Výstavbu diaľnice brzdia podľa ministerstva nezrovnalosti v katastri nehnuteľností

Iba 5,8 kilometrový úsek plánovanej diaľnice D3 smerujúci z Čadce po Svrčinovec je podľa ministerstva pre Kysuce najpotrebnejší. Parametre cesty I/11 sú vraj v tomto úseku najhoršie, keďže vedie zastavaným územím. Z priemerne 13-tisíc vozidiel denne až vy

Diaľnica  a rýchlostná cesta D3 zabezpečí spojenie Slovenska s Poľskom a Českom.Diaľnica a rýchlostná cesta D3 zabezpečí spojenie Slovenska s Poľskom a Českom. (Zdroj: (SH))

še 40 percent tvoria nákladné vozidlá.

ČADCA, SVRČINOVEC, SKALITÉ. S výstavbou diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa malo začať v apríli budúceho roka, výstavbu plánovali ukončiť v októbri 2016 pri predpokladaných nákladoch 195 102 603 €.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Územné rozhodnutie na úsek D3 nadobudlo právoplatnosť v októbri 2008. Od jesene minulého roka je hotová dokumentácia pre stavebné povolenie. Zámer rezortu dopravy začať výstavbu tohto úseku čo najskôr však brzdia nezrovnalosti v katastri nehnuteľností. Pri vyhotovovaní geometrických plánov sa zistili veľké chyby v zápise ROEP. Urobíme však všetko preto, aby sa tieto chyby odstránili a mohli sme začať stavať najneskôr v roku 2014,“ informovala Katarína Šimková z tlačového odboru ministerstva dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Situácia vo Svrčinovci je neúnosná

Svrčinovec celé roky bojuje za výstavbu diaľnice, v októbri 2010 tam dokonca miestni obyvatelia iniciovali protestnú akciu, keď zablokovali na hlavnom cestnom ťahu dopravu.

Najhoršia situácia býva z piatku na sobotu a z nedele na pondelok, keď sa kamióny snažia dobehnúť stratený čas, pretože cez víkend majú zákaz jazdy a musia stáť na odstavných plochách. Po uplynutí tohto času sa ich rúti za sebou aj niekoľko desiatok.

Obyvatelia žijúci v blízkosti cesty hovoria, že sa im v noci a nadránom doslova trasú domy, nehovoriac o hluku a odpadkoch. Kamionisti ich vyhadzujú, keď zastavia pred železničnými závorami a musia dať prednosť vlaku. „Tie závory zlomia za rok aj päťdesiatkrát. Vodiči totiž nečakajú, kým sa po prejdení vlaku vytiahnu do potrebnej polohy. Neuvedomia si výšku kamiónu, vyrazia skôr a závoru zlomia,“ hovoria miestni obyvatelia. Cesta I/11 nebola nikdy na takúto záťaž pripravená. Parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celého úseku vybudované chodníky. Často preto dochádza ku kolíziám detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami.

SkryťVypnúť reklamu

Slovensko dohodu s Poľskom neplní

Čo sa týka vyše 12-kilometrového úseku D3 Svrčinovec - Skalité s dvomi kratšími tunelmi Svrčinovec a Poľana, ten by mal umožniť priame napojenie od Žiliny na Poľsko aj pre ťažkú nákladnú dopravu.

„Obe krajiny sa k tomu zaviazali medzivládnou dohodou, ktorú Slovensko neplní, keďže existujúca cesta I/12 prechádzajúca na dlhých úsekoch obcami Čierne a Skalité nie je vhodná pre ťažkú nákladnú dopravu. Aktuálne intenzity dopravy na tomto úseku sú nízke, čo je do značnej miery determinované parametrami jestvujúcej cesty a odkláňaním nákladnej dopravy nad 7,5 tony zo Svrčinovca do ČR, kde je k dispozícii kapacitnejšie napojenie v smere na Poľsko,“ vysvetľuje Šimková.

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité postačuje podľa jej slov realizovať v polovičnom profile, ktorý nadlho obslúži dopravný dopyt na tomto úseku. A to aj po očakávanom znásobení intenzít potom, čo sa motoristom ponúkne kvalitné priame prepojenie slovenskej a poľskej diaľničnej siete.

SkryťVypnúť reklamu

„Časť úsekov rýchlostnej cesty S69 na poľskej strane už v polovičnom profile stojí, časť sa realizuje alebo pripravuje. Na slovenskej strane je už od roku 1997 rozostavaný úsek od Skalitého po štátnu hranicu SR/PR – tri kilometre takmer hotovej diaľnice sú nevyužiteľné, kým nedôjde k realizácii nadväzujúceho úseku Svrčinovec – Skalité,“ informuje. Na tento projekt je od januára 2011 k dispozícii stavebné povolenie. „Vzhľadom na náklady výstavby a potreby územia (prepočítanie intenzít dopravných prúdov) sme sa ho rozhodli realizovať v polovičnom profile. Tento projekt je možné postaviť v súčasnom programovom období, doba výstavby je 36 mesiacov. Robíme všetko preto, aby sme mohli výstavbu rozbehnúť do konca roka 2012,“ dodáva Šimková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 70 039
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 229
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 881
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 509
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 179
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 074
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 167
  1. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  2. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  4. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  5. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  6. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  7. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  8. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 351
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 526
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 70 970
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 831
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 271
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 902
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 400
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 756
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Vizualizácia úseku D3 s tunelom Horelica.

Úsek bude stavať združenie okolo Váhostavu.


3
Ranný požiar auta v Čadci.

Po dôvode pátra zisťovateľ príčin vzniku požiarov.


  1. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  2. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  4. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  5. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  6. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  7. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  8. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 351
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 526
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 70 970
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 831
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 271
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 902
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 400
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 756
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu