KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Modernizácia železničnej trate Krásno nad Kysucou - Žilina pokračuje. Železnice ju chcú dokončiť v júni budúceho roku, najhlavnejšie stavebné práce sa však blížia k záveru. V celom úseku trate KNM - Žilina už položili obidve koľaje, natiahnuté je tiež nové trolejové vedenie, dokončujú sa zastávky Rudina a Brodno.
Dokončujú I. nástupište
V týchto dňoch sa naplno pracuje na samotnej stanici Kysucké Nové Mesto, kde sa dokončuje I. nástupište. Pre pohodlný a bezpečný prejazd motorových vozidiel sa montuje 5 železničných priecestí. Cestujúci už netrpezlivo čakajú na ukončenie týchto prác, keďže s modernizáciou je spojených nemálo problémov. Ide o výluky, meškanie vlakov či sťažené nastupovanie na stanici v Kysuckom Novom Meste.
Železnice vlani zmodernizovali na trati Krásno nad Kysucou - Žilina 9,2 kilometrový úsek, zriadili nové koľaje, trakčné vedenie, vybudovali zabezpečovacie zariadenie.
V Krásne nad Kysucou pribudli protihlukové steny, nové nástupištia s automatizovaným informačným systémom a podchod pre cestujúcich s bezbariérovým prístupom.
V lete začala technicky náročná modernizácia trakčnej napájacej stanice v Kysuckom Novom Meste, ktorá potrvá do roku 2011. Do 8. októbra budú železnice pracovať na stavebných úsekoch od Kysuckého Nového Mesta do Žiliny.
Kompletne obnovia infraštruktúru
V rámci modernizácie dôjde postupne ku kompletnej obnove infraštruktúry, od zriadenia nových koľají, vybudovania trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia až po protihlukové bariéry. V stanici Kysucké Nové Mesto pribudnú nové nástupištia s bezbariérovým prístupom, cestujúcim bude slúžiť nový informačný systém.
Termín ukončenia všetkých prác je 30. jún 2011.
Práce na stavbe „ŽSR, Modernizácia trate Žilina - Krásno nad Kysucou" spolufinancuje Európska únia. Celkové náklady predstavujú 154 miliónov eur. Cieľom modernizácie je zlepšiť technickú infraštruktúru existujúcej trate na takú úroveň, aby zodpovedala uzavretým dohodám európskych štátov. Tieto dohody uvedený úsek zaradili medzi európske magistrály E 40.