Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

V Turzovke sa nezbavili cyklopásov, rozhodli sa pre vybudovanie bezpečnejšej cyklotrasy

Obyvatelia Turzovky – Vyšného konca ešte v roku 2010 spísali petíciu. Dôvodom boli cyklopásy, ktoré mnohí označili za nezmysel. Zástupcovia samosprávy opakovane žiadali o ich zrušenie. Keďže doposiaľ neuspeli, rozhodli sa vybudovať bezpečnejšiu cyklotrasu

Cyklopásy v Turzovke podľa názoru mnohých vniesli do dopravy viac chaosu ako poriadku.Cyklopásy v Turzovke podľa názoru mnohých vniesli do dopravy viac chaosu ako poriadku. (Zdroj: RADOSLAV BLAŽEK)

a oddychovú zónu vedúcu po nábreží Kysuce.

ČADCA. Cyklopásy na ceste II. triedy v časti Vyšný koniec sa stali predmetom petície, ktorú ešte v roku 2010 spísali obyvatelia tejto časti Turzovky. Požadovali znížiť rýchlosť zo 70 na 50 kilometrov za hodinu. Táto stavba podľa nich vniesla na spomínaný úsek do dopravy viac chaosu ako poriadku.

V decembri 2010 sa na Obvodnom úrade cestnej dopravy v Čadci riešila spomínaná petícia k neusporiadanej situácii, ktorá vznikla vytvorením cyklopásu. Návrh však neprešiel s odôvodnením, že cesta má dostatočné parametre na to, aby tam bola vyššia rýchlosť. V tomto úseku neposilnili ani policajné hliadky, pretože tie sa sústreďujú na úseky s veľkou nehodovosťou, ku ktorým vraj Vyšný koniec nepatrí. Doposiaľ sa na tejto situácii nič nezmenilo.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt schválil aj cestný správny orgán

Cyklistický pruh na ceste II/487 v smere Makov – Čadca sa robil na základe projektovej dokumentácie, ktorú odsúhlasil dopravný inšpektorát v Čadci a schválil cestný správny orgán. V predmetnom návrhu sa píše, že cesta je široká 12,2 metra, čo vytvára priestor na vybudovanie jednostranného cyklistického chodníka a ponechanie šírkového usporiadania cesty II/487 v parametroch cesty II triedy.

V zmysle príslušnej vyhlášky nie je možné prejsť dvojitú plnú čiaru a parkovať na cyklistickom chodníku. V zmysle tej istej vyhlášky o pravidlách cestnej premávky je korčuliar považovaný za chodca. Žltá čiara označuje zákaz zastavenia a státia vozidiel na obidvoch stranách tejto čiary.

Budú musieť čakať do roku 2015?

Cyklistický pruh sa robil v rámci projektu „Skvalitnenie dopravnej infraštruktúry v historickom regióne Kysuce“, na ktorý bol poskytnutý nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ v rámci Regionálneho operačného programu. Jeho prijatím sa Žilinský samosprávny kraj zaviazal k udržateľnosti po dobu 5 rokov, to znamená do roku 2015. Akákoľvek zmena projektu, ktorú by vopred neodsúhlasil riadiaci orgán (ministerstvo pôdohospodárstva), by mohla viesť k vráteniu príspevku.

SkryťVypnúť reklamu

Vedenie mesta Turzovka zastáva názor, že po skončení 5-ročnej implementačnej doby grantu, ktorý použil ŽSK na vybudovanie „vodorovného dopravného značenia cyklopásu“, určite dôjde k jeho prehodnoteniu a náprave dopravných pomerov v prospech mesta.

„O tom, že vybudovaný cyklistický pás na časti cesty II/487 v katastri mesta nie je práve ideálnym riešením ani pre cyklistov ani pre ostatných účastníkov premávky, či obyvateľov mesta, sa dá diskutovať donekonečna. Opakovane sme žiadali kompetentných, aby prehodnotili svoj zámer a vydali súhlas na zrušenie cyklotrasy na frekventovanej ceste, avšak doteraz bez súhlasného stanoviska. Zdá sa, že najlepším argumentom bude alternatíva tomuto nechcenému stavu. Aj to bolo jedným z hlavných dôvodov, prečo sme sa začali zaoberať myšlienkou, vybudovať z vlastných zdrojov a v budúcnosti možno aj za účasti ŽSK o niečo veľkorysejšie, ale najmä bezpečnejšie dielo - cyklotrasu a oddychovú zónu, vedúcu po nábreží Kysuce,“ informoval viceprimátor Turzovky Kamil Kobolka.

SkryťVypnúť reklamu

K stavbe sa vyjadrili aj ochranári

Projekt výstavby je podľa jeho slov nastavený tak, aby mal čo najmenší dopad na životné prostredie. Aby sa pri realizácii diela ušetrilo čo najviac jestvujúcej zelene, ktorá na brehu Kysuce rastie a tvorí prirodzenú bariéru medzi samotnou riekou a cestou II/487. „O tom, že napohľad jednoduchá stavba, jednoduchou naozaj nie je, svedčí skutočnosť, že projektant musel svoj prvotný návrh pozmeniť a tak vyhovieť námietkam a požiadavkám Štátnej ochrany prírody SR – Správy chránenej krajinnej oblasti Kysuce. Ochranári poukazujú na to, že v záujmovom území sa nachádzajú ohrozené druhy riečneho alúvia (nánosy a usadeniny uložené tečúcou vodou), a tiež brehové porasty slúžiace ako útočiská pre chránené živočíchy. Oddychovú zónu doplníme lavičkami a smetnými nádobami, nebude teda dôvod ďalej znečisťovať okolie rieky,“ vysvetľuje Kobolka.

V minulých dňoch sa uskutočnili posledné rokovania s ochranármi. „Chceme začať čo najskôr na terénnych úpravách, aby sme mohli trasu v celkovej dĺžke približne 3 kilometre v čo najväčšom rozsahu sprístupniť ešte v tomto roku. Trasa by mala byť v budúcnosti súčasťou väčšieho projektu Strieborná Kysuca,“ dodal viceprimátor.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 479
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 912
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 274
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 364
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 331
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 756
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 499
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  7. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  8. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 67 471
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 473
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 055
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 454
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 501
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 222
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 989
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Marek Timek (dole v čiernom) bojoval telom i dušou.

„Bytča bola výborná, najmä v útoku,“ uznal kvalitu popri premiére v šiestej lige kouč Vadičova.


3 h
A dôvod na radosť je na svete!

Prvé kolo malo jasný vizuál.


6 h
Krásno odštartovalo ročník veľmi pohodlne.

"Toľko šancí na jednu bránu som už veľmi dlho nevidel," zhodnotil miestami naivného súpera veliteľ Krásna Vladimír Kuťka.


7 h
Zvolen už dobre vie, že ho na Kysuciach nečakajú ružové sakury.

"Prvý polčas nemastný - neslaný, ale stratili sme dva body," vravel o remíze Kysuckého Nového Mesta Zátek.


6. aug

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  7. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  8. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 67 471
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 473
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 055
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 454
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 501
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 222
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 989
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu