So spojnicou na Kysuce nie sú spokojní oravskí dopravcovia, navyše, nie je zaplatená

Cestu II/520 ktorá spája kysucký a oravský región dali do predčasného užívania v roku 2008. Vysvitlo, že tri firmy doposiaľ nemajú vyplatené faktúry za práce, ktoré na nej vykonali. Prevádzkovanie cesty sa zasa nepozdáva oravským autodopravcom.

Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch.Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch. (Zdroj: (MM))

NOVÁ BYSTRICA. Vyše dvadsať rokov trvalo, kým sa medzi Kysucami a Oravou obnovilo cestné spojenie. Komunikácia, ktorá stála okolo 75 miliónov eur, začala predčasne fungovať koncom roka 2008. Nespokojní s jej prevádzkovaním sú oravskí autodopravcovia, ktorí ju nemôžu využívať. Starostovia dotknutých obcí sú však zásadne proti, aby tadiaľ premávala nákladná doprava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že cesta medzi Kysucami a Oravou slúži motoristom od konca roku 2008, doposiaľ vraj nie je zaplatená. Slovenská správa ciest musí údajne dodatočne zaplatiť trom firmám 15,6 milióna eur. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Iveta Fedorová informovala, že združeniu, ktoré tvoria tri firmy, uhradili len financie za práce, ktoré vykonali do odovzdania stavby a neboli uhradené do tohto termínu.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo dopravy vraj práce navyše neobjednalo

„SSC ani ministerstvo dopravy neobjednávalo žiadne práce navyše, všetky boli vykonané v roku 2009 počas fungovania bývalej vlády. Zostala nám sekera takmer 16 miliónov eur, ktorú musíme zaplatiť. Navyše, Slovensku hrozilo, že bude musieť zaplatiť až 21 miliónov eur, ale zodpovedným prístupom SSC sa podarilo dohodnúť odpustenie ušlého zisku a úrokov a cena sa stlačila na 15,6 milióna eur,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

Čo sa týka cesty II/520, problém nie je len s nezaplatenými faktúrami. Nespokojné je aj Združenie oravských dopravcov. Žiadajú zmenu dopravného značenia. Argumentujú, že pri jazde zo Žiliny a z Kysúc musia obchádzať približne 100 kilometrov cez Martin a Dolný Kubín, čo im zvyšuje náklady na pohonné hmoty. „Stávame sa tak drahí pre firmy, ktorým zabezpečujeme dopravu, zároveň strácame konkurencieschopnosť. V dobe krízy sme radi, že máme pre našich 200 ľudí nejakú robotu,“ píšu v žiadosti adresovanej kompetentným orgánom.

SkryťVypnúť reklamu

Kysuckí starostovia sú proti

V minulých dňoch sa v Starej Bystrici uskutočnilo pracovné stretnutie. Išlo o spomínanú požiadavku oravských autodopravcov umožniť dojazd ich nákladných vozidiel cez novovybudovanú cestu medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Na stretnutí sa zúčastnili predstavitelia dotknutých obcí z Kysúc i Oravy. Nechýbali ani zástupcovia ŽSK, dopravných inšpektorátov a obvodných úradov dopravy z Čadce a Dolného Kubína. Zo stretnutia vyplynulo, že obce zásadne nesúhlasia s tým, aby sa povolil prejazd kamiónov, niektoré nesúhlasili ani s povolením prejazdu miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, pretože sa boja zneužívania tohto povolenia ďalšími prepravcami, najmä z Poľska.

Zástupca Obvodného úradu dopravy z Čadce konštatoval, že podľa záväzného stanoviska projektanta cesty nie je možné povoliť prejazd nákladných vozidiel nad 12 metrov dĺžky, pretože cesta nespĺňa požiadavky normy, a nákladné vozidlá by sa dostávali do protismeru. Prítomní sa dohodli, že Obvodný úrad dopravy v Čadci si vyžiada stanoviská projektantov či a za akých podmienok by sa dalo umožniť prejazd miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, následne budú svoje požiadavky formulovať obce a Žilinský samosprávny kraj. Zástupcovia samospráv a miestnej štátnej správy povedali, že za určitých, veľmi presných podmienok, by bolo možné povoliť prejazd miestnym prepravcom, bude však nutné dobudovať chodníky, spevniť krajnice, vybudovať oporné múry, zvýšiť nosnosť mostov a podobne. Riešením by bolo pokračovať v budovaní obchvatov Zborova nad Bystricou, Novej Bystrice a ďalších dotknutých obcí.

SkryťVypnúť reklamu

„V súčasnej dobe prebiehajú rokovania týkajúce sa prejazdu nákladnej kamiónovej dopravy po cestách II/520 a III/520002 v úseku Vychylovka - Oravská Lesná. Dopravný inšpektorát v Čadci z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky pri súčasných podmienkach nesúhlasí s prejazdom nákladnej kamiónovej dopravy po predmetných cestách,“ povedal riaditeľ ODI v Čadci Pavol Čenták.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 684
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 150
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 930
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 5 150
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 992
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 042
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 002
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 123
  1. Miroslav Hagara: Hybridná vojna Ruska v praxi
  2. Irena Šimuneková: Pohorie Tríbeč vo farbách jesene - Uhliská
  3. Alexandra Drobná: Rozhovory s "Bohom", kedy ich vedieš ? Aneb si k sebe úprimný? Poodstúp si kúsok.
  4. Gustáv Murín: Čítanie na nedeľu: Ponaučenia zo Španielska
  5. Jozef Javurek: Pád
  6. Martin Eštočák: Prešov – cesta na Kútoch je už 1 rok neskolaudovaná. Postavená aj na cudzích pozemkoch.
  7. Rado Surovka: Hurá, zvíťazili sme !
  8. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 639
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 787
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 221
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 134
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 729
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 592
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 4 977
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 4 174
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Bobry sa pustili aj do poriadnych stromov.

Domáci ich volajú inžinieri Kysúc.


Okolnosti vyšetruje polícia.


SITA a 1 ďalší
CVČ v Čadci oslávilo 60 rokov.

Vychovalo viac ako pol milióna detí a mladých ľudí.


V Krásne nad Kysucou prežili čarovný večer.

Podujatie ukončila dychberúca ohňová šou.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu