Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold

So spojnicou na Kysuce nie sú spokojní oravskí dopravcovia, navyše, nie je zaplatená

Cestu II/520 ktorá spája kysucký a oravský región dali do predčasného užívania v roku 2008. Vysvitlo, že tri firmy doposiaľ nemajú vyplatené faktúry za práce, ktoré na nej vykonali. Prevádzkovanie cesty sa zasa nepozdáva oravským autodopravcom.

Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch.Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch.(Zdroj: (MM))

NOVÁ BYSTRICA. Vyše dvadsať rokov trvalo, kým sa medzi Kysucami a Oravou obnovilo cestné spojenie. Komunikácia, ktorá stála okolo 75 miliónov eur, začala predčasne fungovať koncom roka 2008. Nespokojní s jej prevádzkovaním sú oravskí autodopravcovia, ktorí ju nemôžu využívať. Starostovia dotknutých obcí sú však zásadne proti, aby tadiaľ premávala nákladná doprava.

Napriek tomu, že cesta medzi Kysucami a Oravou slúži motoristom od konca roku 2008, doposiaľ vraj nie je zaplatená. Slovenská správa ciest musí údajne dodatočne zaplatiť trom firmám 15,6 milióna eur. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Iveta Fedorová informovala, že združeniu, ktoré tvoria tri firmy, uhradili len financie za práce, ktoré vykonali do odovzdania stavby a neboli uhradené do tohto termínu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ministerstvo dopravy vraj práce navyše neobjednalo

„SSC ani ministerstvo dopravy neobjednávalo žiadne práce navyše, všetky boli vykonané v roku 2009 počas fungovania bývalej vlády. Zostala nám sekera takmer 16 miliónov eur, ktorú musíme zaplatiť. Navyše, Slovensku hrozilo, že bude musieť zaplatiť až 21 miliónov eur, ale zodpovedným prístupom SSC sa podarilo dohodnúť odpustenie ušlého zisku a úrokov a cena sa stlačila na 15,6 milióna eur,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

Čo sa týka cesty II/520, problém nie je len s nezaplatenými faktúrami. Nespokojné je aj Združenie oravských dopravcov. Žiadajú zmenu dopravného značenia. Argumentujú, že pri jazde zo Žiliny a z Kysúc musia obchádzať približne 100 kilometrov cez Martin a Dolný Kubín, čo im zvyšuje náklady na pohonné hmoty. „Stávame sa tak drahí pre firmy, ktorým zabezpečujeme dopravu, zároveň strácame konkurencieschopnosť. V dobe krízy sme radi, že máme pre našich 200 ľudí nejakú robotu,“ píšu v žiadosti adresovanej kompetentným orgánom.

Kysuckí starostovia sú proti

V minulých dňoch sa v Starej Bystrici uskutočnilo pracovné stretnutie. Išlo o spomínanú požiadavku oravských autodopravcov umožniť dojazd ich nákladných vozidiel cez novovybudovanú cestu medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Na stretnutí sa zúčastnili predstavitelia dotknutých obcí z Kysúc i Oravy. Nechýbali ani zástupcovia ŽSK, dopravných inšpektorátov a obvodných úradov dopravy z Čadce a Dolného Kubína. Zo stretnutia vyplynulo, že obce zásadne nesúhlasia s tým, aby sa povolil prejazd kamiónov, niektoré nesúhlasili ani s povolením prejazdu miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, pretože sa boja zneužívania tohto povolenia ďalšími prepravcami, najmä z Poľska.

Zástupca Obvodného úradu dopravy z Čadce konštatoval, že podľa záväzného stanoviska projektanta cesty nie je možné povoliť prejazd nákladných vozidiel nad 12 metrov dĺžky, pretože cesta nespĺňa požiadavky normy, a nákladné vozidlá by sa dostávali do protismeru. Prítomní sa dohodli, že Obvodný úrad dopravy v Čadci si vyžiada stanoviská projektantov či a za akých podmienok by sa dalo umožniť prejazd miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, následne budú svoje požiadavky formulovať obce a Žilinský samosprávny kraj. Zástupcovia samospráv a miestnej štátnej správy povedali, že za určitých, veľmi presných podmienok, by bolo možné povoliť prejazd miestnym prepravcom, bude však nutné dobudovať chodníky, spevniť krajnice, vybudovať oporné múry, zvýšiť nosnosť mostov a podobne. Riešením by bolo pokračovať v budovaní obchvatov Zborova nad Bystricou, Novej Bystrice a ďalších dotknutých obcí.

„V súčasnej dobe prebiehajú rokovania týkajúce sa prejazdu nákladnej kamiónovej dopravy po cestách II/520 a III/520002 v úseku Vychylovka - Oravská Lesná. Dopravný inšpektorát v Čadci z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky pri súčasných podmienkach nesúhlasí s prejazdom nákladnej kamiónovej dopravy po predmetných cestách,“ povedal riaditeľ ODI v Čadci Pavol Čenták.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  2. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  3. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  4. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  5. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  7. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  8. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  9. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  10. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  2. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  3. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  4. Laserovou terapiou proti chorobám z povolania
  5. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  6. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  7. Zo staršieho domu moderné sídlo pre mladú rodinku
  8. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  9. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  10. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  1. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 11 394
  2. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 7 660
  3. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 7 292
  4. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 7 220
  5. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 6 893
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 117
  7. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 870
  8. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 5 646
  9. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 5 151
  10. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 840

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť

Hybnou silou udalostí Novembra 1989 boli aj na Slovensku umelci a študenti.

Občas sa frajerky sťažujú. Koleno a Gábor mávajú šesť tréningov týždenne

Dvojica z Krásna nad Kysucou hrá súťažne tretiu futbalovú ligu aj futsalovú extraligu.

Dvojica z Krásna nad Kysucou Kamil Koleno (vpravo) a Kristián Gábor odmala naháňala loptu pred bytovkou. Dnes hrajú tretiu ligu vo futbale za domáci Tatran a futsalovú extraligu za MŠK Žilina.
Nežná revolúcia

30. rokov od Nežnej revolúcie: Aké požiadavky zneli na Kysuciach?

Výročie tridsiatich rokov je príležitosťou na retrospektívu. Čo odznelo na tribúne na Námestí Petra Jilemnického okrem požiadavky slobodných volieb?

Nežná revolúcia

30. rokov od Nežnej revolúcie: Šrtngalo sa aj v Čadci

Najeuforickejším zhromaždením Novembra 1989 bol v Čadci generálny štrajk 27. novembra. Ľudia mali pocit, že opäť začínajú byť zdrojom moci.

Generálny štrajk pred kultúrnym domom, november 1989

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Cesta pri Nitre je po nehode opäť prejazdná, polícia začala stíhanie

Nehodu neprežilo dvanásť ľudí z Kolíňan a Jelenca.

Päť tínedžerov, ktorí zomreli pri nehode, študovalo v Nitre. Zahynuli aj rodičia žiačky

Cestu, na ktorej sa stala tragédia, je už otvorená. Na úseku dočasne znížili rýchlosť.

V autobuse zomreli aj stredoškoláci. Medzi zranenými je aj šesťročný chlapec

V nitrianskej nemocnici hospitalizovali po nehode päť ľudí. Majú zranenia sleziny, oka aj tvárového skeletu.

Vybrali SME

Už ste čítali?