Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

V Kysuckom Novom Meste nemôžu stavať byty, žiadostí pribúda

V Kysuckom Novom Meste evidujú vyše 100 žiadostí o pridelenie bytov. Mesto ich však stavať nemôže. Dôvodom je naplánovaná vodná cesta.

Primátor mesta Ján Hartel hovorí, že záujemcov o byty je dosť, no stavať ich nemôžu.Primátor mesta Ján Hartel hovorí, že záujemcov o byty je dosť, no stavať ich nemôžu. (Zdroj: (AR))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Napriek tomu, že mesto eviduje 105 žiadostí o pridelenie bytov, stavať sa nebudú.

„Tento rok výstavbu bytov neplánujeme, keďže nám štát zasiahol do územného plánu, zastavil výstavbu s odôvodnením, že cez dotknuté územie je naplánovaná vodná cesta. Ďalšia výstavba je teda podmienená zmenou územného plánu, čo je časovo náročný proces,“ informoval nás primátor mesta Ján Hartel.

Predstavitelia Kysuckého Nového Mesta už niekoľkokrát žiadali upraviť projekt plánovanej Vážskej vodnej cesty, s ktorou sa má začať v roku 2025.

Ten im totiž ochromil nielen plánovú bytovú výstavbu, ale aj ďalšie stavebné aktivity v meste. Neuspeli.

V budúcnosti malo v časti Kamence vyrásť 600 bytov, no projekt vodnej cesty to nedovoľuje. Pre zle naplánované trasovanie by mali dokonca zbúrať tretinu mesta.

Na projekte „nič nové“

„Bohužiaľ v súvislosti s plánovanou Vážskou vodnou cestou sa doposiaľ nič nezmenilo. Naše pripomienky k materiálu Koncepcia územného rozvoja Slovenska, ktorý bol aktualizovaný v minulom roku, nekompromisne zamietli s odvolaním na platné medzinárodné dohody opierajúce sa o uznesenie vlády SR č. 463/2002, ktorým schválila návrh zámeru Vážskej vodnej cesty a jej prepojenia na rieku Odra. Z rovnakého dôvodu zamietli aj naše pripomienky k aktualizácii územného plánu VÚC Žilina. Výstavba bytov a infraštruktúry v dotknutom území sa z dôvodu záporných stanovísk účastníka konania Štátnej plavebnej správy Bratislava a jeho nadriadeného orgánu - ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja zastavila,“ vysvetľuje primátor.

Lodné zdvíhadlo aj v Rakovej

Z projektu vodnej cesty vyplýva, že prepojenie Váhu a Odry v úseku Žilina - Bohumín sa dosiahne vybudovaním viacerých stavieb na tokoch spájaných riek a ich prítokoch.

K týmto stavbám bude patriť plavebná komora Budatín, prieplav Budatín - Rudinka, plavebná komora v Rudinke, prieplav Rudinka - Kysucké Nové Mesto, plavebná komora v Kysuckom Novom Meste, prieplav Kysucké Nové Mesto - Kysucký Lieskovec, plavebná komora Kysucký Lieskovec, prieplav Kysucký Lieskovec - Krásno, plavebná komora Krásno, prieplav Krásno - Čadca, plavebná komora Čadca, prieplav Čadca - Raková, lodné zdvíhadlo Raková, prieplav Raková - Dejúvky, lodné zdvíhadlo Dejúvky a plavebný tunel Jablunkov.

Plánujú lode s nosnosťou 1600 ton

Na tieto stavby nadväzuje ďalších 16 stavieb (prieplavy, plavebné komory a lodné zdvíhadlo) na území Česka a 9 stavieb na území Poľska, ktorými sa dosiahne prepojenie Vážskej vodnej cesty na Oderskú vodnú cestu.

Z projektu ďalej vyplýva, že minimálna podjazdná výška mostov bude 5,25 metra, rozmery plavebných komôr 12 x 110 m, čo vytvorí podmienky, že prieplavom budú môcť plávať lode o nosnosti 1600 - 1800 ton s ponorom 2,5 m, maximálnej šírke 11,4 metra a dĺžke 107 metrov.

Predstavitelia Kysuckého Nového Mesta, ale aj ďalších obcí, ktorých sa projekt Vážskej vodnej cesty bytostne dotýka sú presvedčení o tom, že sa robil „od stola", v centrálnych orgánoch, bez možnosti pripomienkovania.

Bez minimálnej znalosti miestnych pomerov a ich zohľadnenia. Inak si nevedia vysvetliť, ako mohol niekto do takého úzkeho údolia rieky Kysuca plánovať vedľa seba diaľnicu, cestu I. triedy, rýchlostnú železnicu a ešte mimo koryta Kysuce plavebný kanál.

Pritom odignorovať jestvujúcu zástavbu, životné podmienky pre ľudí v regióne či prietokové pomery v rieke Kysuca počas letných mesiacov.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 716
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 585
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 625
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 087
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 853
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 631
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 993
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 812
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 301
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 180
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Bývalí majstri Slovenska sa spojili s mladými chlapcami, cieľom je ďalší postup

Skúsených chalanov nebolo treba veľmi presviedčať, hovorí Ferdinand Straka.

Céčko MSK Čadca zvládlo prvý zápas so Zákopčím v zostave (zľava) Peter Krkoška, Ferdinand Straka, Pavol Jakubec a Michal Kapusta.

Dušičky, na aké si nikto nepamätá

Po iné roky tradične prichádzali na cintoríny aj Kysučania žijúci za hranicami, najmä v Česku. Tento rok majú Dušičky úplne inú podobu. Hranice sa zatvorili, no aj Slováci hroby svojich blízkych pre zákaz vychádzania navštevovať nemôžu.

V kysuckých obciach sa intenzívne venovali úpravám cintorínov. Inak tomu nebolo ani vo Vysokej nad Kysucou.
Roland Šmahajčík (v strede) bol opäť najlepším strelcom Turzovky.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?