RADOĽA. V rámci stavebných úprav obnovujú cestári na križovatke v Radoli živičný kryt, pribudnú nové vodorovné a zvislé dopravné značenia, ostrovčeky, ukazovateľ rýchlosti vozidiel a dopravné zariadenia na zvýšenie bezpečnosti.
„S dobudovaním križovatky do definitívnej podoby sme podľa projektovej dokumentácie začali v apríli, práce na stavebných úpravách by sa podľa zmluvy mali ukončiť do konca mája. Náklady predstavujú 142-tisíc eur,“ informovala nás hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová
Kruhový objazd bol už od samého začiatku terčom nespokojnosti. Kolóny áut sa na hlavnom ťahu začali tvoriť hneď po tom, ako ho v júli 2008 otvorili. Kruhovú križovatku si však pochvaľovali miestni motoristi, pre ktorých bolo najmä v čase dopravnej špičky takmer nemožné dostať sa na hlavnú cestu.
Kruhové objazdy sú podľa odborníkov z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky najlepším riešením úrovňových križovatiek. Musia však spĺňať určité technické parametre, najmä mať dostatočný polomer. Kruhový objazd v Radoli bol núdzovým riešením, nemal požadované parametre, pretože tam nebol dostatočný priestor pre zväčšenie polomeru kruhového objazdu. V tomto prípade došlo len k zlepšeniu plynulosti cestnej premávky z vedľajších ciest, premávka na hlavnej ceste sa však veľmi spomalila.