KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Od soboty 16.októbra sú po modernizácii v prevádzke všetky štyri koľaje v stanici Kysucké Nové Mesto, respektíve v celom úseku trate Krásno nad Kysucou - Žilina. Verejnosti už slúži aj druhé nástupište a podchod. Od soboty normálne premávajú všetky vlaky smerujúce do Žiliny.
Prichádzajú k 2. nástupišťu a naopak, vlaky do Čadce k 1. nástupišťu. Týmto sú konečne vyriešil problém, ktorý vznikal pri stretnutí dvoch osobných vlakov v Kysuckom Novom Meste, rovnako ako v Krásne nad Kysucou. Jeden musel čakať pred stanicou na vypravenie druhého.
V súčasnosti sa ešte robia ďalšie práce na úprave okolia, odvodnení trate, inštalácii informačných systémov pre cestujúcich na nástupištiach a na zastávkach Rudina a Brodno.
Cestujúci čakajú na dokončenie
Cestujúci na dokončenie modernizácie železničnej trate Krásno - Kysucké Nové Mesto - Žilina už netrpezlivo čakali. Jedným z dôvodov boli výluky a časté meškania vlakov.
Železnice chcú modernizáciu dokončiť v júni budúceho roka, najhlavnejšie stavebné práce sa však blížia k záveru. Vlani zmodernizovali 9,2 kilometrový úsek na trati Krásno nad Kysucou - Žilina, zriadili nové koľaje, trakčné vedenie, vybudovali zabezpečovacie zariadenie.
V Krásne nad Kysucou pribudli protihlukové steny, nové nástupištia s automatizovaným informačným systémom a podchod pre cestujúcich s bezbariérovým prístupom.
V lete t.r. začala technicky náročná modernizácia trakčnej napájacej stanice v Kysuckom Novom Meste, ktorá potrvá do roku 2011.
Kompletne obnovia infraštruktúru
V rámci modernizácie dochádza postupne ku kompletnej obnove infraštruktúry, od zriadenia nových koľají, vybudovania trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia až po protihlukové bariéry. V stanici Kysucké Nové Mesto pribudli nové nástupištia s bezbariérovým prístupom, cestujúcim bude čoskoro slúžiť nový informačný systém.
Stavbu „ŽSR, Modernizácia trate Žilina - Krásno nad Kysucou" spolufinancuje Európska únia. Celkové náklady predstavujú 154 miliónov eur. Cieľom modernizácie je zlepšiť technickú infraštruktúru existujúcej trate na takú úroveň, aby zodpovedala uzavretým dohodám európskych štátov. Tieto dohody uvedený úsek zaradili medzi európske magistrály E 40. Termín ukončenia všetkých prác je 30. jún 2011.