Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

So spojnicou na Kysuce nie sú spokojní oravskí dopravcovia, navyše, nie je zaplatená

Cestu II/520 ktorá spája kysucký a oravský región dali do predčasného užívania v roku 2008. Vysvitlo, že tri firmy doposiaľ nemajú vyplatené faktúry za práce, ktoré na nej vykonali. Prevádzkovanie cesty sa zasa nepozdáva oravským autodopravcom.

Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch.Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch. (Zdroj: (MM))

NOVÁ BYSTRICA. Vyše dvadsať rokov trvalo, kým sa medzi Kysucami a Oravou obnovilo cestné spojenie. Komunikácia, ktorá stála okolo 75 miliónov eur, začala predčasne fungovať koncom roka 2008. Nespokojní s jej prevádzkovaním sú oravskí autodopravcovia, ktorí ju nemôžu využívať. Starostovia dotknutých obcí sú však zásadne proti, aby tadiaľ premávala nákladná doprava.

Napriek tomu, že cesta medzi Kysucami a Oravou slúži motoristom od konca roku 2008, doposiaľ vraj nie je zaplatená. Slovenská správa ciest musí údajne dodatočne zaplatiť trom firmám 15,6 milióna eur. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Iveta Fedorová informovala, že združeniu, ktoré tvoria tri firmy, uhradili len financie za práce, ktoré vykonali do odovzdania stavby a neboli uhradené do tohto termínu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvo dopravy vraj práce navyše neobjednalo

„SSC ani ministerstvo dopravy neobjednávalo žiadne práce navyše, všetky boli vykonané v roku 2009 počas fungovania bývalej vlády. Zostala nám sekera takmer 16 miliónov eur, ktorú musíme zaplatiť. Navyše, Slovensku hrozilo, že bude musieť zaplatiť až 21 miliónov eur, ale zodpovedným prístupom SSC sa podarilo dohodnúť odpustenie ušlého zisku a úrokov a cena sa stlačila na 15,6 milióna eur,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

Čo sa týka cesty II/520, problém nie je len s nezaplatenými faktúrami. Nespokojné je aj Združenie oravských dopravcov. Žiadajú zmenu dopravného značenia. Argumentujú, že pri jazde zo Žiliny a z Kysúc musia obchádzať približne 100 kilometrov cez Martin a Dolný Kubín, čo im zvyšuje náklady na pohonné hmoty. „Stávame sa tak drahí pre firmy, ktorým zabezpečujeme dopravu, zároveň strácame konkurencieschopnosť. V dobe krízy sme radi, že máme pre našich 200 ľudí nejakú robotu,“ píšu v žiadosti adresovanej kompetentným orgánom.

Skryť Vypnúť reklamu

Kysuckí starostovia sú proti

V minulých dňoch sa v Starej Bystrici uskutočnilo pracovné stretnutie. Išlo o spomínanú požiadavku oravských autodopravcov umožniť dojazd ich nákladných vozidiel cez novovybudovanú cestu medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Na stretnutí sa zúčastnili predstavitelia dotknutých obcí z Kysúc i Oravy. Nechýbali ani zástupcovia ŽSK, dopravných inšpektorátov a obvodných úradov dopravy z Čadce a Dolného Kubína. Zo stretnutia vyplynulo, že obce zásadne nesúhlasia s tým, aby sa povolil prejazd kamiónov, niektoré nesúhlasili ani s povolením prejazdu miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, pretože sa boja zneužívania tohto povolenia ďalšími prepravcami, najmä z Poľska.

Zástupca Obvodného úradu dopravy z Čadce konštatoval, že podľa záväzného stanoviska projektanta cesty nie je možné povoliť prejazd nákladných vozidiel nad 12 metrov dĺžky, pretože cesta nespĺňa požiadavky normy, a nákladné vozidlá by sa dostávali do protismeru. Prítomní sa dohodli, že Obvodný úrad dopravy v Čadci si vyžiada stanoviská projektantov či a za akých podmienok by sa dalo umožniť prejazd miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, následne budú svoje požiadavky formulovať obce a Žilinský samosprávny kraj. Zástupcovia samospráv a miestnej štátnej správy povedali, že za určitých, veľmi presných podmienok, by bolo možné povoliť prejazd miestnym prepravcom, bude však nutné dobudovať chodníky, spevniť krajnice, vybudovať oporné múry, zvýšiť nosnosť mostov a podobne. Riešením by bolo pokračovať v budovaní obchvatov Zborova nad Bystricou, Novej Bystrice a ďalších dotknutých obcí.

Skryť Vypnúť reklamu

„V súčasnej dobe prebiehajú rokovania týkajúce sa prejazdu nákladnej kamiónovej dopravy po cestách II/520 a III/520002 v úseku Vychylovka - Oravská Lesná. Dopravný inšpektorát v Čadci z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky pri súčasných podmienkach nesúhlasí s prejazdom nákladnej kamiónovej dopravy po predmetných cestách,“ povedal riaditeľ ODI v Čadci Pavol Čenták.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 952
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 035
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 889
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 301
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 878
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 806
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 381
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 349
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 224
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 089
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Kristián Michalec.

Ľudia by mali regenerovať. Zájsť do wellnessu, sauny, na masáž, venovať sa športom, pri ktorých pracuje celé telo.

1 h
Aj takúto podobu mali svadby v Krásne nad Kysucou. Pri novomanželoch primátor mesta Jozef Grapa.

Covid neúprosne zasiahol do života ľudí. Svedčia o tom aj štatistiky. Tie za vlaňajší rok nepotešili ani kysuckých starostov a primátorov.

2 h
Po pozitívnom výsledku musí ostať v karanténe celá domácnosť.

Pri pozitívnom výsledku testu jedného člena domácnosti musia v karanténe zostať všetci jej členovia, aj keď boli pri aktuálne prebiehajúcom testovaní negatívni.

4 h
Pavol Praženec z Čadce sa polícii vyhýba

Čadčan je obvinený z prečinu zanedbania povinnej výživy.

6 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

19 h

Polícia prenasledovala auto z Oravy až na Liptov. Komjatnou už vodič neprešiel.

23. jan

Petra inšpirovala k textu tragédia. Na Oravskej priehrade sa utopili bratranci.

24. jan

Testovanie pokračuje aj v nedeľu. V okrese Púchov je priebežná pozitivita pod pol percenta.

23 h

Už ste čítali?