Štvrtok, 18. apríl, 2019 | Meniny má Valér

Starostov zo stretnutia vynechali

Starostovia a primátor bystrickej doliny sa búria. Kysuckí a oravskí prepravcovia totiž žiadajú o spustenie kysucko-oravského prepojenia aj pre kamiónovú prepravu. Pre obyvateľov by to bolo podľa vedení obcí neúnosné.

Po otvorení spojnice medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou prechádza cez Bystrickú dolinu čoraz viac áut.Po otvorení spojnice medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou prechádza cez Bystrickú dolinu čoraz viac áut.(Zdroj: MIROSLAVA MURČOVÁ)

NOVÁ BYSTRICA. Spojnica medzi Kysucami a Oravou, ktorú v roku 2008 otvorili medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou, mala rozšíriť a skvalitniť cestovný ruch pre regióny Orava a Kysuce. S jej využitím však nie sú spokojní oravskí aj kysuckí autodopravcovia, ktorí majú prejazd 9,44 km preložky zakázaný dopravným značením. „Je to pre nás diskriminačné. Veď cesta spĺňa podmienky medzinárodnej premávky. Ak by sme mohli spomínaným úsekom prechádzať, skrátila by sa nám trasa o viac ako sto kilometrov,“ hovorí predseda združenia oravských dopravcov Anton Klimčík.

Starostovia sú zásadne proti

Povolenie kamiónovej prepravy v tejto časti sa však nepáči starostom bystrickej doliny a primátorovi Krásna nad Kysucou Jozefovi Grapovi. „To čo chcú kysuckí a oravskí autoprepravcovia je nelogické. Veď za spojnicou sú obce. Cesta II/520 sa tiahne ich stredom. Popri nej sú domy, školy... Cesta zasahuje aj do časti nášho mesta. Práve tu nemáme chodníky a dokonca tesne pri nej stojí základná škola...,“ vysvetľuje situáciu Jozef Grapa. Hovorí, že proti tomu, aby sa zrušil zákaz prejazdu kamiónovej dopravy, sú všetci starostovia z dotknutých obcí – teda z Novej Bystrice, Starej Bystrice, Klubiny i Zborova.

„Samozrejme, že sme proti. Veď už po spustení preložky sa u nás rapídne zvýšila frekvencia prejazdu áut a aj nehodovosť. Niekedy máme problém prejsť na druhú stranu cesty. Neviem si ani predstaviť, čo by tu bolo, keby spustili tadiaľto kamiónovú prepravu,“ pridal sa starosta Zborova nad Bystricou Juraj Hlavatý. Prezradil, že vynaloží maximálne úsilie, aby sa spomínané povolenie nevydalo. „Krajná možnosť je, ak príslušné orgány prejazd povolia, že zorganizujeme protestné akcie na cestách,“ konštatoval Grapa. Hlavatý je ochotný dokonca postaviť v obci živú reťaz s tým, že on sám sa postaví do jej stredu. „Spustenie kamiónovej prepravy by spôsobilo našim obyvateľom neúnosné podmienky na život,“ pokračoval starosta Zborova nad Bystricou.

Autodopravcovia sa cítia diskriminovaní

„Do Zborova nad Bystricou som sa pred pár rokmi presťahovala z mesta s tým, že na dedine je väčší pokoj a súkromie ako na preplnenom sídlisku. Situácia sa však zmenila ihneď po spustení prepojenia medzi Kysucami a Oravou. Bol jasne viditeľný obrovský nárast áut, ktoré cez dedinu prešli. Veľakrát sa ani nedá prejsť na druhú stranu cesty, pretože ide veľa áut za sebou. Nehovoriac o tom, že často nedodržiavajú predpísanú rýchlosť a rútia sa cez dedinu možno aj 90-tkou. A o hluku a prašnosti ani nehovorím. Tým, že by sa spustila cez dedinu aj kamiónová doprava, by sa výrazne znížila kvalita bývania a hlavne tým rodinám, ktoré majú dom pri ceste ako my. Treba brať ohľad aj na deti, ktoré chodievajú pešo do školy, alebo hrať sa na detské ihrisko, ktoré je hneď pri ceste. Veď len nedávno došlo u nás v obci k tragédii a na ceste prišlo o život malé dieťa,“ povedala na margo problému obyvateľka Zborova nad Bystricou Eva Jakubcová.

Autodopravcovia sa však bránia. „Kamiónová preprava je tu povolená. Však po spomínanej časti chodia bežne kamióny, zákaz platí len pre spojnicu, čo je pre nás diskriminačné. V čase krízy, keď obraciame v ruke každú korunu, vynakladáme veľké peniaze na pohonné hmoty, na čas aj mzdy pre vodičov. Robili sme skúšobnú jazdu. Máme všetko nakamerované. Z nej jasne vyplýva, že pri zníženej rýchlosti by kamióny vôbec nezachádzali do protismerov, ako uvádzajú starostovia,“ povedal predseda združenia oravských dopravcov Klimčík. Dodal, že oni nežiadajú spustenie všetkej kamiónovej prepravy, ale chcú, aby kompetentní urobili výnimku len pre kysuckých a oravských autodopravcov.

Nesúhlasí ani dopravný inšpektorát v Čadci

V uplynulých dňoch sa uskutočnilo na Orave k tomuto problému pracovné stretnutie. Tak, ako aj v januári, aj tentoraz rozoberali požiadavku oravských a kysuckých autodopravcov umožniť dojazd ich nákladných vozidiel cez novovybudovanú cestu medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Na stretnutí sa zúčastnili zástupcovia ŽSK, dopravných inšpektorátov a obvodných úradov dopravy z Čadce a Dolného Kubína. Starostovia dotknutých obcí pozvaní neboli. „Boli sme jednoducho vynechaní z niečoho, čo sa nás osobne týka. Len preto, že v januári sme vyslovili nesúhlas,“ hnevá sa Hlavatý. Klimčík však hovorí, že keďže cestu spravuje VÚC-ka, starostov sa to vôbec netýka. Takýto postoj vedenia obcí hnevá. Prepravcovia však veria, že povolenie na prejazd čoskoro dostanú. Už čoskoro majú o tom rozhodnúť kompetentné orgány. Prednosta Krajského úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Žiline Marián Vranka uviedol, že preložka cesty II/520 bola vybudovaná na obnovenie premávky hlavne z dôvodu rozšírenia a skvalitnenia cestovného ruchu pre regióny Orava a Kysuce v dĺžke 9,44 km. „Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Dolnom Kubíne a Čadci môže postupovať len zmysle zákona o pozemných komunikáciách. Na určenie zmien v dopravnom značení je potrebný súhlas Okresného dopravného inšpektorátu Policajného zboru v Dolnom Kubíne a v Čadci, Krajského dopravného inšpektorátu PZ Žilina, správcu cesty a dotknutých obcí,“ povedal Vranka.

„Dopravný inšpektorát v Čadci z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky pri súčasných podmienkach tak, ako na januárovom stretnutí, ani v súčasnosti zásadne nesúhlasí s prejazdom nákladnej kamiónovej dopravy po predmetných cestách. Cesty jednoznačne nespĺňajú podmienky na prejazd,“ dodal riaditeľ ODI PZ v Čadci Pavol Čenták.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej
  2. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  3. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  5. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  8. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  1. Bim Challenge 2019
  2. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  3. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  4. Grilovacia sezóna je zahájená!
  5. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  6. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  7. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  8. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  9. Kúzlo pravidelného investovania
  10. Prieskum: Chceme kupovať čerstvé a kvalitné vajcia zo Slovenska
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 34 716
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 10 741
  3. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 7 874
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 6 362
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 229
  6. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru 4 383
  7. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 4 097
  8. Volkswagen Touareg ALL INCLUSIVE je ešte príťažlivejší 4 032
  9. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 3 888
  10. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 752

Hlavné správy z My Kysuce

Cez veľkonočné sviatky chcú gazdinky predviesť svoje umenie

S Veľkou nocou sa spájajú aj dobroty, ktoré sa ocitnú na sviatočných stoloch. Prinášame vám niečo pre inšpiráciu z kuchyne našich starých materí. Kedysi totiž neboli sviatky len o mäse a šunke. Pritom jedlá boli chutné, najmä však zdravé.

Pani Mirka Králiková tradične vyrába na Veľkú noc takzvanú „syrovú hrudku“.

Prvá výherkyňa súťaže je Marta Hamacková z Oščadnice!

V našej súťaži zvíťazíte hneď niekoľko krát! Okrem toho, že si od nás výherca odnesie dva lístky na koncert Stana Cypricha a jeho priateľov, tak vám pribalíme aj úplne nové CD „Nie som sám s tebou“, ktoré len v pondelok vyšlo z lisu!

Šťastná výherkyňa s úplne novým CD od Stana Cypricha.

Biskup Viliam Judák bude krstiť i umývať nohy

Dni Veľkého týždňa považuje nitriansky biskup, kysucký rodák Viliam Judák, za výnimočné. Na Zelený štvrtok si kňazi obnovia sľuby, zároveň posvätia oleje, ktoré používajú pri vysluhovaní sviatostí.

Počas Zeleného štvrtka si kňazi obnovujú sľuby, zároveň sa svätia oleje, ktoré sa používajú pri vysluhovaní sviatostí počas celého roka.

Pomáhať je jednoduché, stačí si kúpiť chlieb

Chlieb je na Slovensku základnou potravinou, ktorú v domácnosti kupujeme najčastejšie. Ako ukázal nedávny prieskum pre sieť supermarketov BILLA, čerstvý chlieb a pečivo konzumuje viackrát denne viac ako polovica Slovákov.

Spoločnosť BILLA sa zaviazala pravidelne podporovať rodiny v núdzi.

Kam za futbalom v kraji

Pozrite si program futbalových súťaží.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V Jaguari bombu nenašli, hľadali ju hodiny

Výrobu museli prerušiť, ľudia čakali vonku alebo v autobusoch.

Archeológovia našli pri výskume v Leviciach aj kuriozitu

V jamách ležala zmeska predmetov - nálezy siahajúce do obdobia 5-tisíc rokov pred naším letopočtom a minulého storočia.

Poslednú večeru môžete vidieť tak, ako vyzerala pred 500 rokmi

Kto by sa na najslávnejšie dielo Leonarda da Vinciho aspoň nepozrel?

Ďalší cestný pirát takmer spôsobil tragédiu

Približne sto metrov od miesta, kde pri dopravnej nehode s Poliakom zahynul Štefan z Oravského Podzámku, nedávno riskoval ďalší pretekár. Ohrozil štvorčlennú rodinu.

Vybrali SME

Už ste čítali?