Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Starostov zo stretnutia vynechali

Starostovia a primátor bystrickej doliny sa búria. Kysuckí a oravskí prepravcovia totiž žiadajú o spustenie kysucko-oravského prepojenia aj pre kamiónovú prepravu. Pre obyvateľov by to bolo podľa vedení obcí neúnosné.

Po otvorení spojnice medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou prechádza cez Bystrickú dolinu čoraz viac áut.Po otvorení spojnice medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou prechádza cez Bystrickú dolinu čoraz viac áut. (Zdroj: MIROSLAVA MURČOVÁ)

NOVÁ BYSTRICA. Spojnica medzi Kysucami a Oravou, ktorú v roku 2008 otvorili medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou, mala rozšíriť a skvalitniť cestovný ruch pre regióny Orava a Kysuce. S jej využitím však nie sú spokojní oravskí aj kysuckí autodopravcovia, ktorí majú prejazd 9,44 km preložky zakázaný dopravným značením. „Je to pre nás diskriminačné. Veď cesta spĺňa podmienky medzinárodnej premávky. Ak by sme mohli spomínaným úsekom prechádzať, skrátila by sa nám trasa o viac ako sto kilometrov,“ hovorí predseda združenia oravských dopravcov Anton Klimčík.

SkryťVypnúť reklamu

Starostovia sú zásadne proti

Povolenie kamiónovej prepravy v tejto časti sa však nepáči starostom bystrickej doliny a primátorovi Krásna nad Kysucou Jozefovi Grapovi. „To čo chcú kysuckí a oravskí autoprepravcovia je nelogické. Veď za spojnicou sú obce. Cesta II/520 sa tiahne ich stredom. Popri nej sú domy, školy... Cesta zasahuje aj do časti nášho mesta. Práve tu nemáme chodníky a dokonca tesne pri nej stojí základná škola...,“ vysvetľuje situáciu Jozef Grapa. Hovorí, že proti tomu, aby sa zrušil zákaz prejazdu kamiónovej dopravy, sú všetci starostovia z dotknutých obcí – teda z Novej Bystrice, Starej Bystrice, Klubiny i Zborova.

„Samozrejme, že sme proti. Veď už po spustení preložky sa u nás rapídne zvýšila frekvencia prejazdu áut a aj nehodovosť. Niekedy máme problém prejsť na druhú stranu cesty. Neviem si ani predstaviť, čo by tu bolo, keby spustili tadiaľto kamiónovú prepravu,“ pridal sa starosta Zborova nad Bystricou Juraj Hlavatý. Prezradil, že vynaloží maximálne úsilie, aby sa spomínané povolenie nevydalo. „Krajná možnosť je, ak príslušné orgány prejazd povolia, že zorganizujeme protestné akcie na cestách,“ konštatoval Grapa. Hlavatý je ochotný dokonca postaviť v obci živú reťaz s tým, že on sám sa postaví do jej stredu. „Spustenie kamiónovej prepravy by spôsobilo našim obyvateľom neúnosné podmienky na život,“ pokračoval starosta Zborova nad Bystricou.

SkryťVypnúť reklamu

Autodopravcovia sa cítia diskriminovaní

„Do Zborova nad Bystricou som sa pred pár rokmi presťahovala z mesta s tým, že na dedine je väčší pokoj a súkromie ako na preplnenom sídlisku. Situácia sa však zmenila ihneď po spustení prepojenia medzi Kysucami a Oravou. Bol jasne viditeľný obrovský nárast áut, ktoré cez dedinu prešli. Veľakrát sa ani nedá prejsť na druhú stranu cesty, pretože ide veľa áut za sebou. Nehovoriac o tom, že často nedodržiavajú predpísanú rýchlosť a rútia sa cez dedinu možno aj 90-tkou. A o hluku a prašnosti ani nehovorím. Tým, že by sa spustila cez dedinu aj kamiónová doprava, by sa výrazne znížila kvalita bývania a hlavne tým rodinám, ktoré majú dom pri ceste ako my. Treba brať ohľad aj na deti, ktoré chodievajú pešo do školy, alebo hrať sa na detské ihrisko, ktoré je hneď pri ceste. Veď len nedávno došlo u nás v obci k tragédii a na ceste prišlo o život malé dieťa,“ povedala na margo problému obyvateľka Zborova nad Bystricou Eva Jakubcová.

SkryťVypnúť reklamu

Autodopravcovia sa však bránia. „Kamiónová preprava je tu povolená. Však po spomínanej časti chodia bežne kamióny, zákaz platí len pre spojnicu, čo je pre nás diskriminačné. V čase krízy, keď obraciame v ruke každú korunu, vynakladáme veľké peniaze na pohonné hmoty, na čas aj mzdy pre vodičov. Robili sme skúšobnú jazdu. Máme všetko nakamerované. Z nej jasne vyplýva, že pri zníženej rýchlosti by kamióny vôbec nezachádzali do protismerov, ako uvádzajú starostovia,“ povedal predseda združenia oravských dopravcov Klimčík. Dodal, že oni nežiadajú spustenie všetkej kamiónovej prepravy, ale chcú, aby kompetentní urobili výnimku len pre kysuckých a oravských autodopravcov.

