Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Výstavbu diaľnice brzdia podľa ministerstva nezrovnalosti v katastri nehnuteľností

Iba 5,8 kilometrový úsek plánovanej diaľnice D3 smerujúci z Čadce po Svrčinovec je podľa ministerstva pre Kysuce najpotrebnejší. Parametre cesty I/11 sú vraj v tomto úseku najhoršie, keďže vedie zastavaným územím. Z priemerne 13-tisíc vozidiel denne až vy

Diaľnica  a rýchlostná cesta D3 zabezpečí spojenie Slovenska s Poľskom a Českom.Diaľnica a rýchlostná cesta D3 zabezpečí spojenie Slovenska s Poľskom a Českom. (Zdroj: (SH))

še 40 percent tvoria nákladné vozidlá.

ČADCA, SVRČINOVEC, SKALITÉ. S výstavbou diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa malo začať v apríli budúceho roka, výstavbu plánovali ukončiť v októbri 2016 pri predpokladaných nákladoch 195 102 603 €.

„Územné rozhodnutie na úsek D3 nadobudlo právoplatnosť v októbri 2008. Od jesene minulého roka je hotová dokumentácia pre stavebné povolenie. Zámer rezortu dopravy začať výstavbu tohto úseku čo najskôr však brzdia nezrovnalosti v katastri nehnuteľností. Pri vyhotovovaní geometrických plánov sa zistili veľké chyby v zápise ROEP. Urobíme však všetko preto, aby sa tieto chyby odstránili a mohli sme začať stavať najneskôr v roku 2014,“ informovala Katarína Šimková z tlačového odboru ministerstva dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Situácia vo Svrčinovci je neúnosná

Svrčinovec celé roky bojuje za výstavbu diaľnice, v októbri 2010 tam dokonca miestni obyvatelia iniciovali protestnú akciu, keď zablokovali na hlavnom cestnom ťahu dopravu.

Najhoršia situácia býva z piatku na sobotu a z nedele na pondelok, keď sa kamióny snažia dobehnúť stratený čas, pretože cez víkend majú zákaz jazdy a musia stáť na odstavných plochách. Po uplynutí tohto času sa ich rúti za sebou aj niekoľko desiatok.

Obyvatelia žijúci v blízkosti cesty hovoria, že sa im v noci a nadránom doslova trasú domy, nehovoriac o hluku a odpadkoch. Kamionisti ich vyhadzujú, keď zastavia pred železničnými závorami a musia dať prednosť vlaku. „Tie závory zlomia za rok aj päťdesiatkrát. Vodiči totiž nečakajú, kým sa po prejdení vlaku vytiahnu do potrebnej polohy. Neuvedomia si výšku kamiónu, vyrazia skôr a závoru zlomia,“ hovoria miestni obyvatelia. Cesta I/11 nebola nikdy na takúto záťaž pripravená. Parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celého úseku vybudované chodníky. Často preto dochádza ku kolíziám detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami.

SkryťVypnúť reklamu

Slovensko dohodu s Poľskom neplní

Čo sa týka vyše 12-kilometrového úseku D3 Svrčinovec - Skalité s dvomi kratšími tunelmi Svrčinovec a Poľana, ten by mal umožniť priame napojenie od Žiliny na Poľsko aj pre ťažkú nákladnú dopravu.

„Obe krajiny sa k tomu zaviazali medzivládnou dohodou, ktorú Slovensko neplní, keďže existujúca cesta I/12 prechádzajúca na dlhých úsekoch obcami Čierne a Skalité nie je vhodná pre ťažkú nákladnú dopravu. Aktuálne intenzity dopravy na tomto úseku sú nízke, čo je do značnej miery determinované parametrami jestvujúcej cesty a odkláňaním nákladnej dopravy nad 7,5 tony zo Svrčinovca do ČR, kde je k dispozícii kapacitnejšie napojenie v smere na Poľsko,“ vysvetľuje Šimková.

