So spojnicou na Kysuce nie sú spokojní oravskí dopravcovia, navyše, nie je zaplatená

Cestu II/520 ktorá spája kysucký a oravský región dali do predčasného užívania v roku 2008. Vysvitlo, že tri firmy doposiaľ nemajú vyplatené faktúry za práce, ktoré na nej vykonali. Prevádzkovanie cesty sa zasa nepozdáva oravským autodopravcom.

Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch.Spojenie z Kysúc na Oravu začalo fungovať po vyše dvadsiatich rokoch. (Zdroj: (MM))

NOVÁ BYSTRICA. Vyše dvadsať rokov trvalo, kým sa medzi Kysucami a Oravou obnovilo cestné spojenie. Komunikácia, ktorá stála okolo 75 miliónov eur, začala predčasne fungovať koncom roka 2008. Nespokojní s jej prevádzkovaním sú oravskí autodopravcovia, ktorí ju nemôžu využívať. Starostovia dotknutých obcí sú však zásadne proti, aby tadiaľ premávala nákladná doprava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že cesta medzi Kysucami a Oravou slúži motoristom od konca roku 2008, doposiaľ vraj nie je zaplatená. Slovenská správa ciest musí údajne dodatočne zaplatiť trom firmám 15,6 milióna eur. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Iveta Fedorová informovala, že združeniu, ktoré tvoria tri firmy, uhradili len financie za práce, ktoré vykonali do odovzdania stavby a neboli uhradené do tohto termínu.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo dopravy vraj práce navyše neobjednalo

„SSC ani ministerstvo dopravy neobjednávalo žiadne práce navyše, všetky boli vykonané v roku 2009 počas fungovania bývalej vlády. Zostala nám sekera takmer 16 miliónov eur, ktorú musíme zaplatiť. Navyše, Slovensku hrozilo, že bude musieť zaplatiť až 21 miliónov eur, ale zodpovedným prístupom SSC sa podarilo dohodnúť odpustenie ušlého zisku a úrokov a cena sa stlačila na 15,6 milióna eur,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

Čo sa týka cesty II/520, problém nie je len s nezaplatenými faktúrami. Nespokojné je aj Združenie oravských dopravcov. Žiadajú zmenu dopravného značenia. Argumentujú, že pri jazde zo Žiliny a z Kysúc musia obchádzať približne 100 kilometrov cez Martin a Dolný Kubín, čo im zvyšuje náklady na pohonné hmoty. „Stávame sa tak drahí pre firmy, ktorým zabezpečujeme dopravu, zároveň strácame konkurencieschopnosť. V dobe krízy sme radi, že máme pre našich 200 ľudí nejakú robotu,“ píšu v žiadosti adresovanej kompetentným orgánom.

SkryťVypnúť reklamu

Kysuckí starostovia sú proti

V minulých dňoch sa v Starej Bystrici uskutočnilo pracovné stretnutie. Išlo o spomínanú požiadavku oravských autodopravcov umožniť dojazd ich nákladných vozidiel cez novovybudovanú cestu medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Na stretnutí sa zúčastnili predstavitelia dotknutých obcí z Kysúc i Oravy. Nechýbali ani zástupcovia ŽSK, dopravných inšpektorátov a obvodných úradov dopravy z Čadce a Dolného Kubína. Zo stretnutia vyplynulo, že obce zásadne nesúhlasia s tým, aby sa povolil prejazd kamiónov, niektoré nesúhlasili ani s povolením prejazdu miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, pretože sa boja zneužívania tohto povolenia ďalšími prepravcami, najmä z Poľska.

Zástupca Obvodného úradu dopravy z Čadce konštatoval, že podľa záväzného stanoviska projektanta cesty nie je možné povoliť prejazd nákladných vozidiel nad 12 metrov dĺžky, pretože cesta nespĺňa požiadavky normy, a nákladné vozidlá by sa dostávali do protismeru. Prítomní sa dohodli, že Obvodný úrad dopravy v Čadci si vyžiada stanoviská projektantov či a za akých podmienok by sa dalo umožniť prejazd miestnym prepravcom z Kysúc a Oravy, následne budú svoje požiadavky formulovať obce a Žilinský samosprávny kraj. Zástupcovia samospráv a miestnej štátnej správy povedali, že za určitých, veľmi presných podmienok, by bolo možné povoliť prejazd miestnym prepravcom, bude však nutné dobudovať chodníky, spevniť krajnice, vybudovať oporné múry, zvýšiť nosnosť mostov a podobne. Riešením by bolo pokračovať v budovaní obchvatov Zborova nad Bystricou, Novej Bystrice a ďalších dotknutých obcí.

SkryťVypnúť reklamu

„V súčasnej dobe prebiehajú rokovania týkajúce sa prejazdu nákladnej kamiónovej dopravy po cestách II/520 a III/520002 v úseku Vychylovka - Oravská Lesná. Dopravný inšpektorát v Čadci z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky pri súčasných podmienkach nesúhlasí s prejazdom nákladnej kamiónovej dopravy po predmetných cestách,“ povedal riaditeľ ODI v Čadci Pavol Čenták.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 184
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 237
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 897
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 839
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 312
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 197
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 974
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 693
  1. Adrian Hadvig: Cigareta
  2. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  3. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  4. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  6. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  7. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  8. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 712
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 555
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 125
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 579
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 828
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 501
  7. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 373
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 270
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Adrian Hadvig: Cigareta
  2. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  3. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  4. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  6. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  7. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  8. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 712
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 555
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 125
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 579
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 828
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 501
  7. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 373
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 270
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu