Cestári križovatku dokončili, chýba ešte zapojiť elektrinu na merač teploty

Cestári ukončili práce na radoľskej križovatke. Náklady predstavujú 142-tisíc eur.

Križovatka by mala zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky. Niektorí si myslia, že pomôže až diaľnica.Križovatka by mala zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky. Niektorí si myslia, že pomôže až diaľnica. (Zdroj: MŠ)

RADOĽA. Na križovatke v Radoli pribudol nový živičný kryt, vodorovné a zvislé dopravné značenia, ostrovčeky, ukazovateľ rýchlosti vozidiel a dopravné zariadenia na zvýšenie bezpečnosti.

„S dobudovaním križovatky sme podľa projektovej dokumentácie začali v apríli, náklady predstavujú 142-tisíc eur,“ informovala nás hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Podľa nej tieto úpravy zvýšia bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. „Momentálne riešime s elektrárňami zapojenie elektriny na merač teploty,“ dodala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Problém s preťaženosťou odstráni diaľnica a privádzač

Kruhový objazd bol už od samého začiatku terčom nespokojnosti. Kolóny áut sa na hlavnom ťahu začali tvoriť hneď po tom, ako ho v júli 2008 otvorili. Kruhovú križovatku si však pochvaľovali miestni motoristi, pre ktorých bolo najmä v čase dopravnej špičky takmer nemožné dostať sa na hlavnú cestu. Obyvatelia Kysuckého Nového Mesta nesúhlasili s konštatovaním, že kruhový objazd nemal opodstatnenie. Svoj účel dokázal podľa nich aj tým, že sa v tomto úseku zásadne zvýšila bezpečnosť cestnej premávky. Jediným riešením, ktoré podľa nich skutočne odstráni problém križovatky a preťaženia súčasnej cesty I/11, je postavenie diaľnice D 3 a diaľničného privádzača do Kysuckého Nového Mesta.

Kruhové objazdy musia spĺňať určité parametre

Kruhové objazdy sú podľa odborníkov z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky najlepším riešením úrovňových križovatiek.

SkryťVypnúť reklamu

Musia však spĺňať určité technické parametre, najmä mať dostatočný polomer. Kruhový objazd v Radoli bol núdzovým riešením, nemal požadované parametre, pretože tam nebol dostatočný priestor pre zväčšenie polomeru kruhového objazdu. V tomto prípade došlo len k zlepšeniu plynulosti cestnej premávky z vedľajších ciest, premávka na hlavnej ceste sa však veľmi spomalila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 25 590
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 539
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 541
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 411
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 187
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 288
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 903
  8. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 3 667
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu