ČADCA. Dostať sa na vyšetrenie v niektorých odborných ambulanciách Kysuckej nemocnice s poliklinikou v Čadci je pre pacientov z Kysúc veľmi vyčerpávajúce. Po psychickej i fyzickej stránke. Sťažujú si, že prísť o siedmej hodine ráno už nestačí. Zapísaných je totiž toľko ľudí, že jediné, čoho sa dočkajú je vyjadrenie sestričky, že „tento deň už viac pacientov“ nevyšetria, treba prísť druhýkrát. A tak niektorí prichádzajú do čakárni už o štvrtej hodine ráno. Je to náročné najmä pre tých, ktorí dochádzajú z odľahlých častí Kysúc a sú odkázaní na autobusy či vlaky. Pýtajú sa, či nie je možné zabezpečiť viac odborných lekárov, keď tí jestvujúci zrejme kapacitne nestačia. Niektorí lekári však argumentujú aj tým, že viac vyšetrených pacientov by im aj tak poisťovňa nepreplatila. S otázkou, ako by sa dal tento problém riešiť sme sa obrátili na Žilinský samosprávny kraj.
Kontroly vykonali, no porušenie nezistili
„Financovanie ambulancií súkromných lekárov zabezpečujú poisťovne a ich minimálny počet v rámci minimálnej siete poskytovateľov zdravotnej starostlivosti stanovuje Ministerstvo zdravotníctva SR.
Odbor zdravotníctva ŽSK vykonáva okrem cielených kontrol na základe podnetov obyvateľov aj preventívne kontroly dodržiavania ordinačných hodín, so zámerom zabrániť ich skracovaniu, zároveň kontroluje organizáciu práce v ambulanciách. Pracovníci odboru zdravotníctva opakovane na konci roku 2010 navštívili ortopedické ambulancie, očné ambulancie práve v Čadci, kde riešili objednávanie pacientov a dlhé čakacie doby.Skonštatovali, že lekári pracujú v súlade s platnou legislatívou, ktorú schvaľuje parlament,“ informovala zastupujúca hovorkyňa ŽSK Jana Špiláková. Odporučila obrátiť sa na nosnú zdravotnú poisťovňu na Kysuciach, ktorá je na základe o zdravotnom poistení povinná zabezpečiť svojim poistencom zdravotnú starostlivosť. Zároveň má poskytnutú zdravotnú starostlivosť lekárovi uhrádzať na základe dohodnutých limitov.
„Nespokojným pacientom odporúčame obrátiť sa na odbor zdravotníctva, ak nie sú dodržiavané ordinačné hodiny. Ak majú pocit, že im neposkytli adekvátnu zdravotnú starostlivosť, nech sa obrátia na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou,“ dodala Špiláková.