Nesúhlasí ani dopravný inšpektorát v Čadci

V uplynulých dňoch sa uskutočnilo na Orave k tomuto problému pracovné stretnutie. Tak, ako aj v januári, aj tentoraz rozoberali požiadavku oravských a kysuckých autodopravcov umožniť dojazd ich nákladných vozidiel cez novovybudovanú cestu medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Na stretnutí sa zúčastnili zástupcovia ŽSK, dopravných inšpektorátov a obvodných úradov dopravy z Čadce a Dolného Kubína. Starostovia dotknutých obcí pozvaní neboli. „Boli sme jednoducho vynechaní z niečoho, čo sa nás osobne týka. Len preto, že v januári sme vyslovili nesúhlas,“ hnevá sa Hlavatý. Klimčík však hovorí, že keďže cestu spravuje VÚC-ka, starostov sa to vôbec netýka. Takýto postoj vedenia obcí hnevá. Prepravcovia však veria, že povolenie na prejazd čoskoro dostanú. Už čoskoro majú o tom rozhodnúť kompetentné orgány. Prednosta Krajského úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Žiline Marián Vranka uviedol, že preložka cesty II/520 bola vybudovaná na obnovenie premávky hlavne z dôvodu rozšírenia a skvalitnenia cestovného ruchu pre regióny Orava a Kysuce v dĺžke 9,44 km. „Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Dolnom Kubíne a Čadci môže postupovať len zmysle zákona o pozemných komunikáciách. Na určenie zmien v dopravnom značení je potrebný súhlas Okresného dopravného inšpektorátu Policajného zboru v Dolnom Kubíne a v Čadci, Krajského dopravného inšpektorátu PZ Žilina, správcu cesty a dotknutých obcí,“ povedal Vranka.

„Dopravný inšpektorát v Čadci z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky pri súčasných podmienkach tak, ako na januárovom stretnutí, ani v súčasnosti zásadne nesúhlasí s prejazdom nákladnej kamiónovej dopravy po predmetných cestách. Cesty jednoznačne nespĺňajú podmienky na prejazd,“ dodal riaditeľ ODI PZ v Čadci Pavol Čenták.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  6. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  7. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 630
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 540
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 338
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 3 588
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 398
  6. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 2 045
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 836
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo 1 716

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Nesystémový systém manipuluje výsledky blogu
  2. Štefan Vidlár: Hodová story
  3. Samuel Ivančák: Päť rokov bez Mariána Vargu
  4. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Zubria zvernica a Pstruhový raj Topoľčianky
  5. Michala Guľasová: Katja Pantzar - Fínske štastie – knižná recenzia
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Policajt z NAKA, ktorý pomohol zavrieť piťovcov, upozornil na svedkov klamárov
  7. Miroslav Ferkl: Čo môže byť ešte horšie?
  8. Miriam Studeničová: Fantastické a neuveriteľné informácie o fenoméne ľudskej radosti
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 127 507
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 240
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 366
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 242
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 5 603
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 5 086
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 246
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 134
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

V zime do týždňa, v lete si na montáž klimatizácie počkáte mesiac.

V lete sa ľudia spamätajú, až keď sa roztápajú v domoch a bytoch, na klimatizáciu sa čaká aj mesiac.


12 h
Chýbajúce preichody pre chodcov sú mätúce najmä pre šoférov, ktorí lokalitu nepoznajú.

V Čadci začali s nástrekom.


18 h
17 vodičov motorových vozidiel nafúkalo v kraji nad jedno promile.

Polícia zaevidovala v uplynulom týždni na cestách v Žilinskom kraji 58 vodičov pod vplyvom alkoholu.


20 h
Mládež MŠK Kysuckého Nového Mesta sa za posledné roky rozrástla na viac než 200 detí.

Prvý nábor je na pláne už v pondelok 15. augusta.


redakcia 8. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Lukáš sa zo stanovačky nevrátil, zomrel po páde zo skaly.


23 h

39-ročný muž je nezvestný od včerajšieho rána.


(tn) 21 h

Bariéru medzi autami a posedením na okraji cesty bude tvoriť mobilná zeleň.


16 h

O post župana zabojuje Jaroslav Baška, Peter Máťoš a Anton Kysel.


8. aug

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Nesystémový systém manipuluje výsledky blogu
  2. Štefan Vidlár: Hodová story
  3. Samuel Ivančák: Päť rokov bez Mariána Vargu
  4. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Zubria zvernica a Pstruhový raj Topoľčianky
  5. Michala Guľasová: Katja Pantzar - Fínske štastie – knižná recenzia
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Policajt z NAKA, ktorý pomohol zavrieť piťovcov, upozornil na svedkov klamárov
  7. Miroslav Ferkl: Čo môže byť ešte horšie?
  8. Miriam Studeničová: Fantastické a neuveriteľné informácie o fenoméne ľudskej radosti
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 127 507
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 240
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 366
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 242
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 5 603
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 5 086
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 246
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 134
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu