Utorok, 20. apríl, 2021 | Meniny má MarcelKrížovkyKrížovky

V Turzovke sa nezbavili cyklopásov, rozhodli sa pre vybudovanie bezpečnejšej cyklotrasy

Obyvatelia Turzovky – Vyšného konca ešte v roku 2010 spísali petíciu. Dôvodom boli cyklopásy, ktoré mnohí označili za nezmysel. Zástupcovia samosprávy opakovane žiadali o ich zrušenie. Keďže doposiaľ neuspeli, rozhodli sa vybudovať bezpečnejšiu cyklotrasu

Cyklopásy v Turzovke podľa názoru mnohých vniesli do dopravy viac chaosu ako poriadku.Cyklopásy v Turzovke podľa názoru mnohých vniesli do dopravy viac chaosu ako poriadku. (Zdroj: RADOSLAV BLAŽEK)

a oddychovú zónu vedúcu po nábreží Kysuce.

ČADCA. Cyklopásy na ceste II. triedy v časti Vyšný koniec sa stali predmetom petície, ktorú ešte v roku 2010 spísali obyvatelia tejto časti Turzovky. Požadovali znížiť rýchlosť zo 70 na 50 kilometrov za hodinu. Táto stavba podľa nich vniesla na spomínaný úsek do dopravy viac chaosu ako poriadku.

V decembri 2010 sa na Obvodnom úrade cestnej dopravy v Čadci riešila spomínaná petícia k neusporiadanej situácii, ktorá vznikla vytvorením cyklopásu. Návrh však neprešiel s odôvodnením, že cesta má dostatočné parametre na to, aby tam bola vyššia rýchlosť. V tomto úseku neposilnili ani policajné hliadky, pretože tie sa sústreďujú na úseky s veľkou nehodovosťou, ku ktorým vraj Vyšný koniec nepatrí. Doposiaľ sa na tejto situácii nič nezmenilo.

Skryť Vypnúť reklamu

Projekt schválil aj cestný správny orgán

Cyklistický pruh na ceste II/487 v smere Makov – Čadca sa robil na základe projektovej dokumentácie, ktorú odsúhlasil dopravný inšpektorát v Čadci a schválil cestný správny orgán. V predmetnom návrhu sa píše, že cesta je široká 12,2 metra, čo vytvára priestor na vybudovanie jednostranného cyklistického chodníka a ponechanie šírkového usporiadania cesty II/487 v parametroch cesty II triedy.

V zmysle príslušnej vyhlášky nie je možné prejsť dvojitú plnú čiaru a parkovať na cyklistickom chodníku. V zmysle tej istej vyhlášky o pravidlách cestnej premávky je korčuliar považovaný za chodca. Žltá čiara označuje zákaz zastavenia a státia vozidiel na obidvoch stranách tejto čiary.

Budú musieť čakať do roku 2015?

Cyklistický pruh sa robil v rámci projektu „Skvalitnenie dopravnej infraštruktúry v historickom regióne Kysuce“, na ktorý bol poskytnutý nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ v rámci Regionálneho operačného programu. Jeho prijatím sa Žilinský samosprávny kraj zaviazal k udržateľnosti po dobu 5 rokov, to znamená do roku 2015. Akákoľvek zmena projektu, ktorú by vopred neodsúhlasil riadiaci orgán (ministerstvo pôdohospodárstva), by mohla viesť k vráteniu príspevku.

Skryť Vypnúť reklamu

Vedenie mesta Turzovka zastáva názor, že po skončení 5-ročnej implementačnej doby grantu, ktorý použil ŽSK na vybudovanie „vodorovného dopravného značenia cyklopásu“, určite dôjde k jeho prehodnoteniu a náprave dopravných pomerov v prospech mesta.

„O tom, že vybudovaný cyklistický pás na časti cesty II/487 v katastri mesta nie je práve ideálnym riešením ani pre cyklistov ani pre ostatných účastníkov premávky, či obyvateľov mesta, sa dá diskutovať donekonečna. Opakovane sme žiadali kompetentných, aby prehodnotili svoj zámer a vydali súhlas na zrušenie cyklotrasy na frekventovanej ceste, avšak doteraz bez súhlasného stanoviska. Zdá sa, že najlepším argumentom bude alternatíva tomuto nechcenému stavu. Aj to bolo jedným z hlavných dôvodov, prečo sme sa začali zaoberať myšlienkou, vybudovať z vlastných zdrojov a v budúcnosti možno aj za účasti ŽSK o niečo veľkorysejšie, ale najmä bezpečnejšie dielo - cyklotrasu a oddychovú zónu, vedúcu po nábreží Kysuce,“ informoval viceprimátor Turzovky Kamil Kobolka.

Skryť Vypnúť reklamu

K stavbe sa vyjadrili aj ochranári

Projekt výstavby je podľa jeho slov nastavený tak, aby mal čo najmenší dopad na životné prostredie. Aby sa pri realizácii diela ušetrilo čo najviac jestvujúcej zelene, ktorá na brehu Kysuce rastie a tvorí prirodzenú bariéru medzi samotnou riekou a cestou II/487. „O tom, že napohľad jednoduchá stavba, jednoduchou naozaj nie je, svedčí skutočnosť, že projektant musel svoj prvotný návrh pozmeniť a tak vyhovieť námietkam a požiadavkám Štátnej ochrany prírody SR – Správy chránenej krajinnej oblasti Kysuce. Ochranári poukazujú na to, že v záujmovom území sa nachádzajú ohrozené druhy riečneho alúvia (nánosy a usadeniny uložené tečúcou vodou), a tiež brehové porasty slúžiace ako útočiská pre chránené živočíchy. Oddychovú zónu doplníme lavičkami a smetnými nádobami, nebude teda dôvod ďalej znečisťovať okolie rieky,“ vysvetľuje Kobolka.

V minulých dňoch sa uskutočnili posledné rokovania s ochranármi. „Chceme začať čo najskôr na terénnych úpravách, aby sme mohli trasu v celkovej dĺžke približne 3 kilometre v čo najväčšom rozsahu sprístupniť ešte v tomto roku. Trasa by mala byť v budúcnosti súčasťou väčšieho projektu Strieborná Kysuca,“ dodal viceprimátor.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  2. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  3. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  4. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  5. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  6. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  7. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  8. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  9. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  10. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  1. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  2. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  3. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  4. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  5. Čo bude v 2021 inak pri stavebnom povolení pre domy
  6. Konečne! PLANEO Elektro opäť otvára predajne
  7. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  8. Obnoviteľné zdroje energie na FVT
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 25 444
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 22 567
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 17 253
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 597
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 8 310
  6. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 8 016
  7. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 930
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 828
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 826
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 676
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Cirkevná základná škola Jána Palárika

Vyučovanie prebieha aj na Cirkevnej základnej škole Jána Palárika v Rakovej. Do ich školských lavíc pribudnú od pondelka 19. apríla aj žiaci ôsmeho a deviateho ročníka.

21 h

Dvadsaťpäťročný Čadčan zažije premiéru v reprezentačnom drese.

22 h
Ivan Hálek

Zaujímal sa aj o problematiku alkoholizmu

18. apr

Otestovali takmer tisíc ľudí.

17. apr

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Martin Spano, rodák z Čaky.

16. apr

Africký mor ošípaných hlásia v Banskobystrickom kraji z Rimavskej Soboty, Veľkého Krtíša, Revúcej, Detvy aj Zvolena.

12 h

Martinčanka úprimne o tom, aké tienisté stránky prináša život s peknou tvárou.

18. apr

Staré železničné teleso medzi Považskou Bystricou a Púchovom prerábajú na cestu. Nosice sa bránia, narastie im počet áut. Projekt je však už rozbehnutý.

24 h

Už ste čítali?