STAŠKOV. „Chcel by som poukázať na katastrofálny stav železničného priecestia, ktoré vedie zo Staškova do Olešnej. V sedemdesiatych rokoch bol tento prejazd po dažďoch pravidelne zanášaný bahnom a kameňmi z protiľahlého brehu. V osemdesiatych rokoch tam konečne urobili betónovooceľový odvodňovací kanál, no odvtedy sa už s týmto prejazdom nerobilo nič," hovorí Štefan Zahatlan, ktorý prejazdom každodenne prechádza. Poukazuje tiež na skutočnosť, že sa v Olešnej rozmáha priemysel, poľnohospodárstvo a kamiónová doprava. „Keď sa pritrafí výluka na ceste medzi Turzovkou a Klokočovom, dopravu presmerujú práve cez tento prejazd. Taktiež tadiaľto chodí aj diaľkový autobus, dokonca si na tomto priecestí pamätám aj na nehodu, pri ktorej sa zrazili vlak s autobusom," pokračuje Zahatlan. Dodáva, že spomínaný prejazd musia využiť aj návštevníci tradičného Kronerovho pohára, ktorí prichádzajú z celého Slovenska. Tento rok bude už jeho 40. ročník.
S problémom priecestia sme sa obrátili na Železnice Slovenskej republiky, ktoré spravujú železničné trate, teda aj spomínané priecestie v Staškove. Zástupkyňa riaditeľa ŽSR z odboru komunikácie Dana Hurtová na margo problému povedala:„Na trati Čadca - Makov, na ktorej sa nachádza aj spomínané priecestie, je v súčasnosti 75 priecestí. Ich rekonštrukcie a opravy vykonávame postupne, podľa posúdenia technického stavu. V posledných rokoch sme na trati Čadca - Makov vykonali rekonštrukcie, respektíve väčšie opravy priecestí, predovšetkým na štátnej ceste II. triedy. Konštrukcia výdrevy spomínaného priecestia v Staškove nesie známky štandartného opotrebenia, ktoré neohrozuje bezpečnosť cestnej ani železničnej dopravy." Vodiči sú podľa nej pri prechádzaní cez železničné priecestia povinní dodržiavať ustanovenia zákona o cestnej premávke. „Opravu dotknutého priecestia plánujeme vykonať v jeseni tohto roku výmenou výdrevy a asfaltovou úpravou cestných nábehov. Okrem spomínaného priecestia máme v pláne tohto roku vykonať opravy aj ďalších priecestí na tejto trati, “dodala Hurtová.