Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Na horných Kysuciach sa obávajú zrušenia železničnej trate Čadca - Makov

Jeje zrušenie by podľa predstaviteľov obcí mikroregiónu horné Kysuce zvýraznilo problémy mobilitou občanov.

TURZOVKA. Starostovia obcí mikroregiónu horné Kysuce a predstavitelia mesta Turzovka sú znepokojení informáciami o možnom zrušení regionálnej železničnej trate Čadca Makov.

Zástupca primátora Turzovky Kamil Kobolka uviedol, že zrušenie trate by zvýraznilo problémy mikroregiónu s mobilitou občanov pri ceste za prácou, do školy a obmedzilo celkovú dostupnosť aj rozvoj regiónu. Je smutné, že sa dozvedáme závažné informácie z médií, respektíve z inštitúcií, ktoré nie sú kompetentné rozhodovať. Náš mikroregión má spádovú oblasť približne 27.000 až 30.000 obyvateľov a železnica je významný dopravným spojivom regiónu. Obmedzenie železničnej dopravy by znamenalo vážne ohrozenie rozvoja mikroregiónu a celých Kysúc. Týka sa to našich občanov, ale nikto s nami nekomunikoval, skonštatoval Kobolka.

Skryť Vypnúť reklamu

Upozornil, že nahradenie zrušenej trate autobusovými spojmi môžu komplikovať dopravné problémy v Čadci, v ktorej dochádza aj ku kolapsom. Do Čadce sú nasmerované medzinárodné dopravné spojenia z Českej republiky cez Svrčinovec a z Poľska cez Skalité. Veľký tlak na dopravu je od Žiliny. Rovnako tunel Čadca-Horelica dokáže niekedy dopravu obmedziť. Takže si neviem predstaviť, ako by sme ešte nasmerovali z horných Kysúc zhruba 20 spojov, ktoré by mohli nahradiť zrušenú trať, povedal Kobolka.

Podľa riaditeľa odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a. s., Alexandra Buzinkaya je príprava redukcie osobnej vlakovej dopravy na vybraných tratiach súčasťou úsporných opatrení, ktoré súvisia s 5-percentným medziročným poklesom dopravných výkonov vo verejnom záujme. Na tieto výkony ZSSK nedostala peniaze od štátu. Preto pripravila, po dôkladnej analýze výkonov a nákladov, pracovný zoznam viac ako dvoch desiatok tratí, ktoré sú najmenej efektívne. Zo strany cestujúcich je o ne minimálny záujem, informoval Buzinkay.

Skryť Vypnúť reklamu

Doplnil, že náklady na prevádzku regionálnych tratí boli v minulom roku zhruba 20 miliónov eur, pričom strata dosiahla 19 miliónov eur. Doprava na väčšej časti z nich by mala byť úplne zastavená, na menšej ponechaná v obmedzenom rozsahu. Presný zoznam tratí, ktorých sa obmedzenie dotkne, zatiaľ nie je spracovaný. Hotový bude do konca januára a platiť začne od 6. marca tohto roku, doplnil Buzinkay. Zverejnenie neúplnej pracovnej verzie zoznamu zo strany odborárov preto ZSSK považuje za predčasné a nezodpovedné.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  2. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  4. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  5. Pomáhajte čítaním
  6. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  7. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  9. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 181
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 669
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 807
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 158
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 877
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 580
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 997
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 828
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 192
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 095
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Železničná spoločnosť Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Vlaky

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Bývalí majstri Slovenska sa spojili s mladými chlapcami, cieľom je ďalší postup

Skúsených chalanov nebolo treba veľmi presviedčať, hovorí Ferdinand Straka.

Céčko MSK Čadca zvládlo prvý zápas so Zákopčím v zostave (zľava) Peter Krkoška, Ferdinand Straka, Pavol Jakubec a Michal Kapusta.

Dušičky, na aké si nikto nepamätá

Po iné roky tradične prichádzali na cintoríny aj Kysučania žijúci za hranicami, najmä v Česku. Tento rok majú Dušičky úplne inú podobu. Hranice sa zatvorili, no aj Slováci hroby svojich blízkych pre zákaz vychádzania navštevovať nemôžu.

V kysuckých obciach sa intenzívne venovali úpravám cintorínov. Inak tomu nebolo ani vo Vysokej nad Kysucou.
Roland Šmahajčík (v strede) bol opäť najlepším strelcom Turzovky.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?