KRÁSNO NAD KYSUCOU. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je už funkčný, pokračovanie v smere na Čadcu a poľskú i českú hranicu je naplánované po roku 2013. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť košicko-bohumínskej magistrály. Jej stav podľa vyjadrenia ministerstva dopravy nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia. Cestujúcim sa cesta o niekoľko minút skráti, vybudovaním nových podchodov, nástupíšť, bezbariérových prístupov a informačných zariadení sa zároveň zlepší bezpečnosť a kultúra cestovania. Železničnú trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.
Ako informovala komunikačná manažérka ministerstva dopravy Alena Vaškaninová Buchláková modernizácia zahŕňala rekonštrukciu medzistaničných úsekov (traťových koľají, traťového zabezpečovacieho zariadenia, trakčného vedenia, pokládka káblov a pod.), tiež stavebné práce v železničných staniciach Kysucké Nové Mesto a Krásno nad Kysucou a ďalšie na objektoch infraštruktúry menšieho rozsahu. Okrem toho sa rekonštruovali železničné zastávky v Brodne, Rudine, Ochodnici a Dunajove, tiež 11 mostov a 12 úrovňových priecestí. Okrem toho sa vybudoval nový most a protihlukové steny.
„Projekt modernizácie trate zo Žiliny do Krásna nad Kysucou patrí medzi tzv. veľké projekty s hodnotou nad 50 miliónov eur, ktoré schvaľuje Európska komisia. Tá ho schválila dňa 28. augusta 2009. Po ukončení ďalšej etapy modernizácie hlavného slovenského železničného koridoru z Nového Mesta nad Váhom do Čadce sa čas cestovania vlakom medzi Bratislavou a Čadcou skráti v osobnej doprave o ďalších 35 minút,“ dodala manažérka.