Zrušenie kruhovej križovatky v Radoli prinieslo problémy

Kruhová križovatka v Radoli je minulosťou, demontovali ju pracovníci Slovenskej správy ciest. Už v decembri tam majú inštalovať svetelnú signalizáciu. Dovtedy však zrejme nebudú mať vodiči na ružiach ustlaté.

Po tom, ako kruhový objazd zrušili, sa niektorí domáhajú jeho opätovného sprevádzkovania.Po tom, ako kruhový objazd zrušili, sa niektorí domáhajú jeho opätovného sprevádzkovania. (Zdroj: MARTIN ŠKORVÁNEK)

RADOĽA. Kruhovú križovatku v Radoli demontovali v minulých dňoch pracovníci Slovenskej správy ciest. Odstránili dopravné značky a dopravné zariadenie „kruhača". Polícia žiada vodičov prechádzajúcich týmto úsekom cesty I/11 o trpezlivosť a rešpektovanie dočasného dopravného značenia. Situácia sa komplikuje aj vzhľadom na súčasné počasie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako nás informovala Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest, úpravu križovatky plánujú urobiť do konca marca budúceho roka. Odhadujú, že náklady na vodorovné a zvislé dopravné značenie budú 5-tisíc eur, 120-tisíc € pôjde na obnovu krytu vozovky. Financie potrebné na svetelnú signalizáciu budú podľa Fedorovej známe až po spracovaní projektovej dokumentácie, na ktorej sa momentálne pracuje.

SkryťVypnúť reklamu

S termínom do konca marca však nie sú spokojní starostovia Dolných Kysúc ani primátor Kysuckého Nového Mesta.

Starostovia dolnej časti Kysúc sú za pokračovanie diaľnice

„Nesúhlasíme s vyjadrením, že kruhový objazd nemal opodstatnenie. Dokázal to tým, že sa v tomto úseku zásadne zvýšila bezpečnosť cestnej premávky. Od jeho inštalovania tam nebola žiadna smrteľná ani nehoda s vážnejšími následkami. Stále zastávame názor, že jediným riešením, ktoré skutočne odstráni problém križovatky a preťaženia súčasnej cesty I/11 je postavenie diaľnice D 3 a diaľničného privádzača do Kysuckého Nového Mesta," vyjadrili sa na poslednom zasadnutí členovia Združenia miest a obcí Dolných Kysúc, ktorí zastupujú 13 obcí Dolných Kysúc a Kysucké Nové Mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel nám povedal, že o rozhodnutí zrušiť kruhovú križovatku sa dozvedeli z novín. „Akceptovali sme rozhodnutie s požiadavkou, aby bola najskôr nainštalovaná svetelná signalizácia. Oznámili nám, že z technických dôvodov nie je možné našu požiadavku splniť. Žiadali sme preto, aby do doby sfunkčnenia svetiel, zaistila bezpečnosť účastníkov cestnej dopravy na križovatke dopravná polícia. Minulý týždeň sme spolu so starostkou Radole iniciovali stretnutie na Slovenskej správe ciest. Na stretnutí sa zúčastnil aj zástupca dodávateľa stavby svetelnej križovatky. Cieľom bolo dosiahnuť čo najskoršie dokončenie stavby a zaistenie bezpečnosti účastníkov cestnej dopravy na križovatke do doby jej dokončenia. Dodávateľ stavby sa zaviazal sfunkčniť svetelnú signalizáciu v týždni od 13. do 17 decembra tohto roka. Výkopové práce sa už začali. Dopravná polícia prisľúbila zaistiť bezpečný prejazd križovatky počas dopravných špičiek do doby sfunkčnenia svetelnej signalizácie," dodal Hartel.

SkryťVypnúť reklamu

S kolónami majú svoje skúsenosti

Svoj názor na zrušený kruhový objazd majú aj vodiči, ktorí sa k téme vyjadrili na našej webovej stránke:

„Termín umiestnenia svetelnej signalizácie do konca marca je dlhý, treba veriť, že sa dovtedy nič nestane. Je to možno daň za to, že s prácami začali ešte pred voľbami. Dnes ráno som šiel z Kysuckého Nového Mesta a celé mesto bolo zapchaté," píše jeden z nich.

„Dnes ráno som išiel z Kysuckého Nového Mesta smerom do Žiliny, ale prešiel som radšej cez most v Povine. Pred križovatkou stálo asi 10 áut odbočujúcich do Čadce. Nechali ohľaduplne pravú časť jazdného pruhu voľnú, takže som doprava odbočil úplne v pohode. Horšie to už bolo na radoľskom moste, ktorý je užší a preto sa dve autá vedľa seba v jednom pruhu nezmestia. Autá odbočujúce do Čadce tak blokovali tie, odbočujúce do Žiliny. Tvorila sa kolóna smerom do centra mesta. Aj vodiči na hlavnej v smere Čadca - Žilina išli veľmi opatrne, akoby boli prekvapení, že tam už kruháč nie je. Uvidíme o niekoľko dní, keď si už zvyknú na novú situáciu. Rýchlosť by tam však mali policajti merať určite. Cez Radoľu a Budatínsku Lehotu je dlhá rovinka, mnohí zabúdajú, že sú stále v obci," myslí si ďalší.

„Vodiči z Kysuckého Nového Mesta sa teraz sťažujú, že čakajú na výjazd z mesta dlho a nikto ich nepustí. Ale čo je to dlho? Vodiči zo Žiliny idú napríklad od Brodna doslova „krokom" a vlečú sa v kolóne 10 - 15 minút. Kolóna sa tvorí aj preto, že v Kysuckom Novom Meste dávajú prednosť vodičom z Vadičova a z Kysuckého Nového Mesta. Vodič čakajúci v KNM niekoľko minút je už nervózny, že ho hneď nechcú pustiť na hlavnú. Zabúda však, že tam už nie je kruhový objazd, cesta z KNM je vedľajšia a hlavný ťah sa nemôže zastaviť vždy, keď sa na cestu I/11 chce dostať auto z vedľajšej cesty. Myslím si, že v tomto prípade treba trochu trpezlivosti. Ani vodiči zo Žiliny nejdú 90 km za hodinu, ale sa pekne pomaly posúvajú v kolóne," pridáva názor ďalší. Na sociálnej sieti dokonca vznikla skupina za obnovenie kruhového objazdu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 307
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 563
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 336
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 418
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 528
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 238
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 566
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Stavba železnice na Kysuciach rastie ako z vody.

Modernizácia trate napreduje rýchlo.


Juraj Steiniger trénuje mladých atlétov a zároveň sa zúčastňuje veteránskych súťaží.

Vyhodená guľa sa mu zapáčila.


Najlepším strojárom sa stal Matej Mrmus (tretí zľava).

Matej Mrmus vyhral súťaž Zenit Skills.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu