Streda, 17. október, 2018 | Meniny má Hedviga

Výstavbu diaľnice brzdia podľa ministerstva nezrovnalosti v katastri nehnuteľností

Iba 5,8 kilometrový úsek plánovanej diaľnice D3 smerujúci z Čadce po Svrčinovec je podľa ministerstva pre Kysuce najpotrebnejší. Parametre cesty I/11 sú vraj v tomto úseku najhoršie, keďže vedie zastavaným územím. Z priemerne 13-tisíc vozidiel denne až vy

Diaľnica a rýchlostná cesta D3 zabezpečí spojenie Slovenska s Poľskom a Českom.(Zdroj: (SH))

še 40 percent tvoria nákladné vozidlá.

ČADCA, SVRČINOVEC, SKALITÉ. S výstavbou diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa malo začať v apríli budúceho roka, výstavbu plánovali ukončiť v októbri 2016 pri predpokladaných nákladoch 195 102 603 €.

„Územné rozhodnutie na úsek D3 nadobudlo právoplatnosť v októbri 2008. Od jesene minulého roka je hotová dokumentácia pre stavebné povolenie. Zámer rezortu dopravy začať výstavbu tohto úseku čo najskôr však brzdia nezrovnalosti v katastri nehnuteľností. Pri vyhotovovaní geometrických plánov sa zistili veľké chyby v zápise ROEP. Urobíme však všetko preto, aby sa tieto chyby odstránili a mohli sme začať stavať najneskôr v roku 2014,“ informovala Katarína Šimková z tlačového odboru ministerstva dopravy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Situácia vo Svrčinovci je neúnosná

Svrčinovec celé roky bojuje za výstavbu diaľnice, v októbri 2010 tam dokonca miestni obyvatelia iniciovali protestnú akciu, keď zablokovali na hlavnom cestnom ťahu dopravu.

Najhoršia situácia býva z piatku na sobotu a z nedele na pondelok, keď sa kamióny snažia dobehnúť stratený čas, pretože cez víkend majú zákaz jazdy a musia stáť na odstavných plochách. Po uplynutí tohto času sa ich rúti za sebou aj niekoľko desiatok.

Obyvatelia žijúci v blízkosti cesty hovoria, že sa im v noci a nadránom doslova trasú domy, nehovoriac o hluku a odpadkoch. Kamionisti ich vyhadzujú, keď zastavia pred železničnými závorami a musia dať prednosť vlaku. „Tie závory zlomia za rok aj päťdesiatkrát. Vodiči totiž nečakajú, kým sa po prejdení vlaku vytiahnu do potrebnej polohy. Neuvedomia si výšku kamiónu, vyrazia skôr a závoru zlomia,“ hovoria miestni obyvatelia. Cesta I/11 nebola nikdy na takúto záťaž pripravená. Parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celého úseku vybudované chodníky. Často preto dochádza ku kolíziám detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami.

Slovensko dohodu s Poľskom neplní

Čo sa týka vyše 12-kilometrového úseku D3 Svrčinovec - Skalité s dvomi kratšími tunelmi Svrčinovec a Poľana, ten by mal umožniť priame napojenie od Žiliny na Poľsko aj pre ťažkú nákladnú dopravu.

„Obe krajiny sa k tomu zaviazali medzivládnou dohodou, ktorú Slovensko neplní, keďže existujúca cesta I/12 prechádzajúca na dlhých úsekoch obcami Čierne a Skalité nie je vhodná pre ťažkú nákladnú dopravu. Aktuálne intenzity dopravy na tomto úseku sú nízke, čo je do značnej miery determinované parametrami jestvujúcej cesty a odkláňaním nákladnej dopravy nad 7,5 tony zo Svrčinovca do ČR, kde je k dispozícii kapacitnejšie napojenie v smere na Poľsko,“ vysvetľuje Šimková.

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité postačuje podľa jej slov realizovať v polovičnom profile, ktorý nadlho obslúži dopravný dopyt na tomto úseku. A to aj po očakávanom znásobení intenzít potom, čo sa motoristom ponúkne kvalitné priame prepojenie slovenskej a poľskej diaľničnej siete.

„Časť úsekov rýchlostnej cesty S69 na poľskej strane už v polovičnom profile stojí, časť sa realizuje alebo pripravuje. Na slovenskej strane je už od roku 1997 rozostavaný úsek od Skalitého po štátnu hranicu SR/PR – tri kilometre takmer hotovej diaľnice sú nevyužiteľné, kým nedôjde k realizácii nadväzujúceho úseku Svrčinovec – Skalité,“ informuje. Na tento projekt je od januára 2011 k dispozícii stavebné povolenie. „Vzhľadom na náklady výstavby a potreby územia (prepočítanie intenzít dopravných prúdov) sme sa ho rozhodli realizovať v polovičnom profile. Tento projekt je možné postaviť v súčasnom programovom období, doba výstavby je 36 mesiacov. Robíme všetko preto, aby sme mohli výstavbu rozbehnúť do konca roka 2012,“ dodáva Šimková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 442
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 681
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 398
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 269
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 628
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 898
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 548
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 327
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 536

Hlavné správy z My Kysuce

Tajomník Zborova Stanislav Šurkala: Tréner sa po zápase vzdal funkcie (HLASY)

Prečítajte si reakcie trénerov kysuckých mužstiev.

Čadca konečne bodovala naplno

O troch bodoch rozhodla prostredná časť hry.

Kapustný deň si seniori dosýta užili

Jeseň je tu a to bolo vždy obdobie, keď sa v rodinách robili zásoby na zimu. Medzi hlavné suroviny na uskladnenie patrila kapusta. Mesto Žilina pripravilo v piatok 5. októbra na Mariánskom námestí „Kapustný deň“.

V Čadci chýba krv, nemocnica potrebuje pomoc

V Kysuckej nemocnici majú nedostatok krvi. Potrebujú urgentnú pomoc darcov.

MY Kysucké noviny s možnosťou získať kávovar

Aj najnovšie číslo MY Kysuckých novín má čo ponúknuť čitateľom. Beží obľúbená súťaž na hokejové zápasy HC Oceláři Třinec. K predplatnému novín môžete ešte stále získať ako darček kávovar.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

V Hriňovej našli bronzovú dýku starú asi tritisíc rokov

V horskom prostredí Hriňovej ide o prvý takýto nález.

V Nitre pri rieke by mala vyrásť promenáda s nákupným centrom

Z plánovanej stavby stojí len kostra. Teraz jej časť búrajú.

Vybrali SME

Už ste čítali?