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité postačuje podľa jej slov realizovať v polovičnom profile, ktorý nadlho obslúži dopravný dopyt na tomto úseku. A to aj po očakávanom znásobení intenzít potom, čo sa motoristom ponúkne kvalitné priame prepojenie slovenskej a poľskej diaľničnej siete.

SkryťVypnúť reklamu

„Časť úsekov rýchlostnej cesty S69 na poľskej strane už v polovičnom profile stojí, časť sa realizuje alebo pripravuje. Na slovenskej strane je už od roku 1997 rozostavaný úsek od Skalitého po štátnu hranicu SR/PR – tri kilometre takmer hotovej diaľnice sú nevyužiteľné, kým nedôjde k realizácii nadväzujúceho úseku Svrčinovec – Skalité,“ informuje. Na tento projekt je od januára 2011 k dispozícii stavebné povolenie. „Vzhľadom na náklady výstavby a potreby územia (prepočítanie intenzít dopravných prúdov) sme sa ho rozhodli realizovať v polovičnom profile. Tento projekt je možné postaviť v súčasnom programovom období, doba výstavby je 36 mesiacov. Robíme všetko preto, aby sme mohli výstavbu rozbehnúť do konca roka 2012,“ dodáva Šimková.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 723
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 657
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 7 455
  4. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 002
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 5 043
  6. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 3 870
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 565
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 3 268

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Ján Valchár: Prvý krok k denacifikácii Krymu!
  3. Marián Viskupič: Aj v pokazenom koláči sa dajú nájsť chutné hrozienka
  4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom
  5. Stop alibizmu: 11 otázok, na ktoré odpovede od fanúšikov ruskej okupácie Ukrajiny nedostanete
  6. Marek Kytka: Prečo je David Krejčí kľúčový pre Boston Bruins ?
  7. Věra Tepličková: Poslankyňa Tabak vzdeláva (a už zasa v potoku)
  8. Oskar Kaman: Zážitková atrakcia na kolesách s pivom v ruke! Fenomén, ktorý spôsobuje problémy?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 010
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 453
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 443
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 440
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 6 379
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 5 049
  7. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 276
  8. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 2 824
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Stanislav Baláž.

Muž je nezvestný od 18. júla.


SITA 4 h
V zime do týždňa, v lete si na montáž klimatizácie počkáte mesiac.

V lete sa ľudia spamätajú, až keď sa roztápajú v domoch a bytoch, na klimatizáciu sa čaká aj mesiac.


19 h
Chýbajúce preichody pre chodcov sú mätúce najmä pre šoférov, ktorí lokalitu nepoznajú.

V Čadci začali s nástrekom.


9. aug
17 vodičov motorových vozidiel nafúkalo v kraji nad jedno promile.

Polícia zaevidovala v uplynulom týždni na cestách v Žilinskom kraji 58 vodičov pod vplyvom alkoholu.


9. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Lukáš sa zo stanovačky nevrátil, zomrel po páde zo skaly.


9. aug

Bariéru medzi autami a posedením na okraji cesty bude tvoriť mobilná zeleň.


23 h

39-ročný muž je nezvestný od včerajšieho rána.


(tn) 9. aug

Má ísť do väzenia.


SITA 21 h

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Ján Valchár: Prvý krok k denacifikácii Krymu!
  3. Marián Viskupič: Aj v pokazenom koláči sa dajú nájsť chutné hrozienka
  4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom
  5. Stop alibizmu: 11 otázok, na ktoré odpovede od fanúšikov ruskej okupácie Ukrajiny nedostanete
  6. Marek Kytka: Prečo je David Krejčí kľúčový pre Boston Bruins ?
  7. Věra Tepličková: Poslankyňa Tabak vzdeláva (a už zasa v potoku)
  8. Oskar Kaman: Zážitková atrakcia na kolesách s pivom v ruke! Fenomén, ktorý spôsobuje problémy?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 010
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 453
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 443
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 440
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 6 379
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 5 049
  7. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 276
  8. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 2 824
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu