Piatok, 26. apríl, 2019 | Meniny má Jaroslava

Výstavbu diaľnice brzdia podľa ministerstva nezrovnalosti v katastri nehnuteľností

Iba 5,8 kilometrový úsek plánovanej diaľnice D3 smerujúci z Čadce po Svrčinovec je podľa ministerstva pre Kysuce najpotrebnejší. Parametre cesty I/11 sú vraj v tomto úseku najhoršie, keďže vedie zastavaným územím. Z priemerne 13-tisíc vozidiel denne až vy

Diaľnica  a rýchlostná cesta D3 zabezpečí spojenie Slovenska s Poľskom a Českom.Diaľnica a rýchlostná cesta D3 zabezpečí spojenie Slovenska s Poľskom a Českom.(Zdroj: (SH))

še 40 percent tvoria nákladné vozidlá.

ČADCA, SVRČINOVEC, SKALITÉ. S výstavbou diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa malo začať v apríli budúceho roka, výstavbu plánovali ukončiť v októbri 2016 pri predpokladaných nákladoch 195 102 603 €.

„Územné rozhodnutie na úsek D3 nadobudlo právoplatnosť v októbri 2008. Od jesene minulého roka je hotová dokumentácia pre stavebné povolenie. Zámer rezortu dopravy začať výstavbu tohto úseku čo najskôr však brzdia nezrovnalosti v katastri nehnuteľností. Pri vyhotovovaní geometrických plánov sa zistili veľké chyby v zápise ROEP. Urobíme však všetko preto, aby sa tieto chyby odstránili a mohli sme začať stavať najneskôr v roku 2014,“ informovala Katarína Šimková z tlačového odboru ministerstva dopravy.

Situácia vo Svrčinovci je neúnosná

Svrčinovec celé roky bojuje za výstavbu diaľnice, v októbri 2010 tam dokonca miestni obyvatelia iniciovali protestnú akciu, keď zablokovali na hlavnom cestnom ťahu dopravu.

Najhoršia situácia býva z piatku na sobotu a z nedele na pondelok, keď sa kamióny snažia dobehnúť stratený čas, pretože cez víkend majú zákaz jazdy a musia stáť na odstavných plochách. Po uplynutí tohto času sa ich rúti za sebou aj niekoľko desiatok.

Obyvatelia žijúci v blízkosti cesty hovoria, že sa im v noci a nadránom doslova trasú domy, nehovoriac o hluku a odpadkoch. Kamionisti ich vyhadzujú, keď zastavia pred železničnými závorami a musia dať prednosť vlaku. „Tie závory zlomia za rok aj päťdesiatkrát. Vodiči totiž nečakajú, kým sa po prejdení vlaku vytiahnu do potrebnej polohy. Neuvedomia si výšku kamiónu, vyrazia skôr a závoru zlomia,“ hovoria miestni obyvatelia. Cesta I/11 nebola nikdy na takúto záťaž pripravená. Parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celého úseku vybudované chodníky. Často preto dochádza ku kolíziám detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami.

Slovensko dohodu s Poľskom neplní

Čo sa týka vyše 12-kilometrového úseku D3 Svrčinovec - Skalité s dvomi kratšími tunelmi Svrčinovec a Poľana, ten by mal umožniť priame napojenie od Žiliny na Poľsko aj pre ťažkú nákladnú dopravu.

„Obe krajiny sa k tomu zaviazali medzivládnou dohodou, ktorú Slovensko neplní, keďže existujúca cesta I/12 prechádzajúca na dlhých úsekoch obcami Čierne a Skalité nie je vhodná pre ťažkú nákladnú dopravu. Aktuálne intenzity dopravy na tomto úseku sú nízke, čo je do značnej miery determinované parametrami jestvujúcej cesty a odkláňaním nákladnej dopravy nad 7,5 tony zo Svrčinovca do ČR, kde je k dispozícii kapacitnejšie napojenie v smere na Poľsko,“ vysvetľuje Šimková.

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité postačuje podľa jej slov realizovať v polovičnom profile, ktorý nadlho obslúži dopravný dopyt na tomto úseku. A to aj po očakávanom znásobení intenzít potom, čo sa motoristom ponúkne kvalitné priame prepojenie slovenskej a poľskej diaľničnej siete.

„Časť úsekov rýchlostnej cesty S69 na poľskej strane už v polovičnom profile stojí, časť sa realizuje alebo pripravuje. Na slovenskej strane je už od roku 1997 rozostavaný úsek od Skalitého po štátnu hranicu SR/PR – tri kilometre takmer hotovej diaľnice sú nevyužiteľné, kým nedôjde k realizácii nadväzujúceho úseku Svrčinovec – Skalité,“ informuje. Na tento projekt je od januára 2011 k dispozícii stavebné povolenie. „Vzhľadom na náklady výstavby a potreby územia (prepočítanie intenzít dopravných prúdov) sme sa ho rozhodli realizovať v polovičnom profile. Tento projekt je možné postaviť v súčasnom programovom období, doba výstavby je 36 mesiacov. Robíme všetko preto, aby sme mohli výstavbu rozbehnúť do konca roka 2012,“ dodáva Šimková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Tipy od sprievodkyne: Ako si užiť dovolenku na nádhernej Ischii?
  4. Arca Brokerage House mala úspešný rok 2018
  5. 5 funkcií ČSOB SmartBankingu, ktoré vám ušetria čas
  6. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  7. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  10. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. 5 funkcií ČSOB SmartBankingu, ktoré vám ušetria čas
  2. Arca Brokerage House mala úspešný rok 2018
  3. Tipy od sprievodkyne: Ako si užiť dovolenku na nádhernej Ischii?
  4. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  5. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  6. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  7. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  9. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  10. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 868
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu 8 999
  3. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 743
  4. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 6 577
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 5 092
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 045
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 893
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 558
  9. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 2 084
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 050

Hlavné správy z My Kysuce

Policajti vodičovi v Čadci namerali takmer tri promile

Dobre „pod čapicou“ mal pri policajnej kontrole 33-ročný vodič, ktorého zastavila v Čadci policajná hliadka.

Muž za volantom si pred jazdou riadne vypil.

Vierka Gomolová zo Žarca sa stala novou držiteľkou peknej výhry

Koncert Stana Cypricha sa koná v piatok 3. mája v Dome kultúry v Čadci.

Spokojná výherkyňa Vierka Gomolová.

Pacienti v Kysuckej nemocnici kritizovali suché večere

Riaditeľ Martin Šenfeld priznáva, že kritika bola oprávnená.

Keďže rád varí, rozhodol sa riaditeľ nemocnice (vzadu), že osobne dozrie na prípravu a servírovanie problematických jedál, aby sa problémy neopakovali.

Na Palárikovej Rakovej súťaží päť divadelných súborov

V tomto roku vedie odbornú porotu známy herec z Nitry Ján Greššo.

Rodný dom Jána Palárika v Rakovej.

Chceme kupovať čerstvé a kvalitné vajcia zo Slovenska

Pri výber vajec kladieme veľký dôraz popri kvalite a čerstvosti vajec aj na krajinu, odkiaľ pochádzajú.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?