ČADCA. Najčastejšou príčinou požiarov v kysuckom regióne bola nedbalosť a neopatrnosť. V 16 prípadoch išlo dokonca o úmyselné podpaľačstvo. Pri 280 požiaroch vznikla škoda 356 870 eur, zahynul pri nich jeden človek a zranilo sa deväť ľudí. „K 11. novembru sme absolvovali 324 zásahov, z toho bolo 19 ekologických. Mali sme aj 37 planých poplachov,“ informoval hovorca Hasičského a záchranného zboru v Čadci František Prívara.
Profesionálnym hasičom veľmi pomáha kvalitná technika. K dispozícii majú Tatru 815 a Tatru 148. Tieto cisterny využívajú najmä pri lesných požiaroch. Pri tých najväčších je to IVECO TRAKKER - táto ťažká cisterna má v nádrží až 9-tisíc litrov vody. Vozidlom prvého výjazdu je Mercedes Benz Vario, nechýba špeciálne vozidlo Scottrack, ktoré je určené pre obtiažny terén či štvorkolka Polaris.
Tunelový špeciál slúži na rýchly zásah v akýchkoľvek podzemných priestoroch. Má zvýšený podvozok a pohon oboch náprav s uzávierkami diferenciálov a stabilizátormi. Má šesťvalcový dieselový motor, jeho maximálna rýchlosť je 140 km za hodinu. Vo výbave má hydraulický lanový navijak, jeho ťažná sila je 5 ton. Vozidlo hasí pomocou automatického miešacieho systému peny a tlakového primiešavacieho systému, môže pracovať s penou alebo zmáčadlom. Nádrž v nadstavbe má objem 2 500 litrov. Vozidlo je schopné prejsť horiacou cestou alebo zasahovať na rozhorúčenom povrchu, k dispozícii je postrek pneumatík, čím sa zabráni ich poškodeniu. Tepelnej deštrukcii čela vozidla predchádza rozprašovač zabudovaný v elektrickej lafete. Špeciál má kombinované odstredivé radiálne čerpadlo, môže čerpať z nádrže aj z voľného zdroja. Nedávno doplnila hasičský park ďalšia špeciálna výšková technika – automobilový výškový otočný rebrík s kombinovaným pohybom na podvozku, pomocou ktorého sa dostanú až do výšky 39 metrov.