Kým obyvatelia Oščadnice nechcú prísť o železničnú zastávku a regionálnu trať, obyvatelia Čadce – Horelice chcú modernizáciu podporiť, pričom za najlepší variant považujú ten, ktorý so zastávkou v Oščadnici v podobe, ako je teraz, neuvažuje. Zbavili by sa totiž trate vedúcej zastavanou časťou.
OŠČADNICA, ČADCA Obyvatelia Oščadnice svoj nesúhlas so zrušením doterajšej zastávky a regionálnej trate vyjadrili aj na nedávnom verejnom prerokovaní variantov stavby Železníc SR – Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR-Čadca-Krásno nad Kysucou. Zámer modernizácie trate je vypracovaný v štyroch variantoch.
V súčasnosti podľa železníc trať nespĺňa požadované kritéria. Hlavnou úlohou variantných riešení je preskúmať a následne navrhnúť trasu, ktorá bude spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina – Zwardoň – Gdynia. Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina – Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.
Obyvatelia Horelice chcú modrý variant
Obyvatelia Oščadnice prejavili zásadný nesúhlas s variantmi, ktoré by zrušili existujúcu zastávku v Oščadnici a regionálnu trať. Naopak, obyvatelia Čadce – Horelice by uvítali takzvaný „modrý“ variant, s ktorým Oščadničania nesúhlasia. Ten rieši návrh novej zastávky Krásno nad Kysucou – mesto, za ktorou sa trať odkláňa a tunelom dlhým 3810 metrov prekonáva vrch Horelická Kýčera.
V prímestskej časti Čadca - Horelica žije 1 463 obyvateľov. Ako nám povedal poslanec mestského zastupiteľstva Ján Macura, sú ochotní podporiť modernizáciu a tento variant aj petíciou. „Celé desaťročia trápi obyvateľov hluk, otrasy, nečistoty, keďže trať prechádza cez zastavanú časť. Každý rok na trati uhynie množstvo zveri, ktorá schádza z hôr za potravou a za vodou k rieke Kysuca. V blízkosti je cintorín, hluk z trate ruší aj pohrebné obrady. Modrý variant by odbúral všetky tieto negatívne vplyvy. Aj preto sme rozhodnutí ho podporiť,“ dodal Macura.