RADOĽA. Na križovatke v Radoli pribudol v minulých dňoch nový živičný kryt, chýba ešte vodorovné a zvislé dopravné značenia, ostrovčeky, ukazovateľ rýchlosti vozidiel a dopravné zariadenia na zvýšenie bezpečnosti.
„S dobudovaním križovatky sme podľa projektovej dokumentácie začali v apríli, práce na stavebných úpravách by sa podľa zmluvy mali ukončiť v najbližších dňoch. Náklady predstavujú 142-tisíc eur,“ informovala nás hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Dodala, že týmito úpravami sa zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Po dokončení značenia práce na križovatke skončia, pričom pôjde už o jej definitívnu úpravu.
Problém s preťaženosťou odstráni diaľnica a privádzač
Kruhový objazd bol už od samého začiatku terčom nespokojnosti. Kolóny áut sa na hlavnom ťahu začali tvoriť hneď po tom, ako ho v júli 2008 otvorili. Kruhovú križovatku si však pochvaľovali miestni motoristi, pre ktorých bolo najmä v čase dopravnej špičky takmer nemožné dostať sa na hlavnú cestu. Obyvatelia Kysuckého Nového Mesta nesúhlasili s konštatovaním, že kruhový objazd nemal opodstatnenie. Svoj účel dokázal podľa nich aj tým, že sa v tomto úseku zásadne zvýšila bezpečnosť cestnej premávky. Jediným riešením, ktoré podľa nich skutočne odstráni problém križovatky a preťaženia súčasnej cesty I/11, je postavenie diaľnice D 3 a diaľničného privádzača do Kysuckého Nového Mesta.
Kruhové objazdy musia spĺňať určité parametre
Kruhové objazdy sú podľa odborníkov z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky najlepším riešením úrovňových križovatiek. Musia však spĺňať určité technické parametre, najmä mať dostatočný polomer. Kruhový objazd v Radoli bol núdzovým riešením, nemal požadované parametre, pretože tam nebol dostatočný priestor pre zväčšenie polomeru kruhového objazdu. V tomto prípade došlo len k zlepšeniu plynulosti cestnej premávky z vedľajších ciest, premávka na hlavnej ceste sa však veľmi spomalila.