Piatok, 24. marec, 2023 | Meniny má Gabriel

V Kysuckom Novom Meste už nebude stáť žiaden rýchlik

V týchto dňoch zverejnili Železnice SR konečnú verziu cestovného poriadku, ktorý začne platiť 11. decembra. Niektorí cestujúci zaregistrovali zmeny, ktoré sa im vôbec nepáčia.

Cestujúcim viaceré zmeny v grafikone nekvitujú, naopak, nepáčia sa im.Cestujúcim viaceré zmeny v grafikone nekvitujú, naopak, nepáčia sa im. (Zdroj: MARCEL BALTIAR)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Konečná verzia cestovného poriadku železníc, ktorý začne platiť 11. decembra, je známa. Mnohí cestujúci poukazujú na zmeny na trati Žilina – Čadca, ktoré im vraj budú komplikovať život.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úpravy spojov im nevyhovujú

„Po roku spokojnosti Kysučanov, ktorí dochádzajú za prácou vlakom do Žiliny, keď sú konečne vlakové spoje zo Žiliny do Čadce prispôsobené koncu rannej pracovnej zmeny (súčasné odchody zo Žiliny 14:32 h a 15:32 h), sa tieto od nového cestovného poriadku posunú o 13 minút skôr. Je prakticky nemožné v Žiline tieto vlaky stihnúť po skončení zmeny. Paradoxom je, že osobný vlak s novým odchodom 14:19 h po príchode do Kysuckého Nového Mesta, stojí v stanici 8 minút,“ konštatuje jeden z pravidelných cestujúcich. Ďalším negatívom cestovného poriadku podľa neho je, že z Kysuckého Nového Mesta sa už nezvezú žiadnym rýchlikom. Nebudú tam totiž vôbec stáť. Sťažnosti podľa neho skončili bez konkrétneho výsledku. „Odpoveď železníc znela, že sa snažia vlaky staktovať. Aký zmysel má však staktovanie vlakov, ktoré neslúži verejnosti? V čase zdražovania cestovného idú železnice aj v tomto smere priamo proti zákazníkom. Pre porovnanie, odchody všetkých prímestských autobusov zo Žiliny na všetky smery sú o 14:30 h a 15:30 hodine. Prečo túto - rok zabehnutú vec - nejde zachovať aj na železnici?“ pýta sa.

SkryťVypnúť reklamu

„Taktový režim je jedným z dôležitých aspektov na stabilizáciu cestovného poriadku. Vlaky z jednotlivých staníc jazdia vždy v rovnakú minútu príslušnej hodiny, čím sa cestovný poriadok charakteristický svojou pravidelnosťou stáva pre cestujúceho zrozumiteľnejším a zároveň vytvára rovnomernú ponuku na cestovanie. V grafikone pre roky 2011/2012 majú vlaky zo Žiliny do Čadce v popoludňajšom úseku dňa hlavný takt v režime odchodu každou hodinou a 50-tou minútou zo Žiliny, kde sú následne sprípojované na vlaky smer Makov a Skalité,“ informuje hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Jana Grešnerová.

Rýchliky už nebudú môcť využívať

Vlaky medzi týmto intervalom podľa jej slov slúžia ako doplnkové pre odvoz tej zákazníckej frekvencie, ktorej taktová ponuka z titulu časového rozloženia nevyhovuje. „Ich trasy sú „vkladané“ rovnomerne do 30 minútového intervalu, aby nenastal efekt zhlukovitosti a neodchádzali zo Žiliny na ten istý smer dva osobné vlaky v rozpätí 15 minút. Pobyt osobného vlaku 7842 v Kysuckom Novom Meste je zapríčinený kolíznou jazdou a vynúteným predchodením vlaku Ex 144 do Prahy. Dôvodom na zachovanie odchodu tohto vlaku o 14:19 h zo Žiliny je okrem intervalového systému dopravy aj pokrytie požiadaviek študujúcej mládeže, ktorá z dôvodov vyučovania nestíha predchádzajúci osobný vlak s odchodom zo Žiliny o 13:42 h,“ argumentuje.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka nezastavovaniu vlakov diaľkovej dopravy kategórie Ex v Kysuckom Novom Meste, tieto sú podľa jej slov prednostne určené k preprave diaľkových zákazníkov.

„Zabezpečujú doposiaľ aj prepravu cestujúcich na kratšie vzdialenosti, pri súčasnom vedení regionálnych vlakových spojov. Častým zastavovaním v nácestných staniciach sa pri vlakoch vyššej kvality predlžuje cestovná doba a tým sa stráca konkurencieschopnosť voči iným druhom dopravy. Z uvedeného dôvodu rozhodla ZSSK v zmysle novej obchodnej politiky a v zmysle Koncepcie prípravy grafikonu aj o zmenách, ktorých cieľom je zvýšenie kvality poskytovaných služieb vo vlakoch vyššej kvality pre cestujúcich v diaľkovej doprave,“ vraví.

Dodáva, že zákazníkom cestujúcim na trati Žilina – Kysucké Nové Mesto ponúkajú vlaky regionálneho významu. Zastavovanie vlakov Ex v stanici Kysucké Nové Mesto v novom cestovnom poriadku 2011/2012 neplánujú.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  3. Ako sa vás dotknú nasledujúce mesiace? Predpovedajú traja odborníci
  4. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  5. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  2. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  3. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  4. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  5. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  6. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  7. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  8. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  1. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 117
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 045
  3. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 5 442
  4. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 4 655
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 757
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 787
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 447
  8. Tipuj dedinský futbal online a vyhraj zájazd na Ligu majstrov 1 152

Blogy SME

  1. Martin Sústrik: Michail Saakašvili: Wunderkind boja proti korupcii (I.)
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (24. - 30.3.1923)
  3. Irena Šimuneková: Náučný chodník Vojšín 2.
  4. Irena Šimuneková: Náučný chodník Vojšín
  5. Julius Kravjar: Slovensko a akademická sloboda: ako sme na tom v porovnaní so svetom?
  6. Ľubomír Maretta: Práca
  7. Miriam Studeničová: Pravda o strážnych anjeloch a o ich pomoci v dňoch očisty
  8. Ján Valchár: 13 mesiacov štvordňovej vojenskej operácie.
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 292
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 501
  3. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 407
  4. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 426
  5. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 860
  6. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 2 828
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 360
  8. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 311
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Ilustračné foto.

Za volant si sadli s viac ako jedným promile.


9 h
Mirka Petríková a Ivana Hrušková majú za sebou viac než dvadsať rokov práce s mládežou.

Okrúhle narodeniny oslavujú novými projektami.


12 h
Bude Marek Poláček útočným tromfom Turzovky?

Tatran je po jesennej časti piatej ligy na ôsmom mieste.


14 h
Filmový sprievodca, spisovateľ a cestovateľ Tomáš Galierik.

Na Slovensku sa nakrúcali aj kasové trháky.


22. mar

Blogy SME

  1. Martin Sústrik: Michail Saakašvili: Wunderkind boja proti korupcii (I.)
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (24. - 30.3.1923)
  3. Irena Šimuneková: Náučný chodník Vojšín 2.
  4. Irena Šimuneková: Náučný chodník Vojšín
  5. Julius Kravjar: Slovensko a akademická sloboda: ako sme na tom v porovnaní so svetom?
  6. Ľubomír Maretta: Práca
  7. Miriam Studeničová: Pravda o strážnych anjeloch a o ich pomoci v dňoch očisty
  8. Ján Valchár: 13 mesiacov štvordňovej vojenskej operácie.
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 292
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 501
  3. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 407
  4. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 426
  5. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 860
  6. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 2 828
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 360
  8. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 311
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu