Nedeľa, 26. marec, 2023 | Meniny má Emanuel

Deti chodia cez koľaje, rodičia sa obávajú najhoršieho

Už dlhší čas je v nepoužiteľnom havarijnom stave lávka ponad železničné koľaje, ktorú používali deti od Krasňana a Ščureho na ceste do a zo školy.

Problém s lávkou trvá naďalej.Problém s lávkou trvá naďalej. (Zdroj: GABRIELA HOLEŠČÁKOVÁ)

V súčasnosti mnohí žiaci jednoducho prechádzajú cez trať. Dochádzka okľukou cez cestný nadjazd je nie menej nebezpečná, chodník pre chodcov je tu priúzky, premávka nepretržitá. „Bude nové vedenie mesta Čadca tento akútny problém konečne riešiť,“ pýtajú sa obyvatelia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ČADCA. Cez mestskú časť Čadca -U Krasňana prechádza trojkoľajová trať z Čadce do Bohumína. Za koľajami, na križovatke frekventovanej cesty 1/11 (smer Svrčinovec) a cesty do Čadce-Čadečky, stojí základná škola s materskou školou, predajňa potravín, tiež autobusová zastávka. Na to, aby mohli ľudia bezpečne prechádzať na druhú stranu ponad koľajnice, slúžila dlhé roky lávka, ktorá patrí mestu Čadca. V súčasnosti je v dezolátnom stave, na schodisku chýbajú drevené stupnice a železnú konštrukciu zničila korózia. Správca na ňu umiestnil výstrahu, že je mimo prevádzky. Ľudia z okolia i školopovinné deti používajú skratku - prechádzajú cez trať. Obísť by sa dala aj cez most Podzávoz, ale ten je tiež nebezpečný pre úzky chodník, navyše je to „od ruky“. Aj keď niektoré autobusy zachádzajú ráno ku škole, stalo sa, že na zastávke U Krasňana nezastavili.

SkryťVypnúť reklamu

Už v minulosti inštalovali dopravné značenie Zákaz prechodu

Vlani sme dostali z mesta odpoveď, že mesto ešte v roku 2008 apelovalo na Železnice Slovenskej republiky a zaslalo písomnú žiadosť, v ktorej žiadalo vybudovať oplotenie v časti Podzávoz s cieľom zabrániť prechodu cez železničnú trať. Nakoľko žiadosti mesta nevyhoveli, na spomínanom úseku osadili dopravné značenia Zákaz prechodu, ktoré musia obyvatelia ako aj žiaci rešpektovať a dodržiavať. Na otázku, kedy dôjde k oprave lávky ponad trať, odpovedala, že v roku 2009 dalo mesto vypracovať technologické postupy rekonštrukcie lávky a počas druhého polroka intenzívne rokovalo so všetkými zložkami Železníc Slovenskej republiky.

V stanovisko z oblastného riaditeľstva ŽSR Trnava sa písalo, že súhlasia s podmienkami rekonštrukcie a žiadosť postúpili Generálnemu riaditeľstvu Bratislava, ktoré vydá záverečné rozhodnutie. V prípade kladného stanoviska sa malo mesto obrátiť na Úrad pre reguláciu železničnej dopravy so žiadosťou o povolenie na rekonštrukčné práce na dráhe a v jeho ochrannom pásme. Po získaní súhlasu malo požiadať o vydanie výlukového rozkazu, v ktorom ŽSR finančne vyčíslia výluku železničnej dopravy počas rekonštrukcie. Na základe tohto vyčíslenia vypracujú harmonogram rekonštrukčných prác na spomínanej lávke.

SkryťVypnúť reklamu

Vlani prebehlo ohľadom požiadaviek na projektovú dokumentáciu lávky na Podzávoze rokovanie so ŽSR. Spracovateľ projektovej dokumentácie mal upraviť technologickú dokumentáciu podľa požiadaviek ŽSR a následne mali opäť prebehnúť rokovania so ŽSR.

Obyvatelia si ešte počkajú

S otázkou, či sa v tomto roku podarí problém havarijnej lávky odstrániť sme sa obrátili na Mestský úrad v Čadci. Hovorkyňa mesta Silvia Cisáriková nám povedala: „Napriek doterajšiemu rozbehnutému postupu zabezpečenia výmeny pešieho nadchodu na Podzávoze nastali zmeny v súvislosti s prípravami dvoch veľkých nadregionálnych stavieb - diaľnice D3 (Čadca- Bukov- Svrčinovec) a rekonštrukcie a modernizácie železničnej trate Krásno nad Kysucou - hranica SR,ČR. Mesto apelovalo na oboch investorov (Národnú diaľničnú spoločnosť a ŽSR) kvôli vyriešeniu situácie nadchodu, keďže sa ich tento problém priamo dotýka. Títo dvaja investori sa vzájomne dohodli, že Národná diaľničná spoločnosť vybuduje v rámci D3 výstavbu nového pešieho nadchodu na Podzávoze a ŽSR zasa nadchod v miestnej časti u Ševca, ktorý predstavuje podobný problém pre mesto a jeho obyvateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa doterajšieho časového harmonogramu sa plánuje začiatok výstavby D3, ktorého súčasťou je aj stavebný objekt nadchodu a nový nadjazd nad železnicou u Špindli s obojstrannými chodníkmi, na koniec roku 2012.“

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  2. Sodastream sa mení
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  4. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  5. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  6. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  7. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  8. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 612
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 205
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 628
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 589
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 690
  6. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 2 613
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 569
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 567

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Chcem byť poslancom slovenského parlamentu.
  2. Ján Šeďo: Také typické, našské, alebo prečo onemela učiteľka a my tiež.
  3. Marian Letko: Geneticki sprostí a otupjevjení. Asi sme skutočne takí
  4. Radovan Čipka: Rozhodnutie, ktoré budem možno ľutovať, zverejňujem Prológ
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody
  6. Martin Šuraba: Mačka, ktorá zachránila knihy
  7. Zuzana Foltýnová: Sen v sne, AI alebo Všetko, všade, naraz
  8. Miro Jankes: Marcové obrázky (2023)
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 11 977
  2. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 9 101
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 054
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 760
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 5 978
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 351
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 274
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 193
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Na magistrále sa rozpadá turistická infraštruktúra.

Komplexná sezónna obnova je podľa Žilinskej župy nemožná.


8 h
Eliška Heglasová

Privítajte s nami novorodencov z Kysúc.


25. mar
MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


25. mar
Celestín Stehura, nový prezident FK Čadca vidí budúcnosť futbalu v meste optimisticky.

Vyrovnanie dlhov, zlepšenie vzťahov či výstavba ihriska s umelou trávou. V klube je roboty vyše hlavy.


24. mar

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Chcem byť poslancom slovenského parlamentu.
  2. Ján Šeďo: Také typické, našské, alebo prečo onemela učiteľka a my tiež.
  3. Marian Letko: Geneticki sprostí a otupjevjení. Asi sme skutočne takí
  4. Radovan Čipka: Rozhodnutie, ktoré budem možno ľutovať, zverejňujem Prológ
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody
  6. Martin Šuraba: Mačka, ktorá zachránila knihy
  7. Zuzana Foltýnová: Sen v sne, AI alebo Všetko, všade, naraz
  8. Miro Jankes: Marcové obrázky (2023)
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 11 977
  2. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 9 101
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 054
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 760
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 5 978
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 351
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 274
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 193
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu