Piatok, 24. marec, 2023 | Meniny má Gabriel

Aj obyvateľom Rudinky vadia vynaliezaví vodiči

Kruhový objazd na ceste prvej triedy v Kysuckom Novom Meste – Radoli funguje dva roky. Kým domácim sa uľavilo, pretože predtým mali problém dostať sa na hlavnú cestu, ďalší vodiči reptajú na sústavné kolóny, ktoré sa vytvárajú zvlášť popoludní.

Kruhový objazd spôsobuje problém aj obyvateľom Rudinky.Kruhový objazd spôsobuje problém aj obyvateľom Rudinky. (Zdroj: MARTIN ŠKORVÁNEK)

Kruhový objazd na ceste prvej triedy v Kysuckom Novom Meste - Radoli funguje dva roky. Kým domácim sa uľavilo, pretože predtým mali problém dostať sa na hlavnú cestu, ďalší vodiči reptajú na sústavné kolóny, ktoré sa vytvárajú zvlášť popoludní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Najviac nespokojní sú však obyvatelia kysuckej obce Rudinka a Vranie v žilinskom regióne. Už nielen vodiči z Kysúc, ale i ďalších častí Slovenska, v snahe vyhnúť sa popoludňajším kolónam využívajú pri ceste zo Žiliny do Čadce skratku cez obec Rudinka a Vranie. Obyvatelia sa však búria proti takejto „vynaliezavosti". Vo Vraní zorganizovali už dva protesty. Druhý sa konal minulý piatok a zapojili sa do neho aj obyvatelia kysuckej Rudinky.

SkryťVypnúť reklamu

Žiadajú správcu komunikácie - Žilinský samosprávny kraj , aby cestu III. triedy vedúcu zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta uzatvoril pre tranzitnú dopravu. Argumentujú, že je úzka, takže v niektorých úsekoch sa neobídu ani dve autá. Dochádza tam aj k dopravným nehodám, pri ktorých sú ohrození miestni obyvatelia, najmä deti.

V Rudinke ide cesta popri škôlke

„Cesta vedie popri škôlke, vodiči nedodržiavajú rýchlosť. Najhoršie je to v piatok, počas dopravnej špičky. Komunikáciu cez našu obec už nevyužívajú len Kysučania, vidieť tu aj ešpézetky z iných miest," sťažuje si Anna Grigová z Rudinky.

„Po takmer 4-mesačnom naťahovaní skončili neúspechom," povedala nám hovorkyňa Žilinského samosprávneho kraja Zuzana Muchová na margo rokovaní s mestom Žilina, ktoré sa vraj predtým prejavilo záujem cestu vo Vraví prevziať.

SkryťVypnúť reklamu

Išlo o bývalú furmanskú cestu

„Problematickým zostáva najmä zúžený úsek cesty cez obytnú zónu od kultúrneho domu po autobusovú zastávku Drozdia, kde sa nachádza aj oporný múr v havarijnom stave v dĺžke 136,8 m, ktorého majiteľom je Mesto Žilina. To by ako vlastník a správca komunikácie mohlo účinne obmedziť neúnosný nárast tranzitnej dopravy na mestskej komunikácii, ktorá je spôsobená spustením dočasnej kruhovej križovatky pri Kysuckom Novom Meste na ceste I/11.Predmetný úsek cesty nie je šírkovo, smerovo a výškovo, ale ani z pohľadu bezpečnosti účastníkov cestnej premávky dimenzovaný tak, aby zvládol niekoľkonásobný nárast intenzity dopravy, pretože historicky kopíruje bývalú furmanskú cestu.

Žilinský samosprávny kraj ako vlastník cesty nemôže v súčasnosti v zmysle platnej legislatívy túto situáciu definitívne vyriešiť, ale môže pristúpiť k dočasnému riešeniu," povedala Muchová.

SkryťVypnúť reklamu

Dodala, že ŽSK bezodkladne vyhlasuje havarijnú dopravnú situáciu na ceste III. triedy cez mestskú časť Vranie. Zároveň podá žiadosť o jej úplné dočasné uzavretie na Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Žiline. Počas uzávierky vyzvú všetky dotknuté subjekty riešiť túto situáciu a o odstrániť havarijný stav objektov súvisiacich s cestou.

Kruhový objazd v Radoli je už od samého začiatku terčom nespokojnosti. Kolóny áut sa na hlavnom ťahu začali tvoriť hneď po tom, ako ho v júli 2008 otvorili. Motoristi sa sťažujú, kde sa dá. Dokonca aj na jednej z internetových sociálnych sietí pred časom vznikla skupinka Som za zrušenie kruhového objazdu v Radoli, ktorá má v súčasnosti takmer 1 400 členov a noví neustále pribúdajú. V diskusiách rozoberajú problémy, ktoré križovatka prináša, ale aj neochotu úradníkov, ktorí si spomínaný problém prehadzujú ako horúci zemiak.

Vodiči sú vynaliezaví

Kruhová križovatka pomohla miestnym motoristom, pre ktorých bolo najmä v čase dopravnej špičky takmer nemožné dostať sa na hlavnú cestu. Na druhej strane, na hlavnom ťahu sa každodenne najmä v čase medzi 15. až 18. hodinou vlečie kolóna niekoľkých desiatok áut. Vodiči sú však vynaliezaví. Zistili, že cez Vranie a Rudinskú sa dostanú do Kysuckého Nového Mesta z druhej strany. Ak idú smerom na Čadcu, napoja sa na okružnú križovatku rýchlejšie. Na Mestskom úrade v Kysuckom Novom Meste sme sa predčasom dozvedeli, že im denne prichádza niekoľko sťažností na kruhovú križovatku. Dopravné zaťaženie cesty I/11 je také vysoké, že okrem vybudovania už toľko spomínanej D3 neexistuje zrejme žiadne riešenie, ktoré by riešilo bezpečnosť a zároveň uspokojilo všetkých účastníkov cestnej premávky. Aj keď niektorí sa domnievajú, že by pomohol aj dvojitý kruhový objazd.

Jediným riešením dobudovanie D3 ?

„Slovenská správa ciest (SSC) neiniciovala zmenu priesečnej križovatky na kruhovú, ani nezabezpečovala projektovú dokumentáciu na prestavbu križovatky. Zabezpečovali sme len úpravu dopravného značenia kruhovej križovatky v zmysle určenia osadenia dopravného značenia a dopravných zariadení na ceste I/11," povedala Iveta Fedorová zo SSC. Vybudovanie kruhovej križovatky podľa nej síce čiastočne obmedzilo priechodnosť v smere Čadca - Žilina, ale na druhej strane prinieslo odstránenie smrteľných nehôd na tejto križovatke, čo je rozhodujúci faktor. Tiež umožnilo výjazd áut z bočných ciest na cestu I. triedy.
„Dopravné zaťaženie cesty I/11 je také vysoké, že okrem vybudovania D3 neexistuje riešenie, ktoré by riešilo bezpečnosť a zároveň uspokojilo všetkých účastníkov premávky," myslí si Fedorová. Keďže ministerstvo pozastavilo výstavu diaľnic na severe Slovenska, takéto riešenie je zatiaľ v nedohľadne.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  3. Ako sa vás dotknú nasledujúce mesiace? Predpovedajú traja odborníci
  4. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  5. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  2. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  3. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  4. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  5. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  6. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  7. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  8. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  1. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 8 771
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 073
  3. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 5 292
  4. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 4 136
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 779
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 783
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 461
  8. Katka so vzácnym ochorením: Rozhodla som sa, že deti mať nebudem 1 140

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Bzovík, ten úžasný kláštor
  2. Peter Kubica: O bežeckých otlakoch
  3. Martin Sústrik: Michail Saakašvili: Wunderkind boja proti korupcii (I.)
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (24. - 30.3.1923)
  5. Irena Šimuneková: Náučný chodník Vojšín 2.
  6. Irena Šimuneková: Náučný chodník Vojšín
  7. Julius Kravjar: Slovensko a akademická sloboda: ako sme na tom v porovnaní so svetom?
  8. Ľubomír Maretta: Práca
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 478
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 508
  3. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 5 563
  4. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 435
  5. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 876
  6. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 2 761
  7. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 2 438
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 361
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Ilustračné foto.

Za volant si sadli s viac ako jedným promile.


13 h
Mirka Petríková a Ivana Hrušková majú za sebou viac než dvadsať rokov práce s mládežou.

Okrúhle narodeniny oslavujú novými projektami.


16 h
Bude Marek Poláček útočným tromfom Turzovky?

Tatran je po jesennej časti piatej ligy na ôsmom mieste.


18 h
Filmový sprievodca, spisovateľ a cestovateľ Tomáš Galierik.

Na Slovensku sa nakrúcali aj kasové trháky.


22. mar

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Napadnutého muža previezli záchranári do nemocnice.


22 h

Dopravné značky upozorňujú na možnosť parkovania len rezidentom.


21 h

Predseda kraja prosí ľudí, aby počas uzávery cestovali vlakmi.


22. mar

Ako hráč našiel najlepšie podmienky v Považskej Bystrici a bol aj pri historickom postupe. V trénerskej kariére zažil nejedno sklamanie.


14 h

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Bzovík, ten úžasný kláštor
  2. Peter Kubica: O bežeckých otlakoch
  3. Martin Sústrik: Michail Saakašvili: Wunderkind boja proti korupcii (I.)
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (24. - 30.3.1923)
  5. Irena Šimuneková: Náučný chodník Vojšín 2.
  6. Irena Šimuneková: Náučný chodník Vojšín
  7. Julius Kravjar: Slovensko a akademická sloboda: ako sme na tom v porovnaní so svetom?
  8. Ľubomír Maretta: Práca
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 478
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 508
  3. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 5 563
  4. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 435
  5. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 876
  6. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 2 761
  7. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 2 438
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 361
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu