Modernizácia trate na poľskú a českú hranicu bude pokračovať po roku 2013

Modernizáciu železničnej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou minulú stredu slávnostne ukončili. Cestujúci na tomto dvadsaťkilometrovom úseku cestujú vďaka zvýšeniu rýchlosti na 140 km za hodinu kratšie.

Rekonštrukcia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu.Rekonštrukcia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu. (Zdroj: (MD))

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je už funkčný, pokračovanie v smere na Čadcu a poľskú i českú hranicu je naplánované po roku 2013. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť košicko-bohumínskej magistrály. Jej stav podľa vyjadrenia ministerstva dopravy nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia. Cestujúcim sa cesta o niekoľko minút skráti, vybudovaním nových podchodov, nástupíšť, bezbariérových prístupov a informačných zariadení sa zároveň zlepší bezpečnosť a kultúra cestovania. Železničnú trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako informovala komunikačná manažérka ministerstva dopravy Alena Vaškaninová Buchláková modernizácia zahŕňala rekonštrukciu medzistaničných úsekov (traťových koľají, traťového zabezpečovacieho zariadenia, trakčného vedenia, pokládka káblov a pod.), tiež stavebné práce v železničných staniciach Kysucké Nové Mesto a Krásno nad Kysucou a ďalšie na objektoch infraštruktúry menšieho rozsahu. Okrem toho sa rekonštruovali železničné zastávky v Brodne, Rudine, Ochodnici a Dunajove, tiež 11 mostov a 12 úrovňových priecestí. Okrem toho sa vybudoval nový most a protihlukové steny.

„Projekt modernizácie trate zo Žiliny do Krásna nad Kysucou patrí medzi tzv. veľké projekty s hodnotou nad 50 miliónov eur, ktoré schvaľuje Európska komisia. Tá ho schválila dňa 28. augusta 2009. Po ukončení ďalšej etapy modernizácie hlavného slovenského železničného koridoru z Nového Mesta nad Váhom do Čadce sa čas cestovania vlakom medzi Bratislavou a Čadcou skráti v osobnej doprave o ďalších 35 minút,“ dodala manažérka.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: ih

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 732
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 136
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 071
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 511
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 428
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 937
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 539
  1. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  2. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  3. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  4. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  5. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  7. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  8. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 894
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 195
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 423
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 045
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 843
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 546
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 353
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 081
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  2. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  3. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  4. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  5. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  7. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  8. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 894
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 195
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 423
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 045
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 843
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 546
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 353
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 081
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu