ikácie.
ČADCA. Na zimnú údržbu sa podľa slov riaditeľa Správy ciest, závodu Kysuce v Čadci Vladimíra Greguša pripravili dostatočne čo sa týka strojov, posypových materiálov, tiež ľudských zdrojov. „Fungujú 4 strediská údržby v Makove, Čadci, Kysuckom Novom Meste a Novej Bystrici. Najobtiažnejšie na údržbu sú úseky ciest Makov Bumbálka - Pančava, Klokočov, keďže ide o horské priechody. K mimoriadne náročným patrí aj cesta II/520 z Novej Bystrice do Oravskej Lesnej," informoval Greguš. Správa ciest Žilinského samosprávneho kraja (SC ŽSK) udržiava 1 354,4 km ciest II. a III. triedy. Okrem komunikácií v správe kraja sa v zime stará aj o cesty I. triedy v celkovej dĺžke 479 km , tiež o 9,4 km dlhý rýchlostný úsek.
Počas uplynulej sezóny v mesiacoch október 2009 až január 2010 spotrebovali 28 701 ton inertného a 7 730 ton chemického posypu. V pohotovosti bolo 265 vodičov, údržbu zabezpečovalo 310 mechanizmov, konkrétne 120 sypačov, rovnaký počet radlíc, 8 fréz, 21 traktorov, 7 pluhov, 8 autogréderov a 26 nakladačov. Spolu 150 vozidiel bolo vybavených GPS systémom, takže SC ŽSK ich pohyb kontrolovala a verejnosť ich mohla monitorovať priamo na internetovej stránke ŽSK. O stave a zjazdnosti ciest nepretržite informovala tiež Krajská dispečersko-spravodajská služba.
Autor: ih