Celkové náklady na stavebné úpravy sú 118-tisíc €.
RADOĽA. Do konca apríla by cestári mali dobudovať radoľskú križovatku. „V rámci stavebných úprav sa obnoví živičný kryt, nové vodorovné a zvislé dopravné značenie. Vybudujú sa ostrovčeky, ukazovateľ rýchlosti vozidiel a dopravné zariadenia na zvýšenie bezpečnosti. Náklady na stavebné úpravy sú 118-tisíc € bez DPH,“ informovala nás hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.
Svetelnú signalizáciu spustili skôr
Svetelná signalizácia stála 133-tisíc eur. Tú mali inštalovať až tento rok v marci. Pre problémy v doprave sa tak stalo už vlani v decembri. Stavebné úpravy však pokračujú, konečnú podobu by mala dostať križovatka do konca apríla.
Dopravná situácia sa inštalovaním svetelnej signalizácie čiastočne zlepšila, problém však definitívne odstráni až vybudovanie diaľnice D3 a diaľničný privádzač do Kysuckého Nového Mesta.
Kruhový objazd spôsoboval kolóny
Kruhový objazd je od vlaňajška minulosťou. Kým domácim sa pred dvomi rokmi uľavilo, pretože predtým mali problém dostať sa na hlavnú cestu, ďalší vodiči reptali na sústavné kolóny, ktoré sa vytvárali zvlášť popoludní. Nielen tí z Kysúc, ale i ďalších častí Slovenska v snahe vyhnúť sa im, využívali pri ceste zo Žiliny do Čadce skratku cez obec Rudinka a Vranie. Obyvatelia sa však búrili proti takejto „vynaliezavosti“ a zorganizovali viacero protestov.
Objazd bol už od samého začiatku terčom nespokojnosti. Kolóny áut sa na hlavnom ťahu začali tvoriť hneď po tom, ako ho v júli 2008 otvorili. Kruhovú križovatku si však pochvaľovali miestni motoristi, pre ktorých bolo najmä v čase dopravnej špičky takmer nemožné dostať sa na hlavnú cestu. Ako nás informoval Ladislav Sventek z Okresného dopravného inšpektorátu v Čadci, kruhové objazdy sú z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky najlepším riešením úrovňových križovatiek.
Musia však spĺňať určité technické parametre, najmä mať dostatočný polomer. „Kruhový objazd v Radoli bol núdzovým riešením, nemal požadované parametre, pretože tam nebol dostatočný priestor pre zväčšenie polomeru kruhového objazdu. V tomto prípade došlo len k zlepšeniu plynulosti cestnej premávky z vedľajších ciest, premávka na hlavnej ceste sa však veľmi spomalila,“ dodal Sventek.