Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

V modernizácii trate budú železnice pokračovať

Modernizáciu železničnej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou ukončili v marci tohto roku. Po roku 2013 by sa malo v prácach pokračovať smerom k štátnej hranici s Poľskom a Českom.

Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu.Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu. (Zdroj: (AMD))

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca tohto roku. Pokračovanie v smere na Čadcu a poľskú i českú hranicu je naplánované po roku 2013.

Čakajú na vydanie územného rozhodnutia

„V súčasnosti prebieha inžinierska činnosť pre vydanie územného rozhodnutia. Po nadobudnutí jeho právoplatnosti začnú práce na dokumentácii pre stavebné povolenie,“ informovala Zuzana Chalupová z komunikačného odboru ŽSR.

Pri modernizácii chcú železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, museli preskúmať a následne navrhnúť trasu, ktorá bude spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina - Zwardoň - Gdynia. Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

Skryť Vypnúť reklamu

Oščadničania nechceli prísť o zastávku

Obyvatelia Oščadnice prejavili zásadný nesúhlas s variantmi, ktoré by zrušili existujúcu zastávku v Oščadnici a regionálnu trať. Naopak, obyvatelia Čadce - Horelice preferovali takzvaný „modrý“ variant. Ten riešil návrh novej zastávky Krásno nad Kysucou - mesto, za ktorou sa trať odkláňa a tunelom dlhým 3810 metrov prekonáva vrch Horelická Kýčera. Plánovali dokonca spísať petíciu. V súčasnosti totiž vedie trať zastavanou časťou, čo im spôsobuje problémy.

Oščadničania boli jednoznačne za zachovanie regionálnej trate i zastávky, ktorú využívajú robotníci, študenti, tiež turisti, ktorí majú namierené do strediska cestovného ruchu na Veľkej Rači. Záverečným stanoviskom ministerstvo životného prostredia odporučilo rozpracovať pre ďalšiu projektovú prípravu stavby variant č.3 alebo 4.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvo dopravy však určilo, že sa bude uvažovať s variantom č.3. Železničná trať bude viesť v úseku Krásno nad Kysucou - Čadca v novej polohe (tunelom), pričom sa zachová pôvodná trať so zastávkou v Oščadnici. V úseku Čadca - štátna hranica to bude prevažne v pôvodnej trase.

Trať vybudovali pred vyše sto rokmi

Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť košicko-bohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia.

Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Modernizácia zahŕňala rekonštrukciu medzistaničných úsekov (traťových koľají, traťového zabezpečovacieho zariadenia, trakčného vedenia, pokládka káblov a pod.), tiež stavebné práce v železničných staniciach Kysucké Nové Mesto a Krásno nad Kysucou a ďalšie na objektoch infraštruktúry menšieho rozsahu. Okrem toho sa rekonštruovali železničné zastávky v Brodne, Rudine, Ochodnici a Dunajove, tiež 11 mostov a 12 úrovňových priecestí. Zároveň sa vybudoval nový most a protihlukové steny.

Projekt modernizácie trate zo Žiliny do Krásna nad Kysucou patril medzi tzv. veľké projekty s hodnotou nad 50 miliónov eur, ktoré schvaľuje Európska komisia. Tá ho schválila 28. augusta 2009.

Modernizácia

Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu.

FOTO: (AMD)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 537
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 906
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 228
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 450
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 868
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 840
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 991
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 776
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 351
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Roland Šmahajčík (v strede) bol opäť najlepším strelcom Turzovky.
Celoplošné testovanie

V Kysuci bude jedenásť testovacích miest, škôlky k nim nepatria

Obyvatelia sa nemusia obávať čistoty priestorov po testovaní.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Celoplošné testovanie

Vojaci preberajú odberné miesta

Zisťujú, či miesta vyhovujú na plošné testovanie.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Tu sú výsledky víkendového testovania na Orave. Prečo ste boli vy?

Za tri dni otestovali odberové tímy 91 505 ľudí. Do karantény poslali 3 904 infikovaných.

Už ste čítali?