Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

V modernizácii trate budú železnice pokračovať

Modernizáciu železničnej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou ukončili v marci tohto roku. Po roku 2013 by sa malo v prácach pokračovať smerom k štátnej hranici s Poľskom a Českom.

Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu.Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu.(Zdroj: (AMD))

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca tohto roku. Pokračovanie v smere na Čadcu a poľskú i českú hranicu je naplánované po roku 2013.

Čakajú na vydanie územného rozhodnutia

„V súčasnosti prebieha inžinierska činnosť pre vydanie územného rozhodnutia. Po nadobudnutí jeho právoplatnosti začnú práce na dokumentácii pre stavebné povolenie,“ informovala Zuzana Chalupová z komunikačného odboru ŽSR.

Pri modernizácii chcú železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, museli preskúmať a následne navrhnúť trasu, ktorá bude spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina - Zwardoň - Gdynia. Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Oščadničania nechceli prísť o zastávku

Obyvatelia Oščadnice prejavili zásadný nesúhlas s variantmi, ktoré by zrušili existujúcu zastávku v Oščadnici a regionálnu trať. Naopak, obyvatelia Čadce - Horelice preferovali takzvaný „modrý“ variant. Ten riešil návrh novej zastávky Krásno nad Kysucou - mesto, za ktorou sa trať odkláňa a tunelom dlhým 3810 metrov prekonáva vrch Horelická Kýčera. Plánovali dokonca spísať petíciu. V súčasnosti totiž vedie trať zastavanou časťou, čo im spôsobuje problémy.

Oščadničania boli jednoznačne za zachovanie regionálnej trate i zastávky, ktorú využívajú robotníci, študenti, tiež turisti, ktorí majú namierené do strediska cestovného ruchu na Veľkej Rači. Záverečným stanoviskom ministerstvo životného prostredia odporučilo rozpracovať pre ďalšiu projektovú prípravu stavby variant č.3 alebo 4.

Ministerstvo dopravy však určilo, že sa bude uvažovať s variantom č.3. Železničná trať bude viesť v úseku Krásno nad Kysucou - Čadca v novej polohe (tunelom), pričom sa zachová pôvodná trať so zastávkou v Oščadnici. V úseku Čadca - štátna hranica to bude prevažne v pôvodnej trase.

Trať vybudovali pred vyše sto rokmi

Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť košicko-bohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia.

Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Modernizácia zahŕňala rekonštrukciu medzistaničných úsekov (traťových koľají, traťového zabezpečovacieho zariadenia, trakčného vedenia, pokládka káblov a pod.), tiež stavebné práce v železničných staniciach Kysucké Nové Mesto a Krásno nad Kysucou a ďalšie na objektoch infraštruktúry menšieho rozsahu. Okrem toho sa rekonštruovali železničné zastávky v Brodne, Rudine, Ochodnici a Dunajove, tiež 11 mostov a 12 úrovňových priecestí. Zároveň sa vybudoval nový most a protihlukové steny.

Projekt modernizácie trate zo Žiliny do Krásna nad Kysucou patril medzi tzv. veľké projekty s hodnotou nad 50 miliónov eur, ktoré schvaľuje Európska komisia. Tá ho schválila 28. augusta 2009.

Modernizácia

Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu.

FOTO: (AMD)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  2. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  3. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  4. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  5. Nestarnú, ale dozrievajú
  6. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  7. VIVO! prišlo do Bratislavy
  8. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch
  9. 7 dôvodov, prečo spoznať prírodnú kozmetiku od rodinnej firmy
  10. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy
  1. Prezentácia zahraničných partnerských univerzít na EUBA
  2. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  3. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  4. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  5. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  6. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  7. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  8. Na rozvoj turizmu v Košickom kraji je pripravených 840-tisíc eur
  9. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 14 247
  2. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 130
  3. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 9 838
  4. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 7 773
  5. Nový Volkswagen Golf a jeho 7 zásadných noviniek 5 972
  6. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 572
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 010
  8. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 4 904
  9. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 701
  10. Vyjadrením bohatstva nie sú peniaze, ale múdrosť 4 323

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Nezvestná Miroslava.

Dvakrát si sadla za volant pod vplyvom alkoholu

Čadčianski policajti zastavili pri výkone služby podguráženú vodičku. Paradoxne, za jeden deň to bolo až dvakrát.

Výsledok jednej dychovej skúšky.

MY Kysucké noviny s prílohou venovanou Novembru 1989

Na čitateľov už čaká nové číslo MY Kysuckých novín. Súčasťou je príloha venovaná novembrovým udalostiam v roku 1989. Dozviete sa aj to, čo sa v tom čase dialo na Kysuciach.

Diaľničiari pracujú na osadení semaforu

V obci Svrčinovec - časti Zatky pracuje v týchto dňoch Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na osadení semaforu pred hraničným priechodom ČR/SR. Koniec prác predpokladajú na prelome novembra a decembra.

Diaľničiari pokračujú v prácach na osadení semaforu.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aktualizácia 18:00

Neuveriteľná kolóna na Hospodárskej ulici v Trnave

Vodiči sa museli obrniť poriadnou trpezlivosťou.

Žilinská polícia navrhla obžalovať tínedžerku z vraždy mladíka

Spis už predložil dozorujúcemu prokurátorovi.

Vybrali SME

Už ste čítali?