Rekonštrukciu železnice dokončia v júni budúceho roku

Cestujúci už netrpezlivo čakajú na dokončenie modernizácie železničnej trate Krásno - Kysucké Nové Mesto - Žilina. Jedným z dôvodov sú výluky a časté meškania vlakov.

Hlavné práce na rekonštrukcii trate Kysucké Nové Mesto – Žilina sa blížia k záveru.Hlavné práce na rekonštrukcii trate Kysucké Nové Mesto – Žilina sa blížia k záveru. (Zdroj: MARCEL BALTIAR)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Modernizácia železničnej trate Krásno nad Kysucou - Žilina pokračuje. Železnice ju chcú dokončiť v júni budúceho roku, najhlavnejšie stavebné práce sa však blížia k záveru. V celom úseku trate KNM - Žilina už položili obidve koľaje, natiahnuté je tiež nové trolejové vedenie, dokončujú sa zastávky Rudina a Brodno.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dokončujú I. nástupište

V týchto dňoch sa naplno pracuje na samotnej stanici Kysucké Nové Mesto, kde sa dokončuje I. nástupište. Pre pohodlný a bezpečný prejazd motorových vozidiel sa montuje 5 železničných priecestí. Cestujúci už netrpezlivo čakajú na ukončenie týchto prác, keďže s modernizáciou je spojených nemálo problémov. Ide o výluky, meškanie vlakov či sťažené nastupovanie na stanici v Kysuckom Novom Meste.

SkryťVypnúť reklamu

Železnice vlani zmodernizovali na trati Krásno nad Kysucou - Žilina 9,2 kilometrový úsek, zriadili nové koľaje, trakčné vedenie, vybudovali zabezpečovacie zariadenie.

V Krásne nad Kysucou pribudli protihlukové steny, nové nástupištia s automatizovaným informačným systémom a podchod pre cestujúcich s bezbariérovým prístupom.

V lete začala technicky náročná modernizácia trakčnej napájacej stanice v Kysuckom Novom Meste, ktorá potrvá do roku 2011. Do 8. októbra budú železnice pracovať na stavebných úsekoch od Kysuckého Nového Mesta do Žiliny.

Kompletne obnovia infraštruktúru

V rámci modernizácie dôjde postupne ku kompletnej obnove infraštruktúry, od zriadenia nových koľají, vybudovania trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia až po protihlukové bariéry. V stanici Kysucké Nové Mesto pribudnú nové nástupištia s bezbariérovým prístupom, cestujúcim bude slúžiť nový informačný systém.

SkryťVypnúť reklamu

Termín ukončenia všetkých prác je 30. jún 2011.

Práce na stavbe „ŽSR, Modernizácia trate Žilina - Krásno nad Kysucou" spolufinancuje Európska únia. Celkové náklady predstavujú 154 miliónov eur. Cieľom modernizácie je zlepšiť technickú infraštruktúru existujúcej trate na takú úroveň, aby zodpovedala uzavretým dohodám európskych štátov. Tieto dohody uvedený úsek zaradili medzi európske magistrály E 40.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 965
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 103
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 177
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 4 673
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 563
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 923
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 3 733
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 592
  1. Štefan Šturdzík: Pááán tréner.
  2. Marián Gunár: Zodpovednosť je strašiak lenivcov
  3. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer
  4. Otilia Horrocks: Otvorený list vedeniu mesta Košice a mestskému zastupiteľstvu 2025
  5. Ján Serbák: Prečo sa 29. júna oslavuje naraz Petra aj Pavla?
  6. Milan Buno: Toto je 6 látok, ktoré vás nabijú energiou!
  7. Martin Fronk: More a žraloky na južnom Slovensku?
  8. Štefan Šturdzík: Orbán a Fico dve železné gule na nohách EU.
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 85 674
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 617
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 208
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 886
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 4 140
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 843
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 468
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 210
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Pááán tréner.
  2. Marián Gunár: Zodpovednosť je strašiak lenivcov
  3. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer
  4. Otilia Horrocks: Otvorený list vedeniu mesta Košice a mestskému zastupiteľstvu 2025
  5. Ján Serbák: Prečo sa 29. júna oslavuje naraz Petra aj Pavla?
  6. Milan Buno: Toto je 6 látok, ktoré vás nabijú energiou!
  7. Martin Fronk: More a žraloky na južnom Slovensku?
  8. Štefan Šturdzík: Orbán a Fico dve železné gule na nohách EU.
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 85 674
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 617
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 208
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 886
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 4 140
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 843
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 468
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 210
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu