité - Zwardoň. Pre úsek Čadca - Žywiec stanovili termín do konca roku 2011 a úsek Žilina - Čadca do konca roku 2014.

Poliaci finišujú, u nás sa konzervuje

Aj keď ministerstvo dopravy o situácii s preťaženými cestami v spomínaných obciach vie, je presvedčené o tom, že intenzita dopravy nie je taká, že by napríklad cez Skalité mala viesť diaľnica. Starostka obce

SkryťVypnúť reklamu

Andrea Šimurdová hovorí, že je to tragédia pre ich obec a Kysuce vôbec. „Pred vyše desiatimi rokmi začali u nás stavať diaľnicu. Nešlo o náhle rozhodnutie. Stavba je zakomponovaná v koncepcii územného rozvoja Slovenska, podložená odbornými stanoviskami. Dnes u nás stojí trojkilometrový úsek diaľnice či rýchlostnej cesty, ktorý začína na štátnej hranicu a končí v poli. Nedokončené sú dva mosty. Poliaci na druhej strane finišujú, my zasa ideme „konzervovať". Kto pochybuje o potrebe D3? Medzivládna dohoda medzi SR a PL platí. Je to absolútne nekompetentné rozhodnutie," hovorí s rozhorčením.

Starosta Čierneho Pavol Gomola argumentuje, že Európa potrebuje prepojenie sever - juh najmä z ekonomického hľadiska. S výstavbou diaľničných úsekov sa začalo ešte v roku 1997, je preto potrebné, aby sa úseky dostavali. Prednostne preto treba riešiť komunikáciu Čadca - Svrčinovec - Skalité.

SkryťVypnúť reklamu

„Je potrebné vidieť priamu súvislosť aj čo sa týka cezhraničnej spolupráce. Ide o tri obce, ktoré ležia na hranici s Českom a Poľskom a majú rozpracované so susedmi rôzne projekty, ktoré už stáli veľa peňazí a úzko súviseli s tým, že diaľnica sa tento rok bude stavať," hovorí Gomola.

Trápenie sa neskončilo

Starosta Strýček dodáva, že za 24 hodín prejde cez ich obec 25-tisíc vozidiel, doprava je preťažená, obyvatelia sú z tejto situácie nešťastní: „Mali sme nádej, že diaľnica sa postaví a naše trápenie skončí. Každá vláda po racionálnom zvážení a argumentáciách pristúpila k riešeniu problematiky diaľnice D3 z pohľadu kritickej situácie v našej obci. Na dennom poriadku tu máme kolízie ľudí s automobilmi, v prevažnej miere s kamiónmi. Ak pre nič iné, tak najmä kvôli bezpečnosti obyvateľov, ktorí sú zároveň občanmi Slovenska, je nevyhnutné túto situáciu promptne riešiť. S nástupom novej vlády sa vždy problém odsúva a nám neostáva iné, len znova apelovať na kompetentných a popisovať neudržateľnú situáciu s dopravou. Nie som si istý, či trpezlivosť ľudí už nie je na pokraji. O to viac rezonuje myšlienka dopravu blokovať a tým náš problém opäť pripomenúť."

Primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa hovorí, že zastavenie výstavby diaľnice D3 cez Kysuce je úder pre všetkých Kysučanov. Minister Ján Figeľ by sa podľa neho mal prísť pozrieť na niekoľkokilometrové kolóny na kruhovom objazde v Kysuckom Novom Meste, alebo do Svrčinovca, kde neprejdú ani sanitky.

Ministerstvo potvrdilo august 2012

S otázkou, aká je situácia čo sa týka budovania diaľničných úsekov v kysuckom regióne sme sa informovali priamo na ministerstve dopravy. Hovorca Martin Krajčovič nám povedal, že v prípade úseku Čadca, Bukov - Svčinovec sa momentálne spracováva projektová dokumentácia pre stavebné povolenie, ktorá má byť dodaná do konca decembra 2010.

„Predpokladaný začiatok výstavby podľa aktuálneho harmonogramu NDS je august 2012. S výkupmi pozemkov sa môže začať v priebehu budúceho roku," informoval. Čo sa týka úseku Svrčinovec - ČR povedal, že na pracovnom rokovaní so starostom obce Svrčinovec 18. augusta prediskutovali dve varianty riešenia pripravovanej rýchlostnej cesty R5 s ohľadom na vydané záverečné stanovisko ministerstva životného prostredia pre rýchlostnú cestu R5 Svrčinovec - št. hr. SR/ČR a ich nadväznosť na vedenie diaľnice D3.

„Z hľadiska prevedenia tranzitnej dopravy mimo mesto Čadca, uvažujeme o zaradení diaľničnej križovatky Svrčinovec z diaľničného úseku D3 Svrčinovec - Skalité do diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec. Na základe výsledku rokovania s ministerstvom dopravy sa navrhne ďalší postup prípravy rýchlostnej cesty R5," dodal Krajčovič.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 416
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 720
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 027
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 744
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 557
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 058
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 222
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 974
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 781
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 394
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 908
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 829
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Gól Romana postavil celú WERK arénu na nohy.

Rozhodovalo sa až v poslednej tretine.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Reprezentanti Balošáková, Majerík a Vakula.

Reprezentácia klubu aj krajiny je pre nich cťou aj vo vyššom veku.


Redakcia MY Kysuce
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 974
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 781
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 394
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 908
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 829
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu