So spojnicou na Kysuce nie sú spokojní oravskí dopravcovia, navyše, nie je zaplatená

Cestu II/520 ktorá spája kysucký a oravský región dali do predčasného užívania v roku 2008. Vysvitlo, že tri firmy doposiaľ nemajú vyplatené faktúry za práce, ktoré na nej vykonali. Prevádzkovanie cesty sa zasa nepozdáva oravským autodopravcom.

Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch.Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch. (Zdroj: (MM))

NOVÁ BYSTRICA. Vyše dvadsať rokov trvalo, kým sa medzi Kysucami a Oravou obnovilo cestné spojenie. Komunikácia, ktorá stála okolo 75 miliónov eur, začala predčasne fungovať koncom roka 2008. Nespokojní s jej prevádzkovaním sú oravskí autodopravcovia, ktorí ju nemôžu využívať. Starostovia dotknutých obcí sú však zásadne proti, aby tadiaľ premávala nákladná doprava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že cesta medzi Kysucami a Oravou slúži motoristom od konca roku 2008, doposiaľ vraj nie je zaplatená. Slovenská správa ciest musí údajne dodatočne zaplatiť trom firmám 15,6 milióna eur. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Iveta Fedorová informovala, že združeniu, ktoré tvoria tri firmy, uhradili len financie za práce, ktoré vykonali do odovzdania stavby a neboli uhradené do tohto termínu.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo dopravy vraj práce navyše neobjednalo

„SSC ani ministerstvo dopravy neobjednávalo žiadne práce navyše, všetky boli vykonané v roku 2009 počas fungovania bývalej vlády. Zostala nám sekera takmer 16 miliónov eur, ktorú musíme zaplatiť. Navyše, Slovensku hrozilo, že bude musieť zaplatiť až 21 miliónov eur, ale zodpovedným prístupom SSC sa podarilo dohodnúť odpustenie ušlého zisku a úrokov a cena sa stlačila na 15,6 milióna eur,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

Čo sa týka cesty II/520, problém nie je len s nezaplatenými faktúrami. Nespokojné je aj Združenie oravských dopravcov. Žiadajú zmenu dopravného značenia. Argumentujú, že pri jazde zo Žiliny a z Kysúc musia obchádzať približne 100 kilometrov cez Martin a Dolný Kubín, čo im zvyšuje náklady na pohonné hmoty. „Stávame sa tak drahí pre firmy, ktorým zabezpečujeme dopravu, zároveň strácame konkurencieschopnosť. V dobe krízy sme radi, že máme pre našich 200 ľudí nejakú robotu,“ píšu v žiadosti adresovanej kompetentným orgánom.

SkryťVypnúť reklamu

Kysuckí starostovia sú proti

V minulých dňoch sa v Starej Bystrici uskutočnilo pracovné stretnutie. Išlo o spomínanú požiadavku oravských autodopravcov umožniť dojazd ich nákladných vozidiel cez novovybudovanú cestu medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Na stretnutí sa zúčastnili predstavitelia dotknutých obcí z Kysúc i Oravy. Nechýbali ani zástupcovia ŽSK, dopravných inšpektorátov a obvodných úradov dopravy z Čadce a Dolného Kubína. Zo stretnutia vyplynulo, že obce zásadne nesúhlasia s tým, aby sa povolil prejazd kamiónov, niektoré nesúhlasili ani s povolením prejazdu miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, pretože sa boja zneužívania tohto povolenia ďalšími prepravcami, najmä z Poľska.

Zástupca Obvodného úradu dopravy z Čadce konštatoval, že podľa záväzného stanoviska projektanta cesty nie je možné povoliť prejazd nákladných vozidiel nad 12 metrov dĺžky, pretože cesta nespĺňa požiadavky normy, a nákladné vozidlá by sa dostávali do protismeru. Prítomní sa dohodli, že Obvodný úrad dopravy v Čadci si vyžiada stanoviská projektantov či a za akých podmienok by sa dalo umožniť prejazd miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, následne budú svoje požiadavky formulovať obce a Žilinský samosprávny kraj. Zástupcovia samospráv a miestnej štátnej správy povedali, že za určitých, veľmi presných podmienok, by bolo možné povoliť prejazd miestnym prepravcom, bude však nutné dobudovať chodníky, spevniť krajnice, vybudovať oporné múry, zvýšiť nosnosť mostov a podobne. Riešením by bolo pokračovať v budovaní obchvatov Zborova nad Bystricou, Novej Bystrice a ďalších dotknutých obcí.

SkryťVypnúť reklamu

„V súčasnej dobe prebiehajú rokovania týkajúce sa prejazdu nákladnej kamiónovej dopravy po cestách II/520 a III/520002 v úseku Vychylovka - Oravská Lesná. Dopravný inšpektorát v Čadci z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky pri súčasných podmienkach nesúhlasí s prejazdom nákladnej kamiónovej dopravy po predmetných cestách,“ povedal riaditeľ ODI v Čadci Pavol Čenták.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  2. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  3. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 285
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 608
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 9 384
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 091
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 360
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 173
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 137
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 663
  1. Ivan Lazor: Ako som si na dovolenku v Grécku pribalil stoikov (a prežil to v pokoji)
  2. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  3. Jaroslav Liptak: Win/Win vs. Win/Lose: Ako sme boli naučení súperiť namiesto spolupracovať
  4. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  5. Zuzana Kučminová: Nie sme generácia zlyhania
  6. Ľuboš Vodička: Prievaly, kostol za hradbami
  7. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  8. Jan Pražák: Jak jsem doplatil na svůj stud
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 424
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 130
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 18 738
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 7 819
  5. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 644
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 244
  7. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 095
  8. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 753
  1. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  2. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  3. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  4. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  6. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  7. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  8. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Kysucká hodinovka sa uskutoční na tartanovej dráhe.

Bežci sa stretnú na tartanovej dráhe v Čadci.


V diskusii rozoberieme, v ktorých krajinách západného Balkánu a Východného susedstva realizujú slovenské organizácie svoje projekty.


Ľudia z Kysúc vyjdú opäť do ulíc.

Témou bude aj konsolidácia.


3

Veľké dodávky v priemere stoja necelých 12-tisíc eur a majú 11 rokov.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu